Gå til innhold

Dere med vannmåler

Anbefalte innlegg

Ca hvor mye vann bruker dere i mnd eller per år? Og hvor mange er dere i huset? Vi har flyttet inn i nytt hus men vannmåler nå og er usikre på hva som er vanlig. Vi har tre barn som gjerne dusjer leeenge om vi ikke stopper dem. Før betalte vi ikke for vannet, bare strømmen til oppvarming. 

Anonymkode: 767f0...29f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448301-dere-med-vannm%C3%A5ler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Virker som vi bruker mye vann da. Nesten 1 kubikk om dagen her så langt.... 😳🥴

Herregud. Det er jo helt vanvittig mye. Har du ræva full av penger? 

Anonymkode: 8438e...06a

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Herregud. Det er jo helt vanvittig mye. Har du ræva full av penger? 

Anonymkode: 8438e...06a

Når jeg søkte hva som var normalt forbruk står det 150-200 liter dagen altså 60 kubikk i året, per person. Og det er jo 300 kubikk i året, så nesten 1 om dagen.

Står på kommunens side at vi bille fått stipulert forbruk på 313 kubikk uten vannmåler. 

Dette her passer jo ikke med det dere erfarer.

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Når jeg søkte hva som var normalt forbruk står det 150-200 liter dagen altså 60 kubikk i året, per person. Og det er jo 300 kubikk i året, så nesten 1 om dagen.

Står på kommunens side at vi bille fått stipulert forbruk på 313 kubikk uten vannmåler. 

Jeg bor i en kommune som har hatt vannmåler i mange år, ingen av de jeg kjenner er i nærheten av et sånt forbruk. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Stipulert forbruk er ut fra størrelse på bolig, og med mindre man er mange i en liten bolig betaler man for mye.

Alle jeg kjenner har gått ned vesentlig i vannregning etter å ha fått måler.

Vi er fire i familien, og bruker ca halvparten av det som er stipulert. Uten at jeg husker hverken estimat eller det reelle tallet.

Anonymkode: 33ce4...8df

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Stipulert forbruk er ut fra størrelse på bolig, og med mindre man er mange i en liten bolig betaler man for mye.

Alle jeg kjenner har gått ned vesentlig i vannregning etter å ha fått måler.

Vi er fire i familien, og bruker ca halvparten av det som er stipulert. Uten at jeg husker hverken estimat eller det reelle tallet.

Anonymkode: 33ce4...8df

Ok, får nå bare se. Den ene dagen jeg sjekket, vasket vi mye både oppvask og klær, alle dusjet og vi vannet i hagen, stor kjøkkenhage. 

Får la det gå en mnd så jeg ser mer snittet. 300 er jo ca 10000 per år. Synes ikke det høres mye ut heller jeg da, betalte mer enn det i forrige hus. Da var det uten måler. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ok, får nå bare se. Den ene dagen jeg sjekket, vasket vi mye både oppvask og klær, alle dusjet og vi vannet i hagen, stor kjøkkenhage. 

Får la det gå en mnd så jeg ser mer snittet. 300 er jo ca 10000 per år. Synes ikke det høres mye ut heller jeg da, betalte mer enn det i forrige hus. Da var det uten måler. 

Har du da regnet med avløp? Altså ikke bare vann? I min kommune er avløp nesten tre ganger så dyrt😱

Optatium skrev (5 minutter siden):

Har du da regnet med avløp? Altså ikke bare vann? I min kommune er avløp nesten tre ganger så dyrt😱

Nei, avløp er jo dyrere enn vannet. Men det også er jo stipulert høyt. Beregnes avløp etter liter vann brukt? 2200 i mnd ser det ut som kommunale avgifter her havner på stipulert da. Så får vi jo se hvor mye vi bruker.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, avløp er jo dyrere enn vannet. Men det også er jo stipulert høyt. Beregnes avløp etter liter vann brukt? 2200 i mnd ser det ut som kommunale avgifter her havner på stipulert da. Så får vi jo se hvor mye vi bruker.

Avløp beregnes etter vann brukt ja. Jeg har om lag 1700kr pr mnd i kommunale avgifter, det er inkludert eiendomsskatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...