Gå til innhold

Invitert i 50 årsdag i kveld, men har ikke lyst å gå.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kommer alene, de fleste kommer som par. Er sliten og ikke i humør rett og slett. Går det ann å melde forfall?🤔

Anonymkode: 5fb8f...ea3

Ikke vær sutrete og patetisk. Vær glad du er invitert. 

Anonymkode: 5d26f...011

Ville tvunget meg til å gå. Det setter jubilanten pris på. Veldig skuffende for vedkommende om man avlyser i siste liten. Kom og gjør ære på jubilanten, gled deg over gratis mat og drikke. Kanskje kommer du i prat med noen hyggelige folk også. 

Anonymkode: 2e27a...e86

Annonse

Optatium skrev (10 minutter siden):

Har ikke folk noe pliktfølelse og folkeskikk lenger? Noen feirer 50år og du har ikke lyst? Jeg blir nesten sjokkert over hva folk får seg til. 

Enig med deg.

Til HI - hva om du inviterte til bursdagsfest og gjestene dine ikke dukket opp fordi de ikke hadde lyst? Hvil deg i forkant, ta en tidlig kveld, men ta deg sammen og møt opp. Så kan du hvile deg hele søndag også.

Anonymkode: 08d1c...81d

Hvilken rolle spiller det at de fleste kommer som par? Du er vel ikke der for å sjekke opp noen? Om jeg går i selskap med mannen min så er jeg jo ikke limt til hans siden hele kvelden. Tenk på at du går i selskapet for å feire og glede jubilanten. Hun/han vil gjerne ha deg der. Flytt fokuset til det, pynt deg, møt opp, spis og om du fortsatt vil hjem tar du en tidlig kveld. 

jeg forstår deg Ts. 

Vil bare si at de festene osv jeg absolutt ikke ville gå på, de har uten unntak blitt de morsomste og hyggeligste! Det jeg grudde meg mest til var på reunion sammen med folk jeg ikke hadde sett på 15 år- ikke en av dem. Og jeg visste alle der hadde kontakte med minst en, gjerne flere ( jeg bodde 30 mil unna den nærmeste )  Men jeg var for nysgjerrig og flere jeg ville møte. Det ble tidenes kveld. Det var en...fargerik gjeng.

Syns du skal dra, og jeg tror ærlig talt ikke så mange dveler ved at du kommer alene. Sannsynligheten for at minimum to blant parene misunner deg er større... for å si det sånn.

Endret av ReneRene

Du går! Ferdig med det.  Det er ikke alltid man har superlyst til å gå i selskap, men har man sagt ja, så går man.  Og noen ganger sier man ja og går selv om det ikke er det man har mest lyst til.  Ofte blir det jo hyggelig uansett, og blir det ikke det, så hiver man på seg et smil og bestemmer seg for å gjøre det beste ut av det.  Det er ikke farlig å kjede seg. 

Du er voksne, og voksne klarer sånn ting.  Jeg er "godt" voksen og har kjedet meg gjennom flere anledninger, og noen av dem har faktisk blitt ganske eller veldig ok også.  Om ikke annet så har jeg lært at det går helt fint å kjede meg også, så lenge jeg er hyggelig og høflig mot andre mens jeg holder på med det.

Anonymkode: 48102...c85

Annonse

Det synes jeg er dårlig gjort. Hvis du ikke ville gå, burde du ha takket nei for lenge siden. Ikke komme i siste liten samme dag fordi du ikke gidder likevel. Det er respektløst. Nå har de regnet med mat til deg osv. Kanskje har de catering som er dyrt. Akutt sykdom og annet uforutsett er selvsagt unnskyldt, men dette er rett og slett bare egoistisk av deg.

Anonymkode: 9b43d...d9a

Selvfølgelig går det an, men det er skikkelig dårlig folkeskikk.

Noen har invitert til selskap, ordnet mat og fikset til for å feire bursdagen sin, og du har takket ja. 

Da ombestemmer man seg ikke og melder avbud i siste liten!

Man klisterer på seg et smil og går. Kanskje blir det til og med en hyggelig kveld, og gjør det ikke det så har du tatt deg sammen for jubilanten, og det er det minste du kan gjøre.

Anonymkode: bc44e...404

Himmel og hav skrev (9 timer siden):

Hvilken rolle spiller det at de fleste kommer som par? Du er vel ikke der for å sjekke opp noen? Om jeg går i selskap med mannen min så er jeg jo ikke limt til hans siden hele kvelden. Tenk på at du går i selskapet for å feire og glede jubilanten. Hun/han vil gjerne ha deg der. Flytt fokuset til det, pynt deg, møt opp, spis og om du fortsatt vil hjem tar du en tidlig kveld. 

Det er så ufattelig lett å å komme med sånt når man faktisk er i et par, og har vært det i åresvis. Selv om du ikke er limt til hans side hele kvelden, så er dere uansett ett par. Du aner null og niks om hvordan det er å stadig være den eneste single.

Anonymkode: 5e3cd...575

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...