Gå til innhold

Noen med barn med tvangstanker eller kan noe om dette

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 10 år som har fått en del av dette den siste tiden. Det som er mest slitsomt er at han skal stå opp kl 08.00. Dvs når han har klokka så mistenker  jeg at han våkner mye før og venter. Igår fikk han ikke klokke men da kom han ned til vårt rom kl .07.00 og spurte hva klokka var. Er det noen som har tips på hvordan håndtere dette. Bør han ha klokka eller skal jeg ta den vekk. Han sper også opptatt av å spise kveldsmat kl.19.00, og kan lure på hva klokka er når det nærmer seg, men tåler fint at jeg sier at han skal vente til 20.00. 
Blir litt bekymret at dette skal ta helt over. Storesøster hadde også en del, men det gikk over, men synes han har mer.

Anonymkode: 9a5d0...d51

Fortsetter under...

Gi han en god gammeldags vekkerklokke, og la han ha den på ringing kl 8. Det ser jeg ingen problemer med.

Bare be ham være stille, for dere vil sove lenger i helgene 

Hadde vært mer bekymret om det var angst i dette, angst for bakterier som fører tvil tvangspreget hyppig håndvask f.eks.

Anonymkode: 3a00e...7f7

Takk for svar dere, gått og få det luftet. Flere ting han gjør som kan også være fint men igjen blir litt oppheng som f.eks. har han spist is eller søstrene så tåler han ikke at papiret blir liggende på bordet må få kastet det, må ha en slurk av vann når han har lagt seg osv. Men ja tåler fint at vi sier at han skal vente ol. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar dere, gått og få det luftet. Flere ting han gjør som kan også være fint men igjen blir litt oppheng som f.eks. har han spist is eller søstrene så tåler han ikke at papiret blir liggende på bordet må få kastet det, må ha en slurk av vann når han har lagt seg osv. Men ja tåler fint at vi sier at han skal vente ol. 

Før jeg blir arrestert gått-godt😁

Hva er problemet med at han står opp 8 ? Det er ikke så rart at unger kan få litt oppheng i noe de bestemmer seg for. Å kalle det tvangstanker som i at det skulle være et problem, er å overdrive. La han være opptatt av dette. Det går sikkert over, og gjør det ikke, så tar han ingen skade av det..

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Har en gutt på 10 år som har fått en del av dette den siste tiden. Det som er mest slitsomt er at han skal stå opp kl 08.00. Dvs når han har klokka så mistenker  jeg at han våkner mye før og venter. Igår fikk han ikke klokke men da kom han ned til vårt rom kl .07.00 og spurte hva klokka var. Er det noen som har tips på hvordan håndtere dette. Bør han ha klokka eller skal jeg ta den vekk. Han sper også opptatt av å spise kveldsmat kl.19.00, og kan lure på hva klokka er når det nærmer seg, men tåler fint at jeg sier at han skal vente til 20.00. 
Blir litt bekymret at dette skal ta helt over. Storesøster hadde også en del, men det gikk over, men synes han har mer.

Det der er ikke tvangstanker. 

Anonymkode: 997f8...199

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det der er helt normalt. Ingen grunn til å sykeliggjøre det. 

Anonymkode: 997f8...199

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Han er opptatt av klokken, men aksepterer å vente. Det er ikke tvangstanker. Man må virkelig slutte å sykeliggjøre alt. 

Anonymkode: be1e3...925

Enig. 

Anonymkode: 19413...b7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...