Gå til innhold

Bør jeg gå fra samboeren min?

Anbefalte innlegg

Du må si klart i fra at han har et eget ansvar for å oppføre seg og ha kontroll på alkoholforbruk. Har han problemer så må han dele de med deg. Jeg priser meg lykkelig for at slike problemstillinger tilhører en helt annen verden enn min. Han bør dessuten til legen, hjertet bør undersøkes når han tåler alkohol så dårlig og sover så lett som du beskriver.

Anonymkode: 38b5b...709

Fortsetter under...

ReneRene skrev (5 timer siden):

Ja, det kan være, og hvis han har et alkoholproblem, så er det så klart verre og ikke noe å bygge på. Men jeg vet ikke om det er bedre å bare avslutte hvis dette er hans måte å takle en vanskelig periode på. Er det bedre for barnet så lenge han er bra for begge?  Jeg syns ikke det, og da er det bedre å ta en ordentlig samtale for å finne ut hva dette handler om før ts tar en avgjørelse.

Det er ikke HVIS han har et alkoholproblem! Han HAR et alkoholproblem så lenge hans bruk av alkohol påvirker andre. Ingen barn skal måtte vokse opp med slike såkalte omsorgspersoner rundt seg. Han får rydde opp seg selv og sine problemer, HI må ta ansvar for barnet sitt.

amandine skrev (3 minutter siden):

Det er ikke HVIS han har et alkoholproblem! Han HAR et alkoholproblem så lenge hans bruk av alkohol påvirker andre. Ingen barn skal måtte vokse opp med slike såkalte omsorgspersoner rundt seg. Han får rydde opp seg selv og sine problemer, HI må ta ansvar for barnet sitt.

Jeg er ikke enig i dette. Barnet her har opplevd personen full en gang såvidt jeg kan se, og jeg syns nok at tre episoder på fire år er alt for lite til å definere noen som en med alkoholproblem.

ReneRene skrev (36 minutter siden):

Jeg er ikke enig i dette. Barnet her har opplevd personen full en gang såvidt jeg kan se, og jeg syns nok at tre episoder på fire år er alt for lite til å definere noen som en med alkoholproblem.

Du må lese HI på nytt. De har vært sammen i fire år, bodd sammen noen måneder og alle disse episodene har skjedd i løpet av siste år. 

amandine skrev (7 timer siden):

Du skal gå. Du skal beskytte barnet ditt, det kommer først. Dette er for mange episoder i løpet av for kort tid til at dette er noe å satse på som det er i dag,  ville jeg syntes. 

Dette!

Annonse

amandine skrev (6 minutter siden):

Du må lese HI på nytt. De har vært sammen i fire år, bodd sammen noen måneder og alle disse episodene har skjedd i løpet av siste år. 

Ja, og nøyaktig hva endrer på det faktum at dette er tre episoder??

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Tre alvorlige fylleepisoder på noen måneder er veldig bekymringsfullt. Det har helt sikkert vært mer som han har klart å holde skjult for kjæresten i og med at de ikke har bodd sammen før den siste tiden. 

frk Nilsen skrev (2 minutter siden):

Tre alvorlige fylleepisoder på noen måneder er veldig bekymringsfullt. Det har helt sikkert vært mer som han har klart å holde skjult for kjæresten i og med at de ikke har bodd sammen før den siste tiden. 

Ja, du må gjerne spekulere. Jeg forholder meg til info Ts gir, og så håper jeg at dere kan leve med at jeg er uenig. For siden dere er flere som konfronterer meg med min mening her, så vil dette som vanlig ende med at en bruker eller ti vil komme inn i tråden å si at jeg har "overtatt tråden" 🙄 Så jeg mener mitt her, og så får dere mene det dere vil. Ts finner vel forhåpentligvis ut av det uansett.

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Ja, du må gjerne spekulere. Jeg forholder meg til info Ts gir, og så håper jeg at dere kan leve med at jeg er uenig. For siden dere er flere som konfronterer meg med min mening her, så vil dette som vanlig ende med at en bruker eller ti vil komme inn i tråden å si at jeg har "overtatt tråden" 🙄 Så jeg mener mitt her, og så får dere mene det dere vil. Ts finner vel forhåpentligvis ut av det uansett.

Håper virkelig ikke hun hører på råd fra deg her! Man skal ikke ta lett på det ,og riste lett på skuldrene når det er snakk om barn og alkohol er bare helt utrolig! Ingen barn skal måtte vokse opp med slike omstendigheter. 

Endret av frk Nilsen
ReneRene skrev (1 time siden):

At hi beskriver at det har skjedd i år? Året er knappe seks mnd, dermed har han hatt tre alvorlige episoder på mindre enn et halvt år. 
Det er ikke forenelig med å ha barn i hus, og han bør ut snarest mulig. 

Annonse

*Miss Marple* skrev (49 minutter siden):

At hi beskriver at det har skjedd i år? Året er knappe seks mnd, dermed har han hatt tre alvorlige episoder på mindre enn et halvt år. 
Det er ikke forenelig med å ha barn i hus, og han bør ut snarest mulig. 

Pluss at han kan ha skjult høyt og evt hyppig alkoholforbruk de årene de ikke har bodd sammen. Problemet kan ha vart mye lenger en noen få mnd. Stor sannsynlighet for det, faktisk.

Anonymkode: aa756...334

Alle kan gå på en smell og få et par glass for mye, men voksne mennesker går ikke på en smell så ofte...

Sovne på do? Da har han drukket tett altså, og mye. Var han på fest eller satt han hjemme alene og drakk all den alkoholen?

Jeg hadde ikke gått inn i noe samboerforhold med en mann med så dårlig kontroll på alkoholinntaket sitt.

Anonymkode: a7d1f...c6c

Anonym bruker skrev (På 20.6.2024 den 16.14):

Altså… hvem orker å være sammen med en mann som drikker seg så sanseløs at han sovner på do?

Anonymkode: 05be2...0a9

Jeg har sovna på do mange ganger i helt edru tilstand. 

Anonymkode: b635d...5df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...