Gå til innhold

Å gå rett hjem etter begravelse?

Anbefalte innlegg

Egentlig liker jeg ikke å dra til begravelser.. Synes de er veldig deprimerende og får litt ubehag rundt alt da det er mange folk som er helt knust og lei seg.  jeg dro bare til partners far sin begravelse fordi jeg vet hvor mye dette ville bety for han og mest sannsynlig ville han nok kanskje ha hendt med å bli fremtidige sviger far.
Fikk en litt sur kvinnfolk på meg (mor til partner), kanskje litt min feil også men vi var i begravelsen til min partners søster sin samboer, min partner er den som kjører.

Jeg ville jo helst komme meg  hjem da jeg synes hele dagen blir litt deprimerende etter begravelse. Nå kjente jeg ikke så mye til hennes samboer en de få gangene vi traff på middagsbesøk, han var en god kar det var han :) men jeg klarer jo å fungere som normalt etter begravelsen da dette var  noen  jeg ikke var nær med, men litt ubehagelig å dra hjem til partners mor for å sørge mer og være kjempe lei seg når jeg ikke hadde de samme følelsene, partner kunne godt kjørt meg hjem først å så dratt dit for å være med de å sørge. Men da valgte han også å dra hjem etter han slapp meg, han slapp sin mor først.  Så da reagerte hun og det gikk over på meg fordi jeg helst ville komme meg hjem. For meg holdt det med begravelsen. Da fikk man si sin farvel?  Tenker jeg

Anonymkode: b43c2...5a0

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Partner ville helst jeg skulle være med..

Nettopp. Å da grine seg til å gå hjem tidlig fordi man ikke liker begravelser er bare pinlig. Hvordan tror du det er for dem som har mistet en? Kjekt? Tror du ikke de helst ville gått hjem? Ta deg sammen. 

Anonymkode: 60199...35e

Det er ingen som synes begravelser er morsomme altså. Jeg skjønner moren hans godt altså, når hun reagerer på at sønnen og dama hans ikke «orker» å være med i minnesamværet etter hennes manns begravelse. Det er respektløst og selvsentrert. 

Iiiiik skrev (2 minutter siden):

Det er ingen som synes begravelser er morsomme altså. Jeg skjønner moren hans godt altså, når hun reagerer på at sønnen og dama hans ikke «orker» å være med i minnesamværet etter hennes manns begravelse. Det er respektløst og selvsentrert. 

Vi var med litt i minnestunden som skjedde etter dt men nå var det snakk om etter minnestund/begravelse da partners mor hadde tenkt vi skulle bli litt igjen hos henne, så om det er respektløst og selvsentrert av meg at jeg er ferdig med det for dagen og vil hjem får det bare være.. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nettopp. Å da grine seg til å gå hjem tidlig fordi man ikke liker begravelser er bare pinlig. Hvordan tror du det er for dem som har mistet en? Kjekt? Tror du ikke de helst ville gått hjem? Ta deg sammen. 

Anonymkode: 60199...35e

Hvorfor har du så utrolig vanskeligheter med at andre ikke tenker likt som deg og gjør likt som deg? Hva andre føler kan ikke jeg kontrollere… men om jeg blir helt utmatt og sliten for dagen vil jeg heller droppe.. en å forverre angsten min der og da

Selv om du syns det er ubehagelig, så tok du feil valg der. Dette er noe man stiller opp på, og ihvertfall sønnen når det er moren som har mistet partneren sin - dere er nærmeste familie. Det er faktisk ikke rart i det hele tatt at moren reagerte. 

Annonse

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Selv om du syns det er ubehagelig, så tok du feil valg der. Dette er noe man stiller opp på, og ihvertfall sønnen når det er moren som har mistet partneren sin - dere er nærmeste familie. Det er faktisk ikke rart i det hele tatt at moren reagerte. 

Vil bare si at partners far begravelse var for ca 3 år siden. 

dette var samboeren til partners søster sin begravelse som gikk bort som begravelsen var nettopp. 
(vis du leste)

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vil bare si at partners far begravelse var for ca 3 år siden. 

dette var samboeren til partners søster sin begravelse som gikk bort som begravelsen var nettopp. 
(vis du leste)

Ja, men dere ( partneren din ) er jo likevel nærmeste familie...

Trenger ikke unikforklare at du ikke liker begravelser altså. De fleste gjør ikke det, men det er en del av livet å bidra i vonde stunder og. Det er tungt, det skal være tungt, men selvfølgelig litt avhengig av hvem man følger til graven. Å følge til graven er noe man gjør av hensyn til de etterlatte, like mye som avdøde selv. Har flere ganger hørt fra etterlatte at det var så fint at vi kom, helst når det ikke nødvendigvis var en selvfølge. Man er sårbar som etterlatt og tenker at som svigermor hadde jeg notert meg at svigerdatter ikke gadd gå i etterpålag til min mann. Hadde ikke blitt tilgitt med det første. Og det med god grunn.

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor har du så utrolig vanskeligheter med at andre ikke tenker likt som deg og gjør likt som deg? Hva andre føler kan ikke jeg kontrollere… men om jeg blir helt utmatt og sliten for dagen vil jeg heller droppe.. en å forverre angsten min der og da

Her er der du som er på jordet, og sug lut som har helt rett!

Ingen liker begravelser, du trenger ikke lage noe stort nummer og forklare deg ihjel der.

Det er IKKE for den avdøde man er der, den personen er ikke der. Man er der for å støtte de etterlatte. 

Man går ikke hjem fordi man ikke liker begravelser, av resept og for å støtte de etterlatte er man der, så lenge de trenger det

Anonymkode: ed983...9ab

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor snakker du om en begravelse som var for tre år siden? 

Forøvrig enig med alle som svarer i denne tråden, i begravelser er det ikke dine følelser som er viktige. 

Anonymkode: d38fe...1eb

Vis du leser igjen. Nei man skal bare gi helt faen i seg selv og drite om man er helt utmatt og at angsten stiger :)

Vis du leser igjen. Nei man skal bare gi helt faen i seg selv og drite om man er helt utmatt og at angsten stiger :)

Jeg skjønner fremdeles ikke hva begravelsen til din svigerfar har med din svogers å gjøre? 

Ja, noen ganger skal man faktisk gi faen i seg selv. 

Jeg skjønner fremdeles ikke hva begravelsen til din svigerfar har med din svogers å gjøre? 

Ja, noen ganger skal man faktisk gi faen i seg selv. 

Jeg skrev det fordi det var.. nei jeg gir opp med å forklare meg 🤣

Trist i det men andre tenker litt på egen tilstand og :) burde prøve det. Man gjør som man føler 

Minnestunden etter kistenedsettelsen, om den er i leid lokale eller hjemme er like mye en del av begravelsen som det som foregår under gudstjeneste. 

Og forøvrig så er innlegget ditt veldig forvirrende isforhold til om det var din fremtidige svigerfar eller svoger du har vært i begravelse til. Så anbefaler å slutte å angripe dem som inne har skjønt det. 

Anonymkode: 0be30...51a

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Minnestunden etter kistenedsettelsen, om den er i leid lokale eller hjemme er like mye en del av begravelsen som det som foregår under gudstjeneste. 

Og forøvrig så er innlegget ditt veldig forvirrende isforhold til om det var din fremtidige svigerfar eller svoger du har vært i begravelse til. Så anbefaler å slutte å angripe dem som inne har skjønt det. 

Anonymkode: 0be30...51a

Angripe? Blir jo angripet selv her inne..

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg skrev det fordi det var.. nei jeg gir opp med å forklare meg 🤣

Trist i det men andre tenker litt på egen tilstand og :) burde prøve det. Man gjør som man føler 

Jeg tenker at du ikke kan forklare det. Du er en person som kun ser deg selv og det vil aldri endre seg. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Utmatta og angst ja… selvfølgelig 😆

Anonymkode: 445ec...0db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...