Gå til innhold

Hvem skal betale for sprekt frontrute?

Anbefalte innlegg

Jeg ba verkstedet mitt om å fikse en liten steinsprutskade i frontruta. De sa den var så liten, så den gjorde de ikke noe med. Nå har det blitt stor sprekk, og hele ruta må skiftes. Jeg må altså ut med flere tusen i egenandel for noe som burde vært gratis om verkstedet gjorde som jeg ba om. Synes dere jeg kan be om at de tar kostnaden? Eller er det sånt som kan skje og det er helt greit at de ikke ordnet den når jeg var der første gangen?

Anonymkode: 5005f...a55

Fortsetter under...

Har du det skriftlig at de sa at den var så liten at det ikke var noe behov for å fikse den?
Dersom du har det skriftlig kan du dokumentere det, og da hadde jeg tatt det med dem.
Hvis ikke, må du nok ta det selv

Anonymkode: 13c02...402

1 minute ago, Anonym bruker said:

Har du det skriftlig at de sa at den var så liten at det ikke var noe behov for å fikse den?
Dersom du har det skriftlig kan du dokumentere det, og da hadde jeg tatt det med dem.
Hvis ikke, må du nok ta det selv

Ikke skriftlig, nei. Enig i at det gjør det vanskelig. Nå føler jeg meg jo dum som ikke stod på krava, men jeg regner jo liksom med at de vet hva de snakker om. Det er snakk om merkeverksted og jeg bruker de fast.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ikke skriftlig, nei. Enig i at det gjør det vanskelig. Nå føler jeg meg jo dum som ikke stod på krava, men jeg regner jo liksom med at de vet hva de snakker om. Det er snakk om merkeverksted og jeg bruker de fast.

Du kan jo prøve å ta det opp med dem likevel, kan hende de har noe notert i systemet sitt, og dersom du bruker dem fast kan det også hende du får det til siden de ikke ønsker å miste en kunde...

7 minutes ago, Anonym bruker said:

Du kan jo prøve å ta det opp med dem likevel, kan hende de har noe notert i systemet sitt, og dersom du bruker dem fast kan det også hende du får det til siden de ikke ønsker å miste en kunde...

Jeg skal prøve. Det er godt å høre at jeg ikke er den eneste som synes at de har gjort feil.

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jeg ba verkstedet mitt om å fikse en liten steinsprutskade i frontruta. De sa den var så liten, så den gjorde de ikke noe med. Nå har det blitt stor sprekk, og hele ruta må skiftes. Jeg må altså ut med flere tusen i egenandel for noe som burde vært gratis om verkstedet gjorde som jeg ba om. Synes dere jeg kan be om at de tar kostnaden? Eller er det sånt som kan skje og det er helt greit at de ikke ordnet den når jeg var der første gangen?

Flere tusen i egenandel? Hvilken bilforsikring har du? Det er 2,5 tusen på de fleste bilglassforsikringer som en del av bilforsikring. Alle steinspruter fikses med glasslim, om de er så små som nesten usynlige. Er du sikker på at de ikke limte den?

Anonymkode: 754c2...e54

Annonse

30 minutes ago, Anonym bruker said:

Flere tusen i egenandel? Hvilken bilforsikring har du? Det er 2,5 tusen på de fleste bilglassforsikringer som en del av bilforsikring. Alle steinspruter fikses med glasslim, om de er så små som nesten usynlige. Er du sikker på at de ikke limte den?

3000. Nei, de sa til meg at de ikke fikset så små skader. Så med mindre jeg misforstod helt har de ikke gjort noe med den.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

3000. Nei, de sa til meg at de ikke fikset så små skader. Så med mindre jeg misforstod helt har de ikke gjort noe med den.

Hvorfor stakk du ikke innom Hurtigruta carglass eller tilsvarende? De fikser det gratis så lenge du har forsikring. Jeg har aldri fikset steinsprut på merkeverksted🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 4ae2e...2bc

5 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvorfor stakk du ikke innom Hurtigruta carglass eller tilsvarende? De fikser det gratis så lenge du har forsikring. Jeg har aldri fikset steinsprut på merkeverksted🤷🏻‍♀️

Fordi bilen var på service, så da ba jeg dem om å se på det samtidig. To fluer i en smekk. Verkstedet er rett ved meg, så det er enkelt å dra dit. De hadde jo også gjort det gratis om de faktisk gjorde det når jeg var der. Når de sa at det ikke var noe å fikse falt det meg ikke inn å kjøre til andre siden av byen for å få noen andre til å se på det. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og hvordan mener du det vil hjelpe HI at du hakker på henne?

Faktisk, nå som skaden har skjedd kan det faktisk hjelpe henne ved at de kanskje er mer villig til å ta støyten når de kan se i systemet sitt at hun bruker dem fast og kanskje da er mer villig til å ta det på sin forsikring for å ikke miste en kunde.
Det at hun tok det opp med dem sammen med en service er positivt, de skriver en rapport i systemet sitt etter servicer, så da bør det stå det som gjør at det som ble sagt muligens kan dokumenteres.
Det at hun brukte et merkeverksted kan være til hennes fordel nå som skaden har skjedd

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så lite sprekk som nesten usynlig utvider seg ikke plutselig til noe voldsomt hvor det er behov å skifte ruta. Det tar faktisk flere dager, og du hadde sluppet å bytte ruta hvis du hadde dratt  til bilglassverksted eller vanlig verksted når den bitte lille er blitt noe større. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...