Gå til innhold

Alarm, hvor mye kan de se?

Anbefalte innlegg

Jeg har alarm via verisure i huset. Min mann hadde kommet nær panelet som er ved sengen når han vasket gulvet. Når alarmen ikke ble skrudd av ringer de meg som er på jobb. Jeg sier min mann er hjemme med min sønn, så jeg vet ikke hvor han er i huset. Da sier de til meg at det ser ut som min sønn sitter alene i stuen å ser på barnetv, og at jo nå så de mannen min ved gangen. Min mann var da i gangen å skrudde av alarmen. Dette føles så invaderende. Er det sånn at de bare når som helst kan logge seg på å se oss? Vurderer å fjerne kameraene inne i huset. 

Anonymkode: 4a903...ad0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448261-alarm-hvor-mye-kan-de-se/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har alarm via verisure i huset. Min mann hadde kommet nær panelet som er ved sengen når han vasket gulvet. Når alarmen ikke ble skrudd av ringer de meg som er på jobb. Jeg sier min mann er hjemme med min sønn, så jeg vet ikke hvor han er i huset. Da sier de til meg at det ser ut som min sønn sitter alene i stuen å ser på barnetv, og at jo nå så de mannen min ved gangen. Min mann var da i gangen å skrudde av alarmen. Dette føles så invaderende. Er det sånn at de bare når som helst kan logge seg på å se oss? Vurderer å fjerne kameraene inne i huset. 

Troll. Alarmen kan ikke skrus på hvis en er bare er nærheten eller kom bort i den - du må slå inn kode for å aktivere alarmen. Verisure selv kan aktivere kamera kun ved utløst brannalarm, ikke innbrudd. 

Anonymkode: 55685...4f3

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Troll. Alarmen kan ikke skrus på hvis en er bare er nærheten eller kom bort i den - du må slå inn kode for å aktivere alarmen. Verisure selv kan aktivere kamera kun ved utløst brannalarm, ikke innbrudd. 

Tror du virkelig på det?

Anonymkode: 20cb0...e70

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

FEIL. Kamera aktiviseres hvis bevegelse eller røyk blir oppdaget av sensorer. Da taes tre bilder som blir sendt til selskapet!

Anonymkode: e722a...cfb

Annonse

Vår alarm skrus på med en knapp, og kan slås på via en fjernkontroll. Særlig knappen på fjernkontrollen er lett å komme bort i når den ligger på nattbordet.

Men de overvåker ikke via kamera døgnet rundt. Det er bare når alarmen går at de logger seg på for å se om det er noen i huset. 

Anonymkode: 1ad2a...4d4

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Troll? Tror jeg hadde trollet om noe annet 😅🤣 Nei har sånn sikkerhetspanel som har sol og måne på seg ved senga. Bare jeg kommer nær så blir den skrudd på.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

FEIL. Kamera aktiviseres hvis bevegelse eller røyk blir oppdaget av sensorer. Da taes tre bilder som blir sendt til selskapet!

Anonymkode: e722a...cfb

Tror ikke dette stemmer utifra tlf samtale 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Troll? Tror jeg hadde trollet om noe annet 😅🤣 Nei har sånn sikkerhetspanel som har sol og måne på seg ved senga. Bare jeg kommer nær så blir den skrudd på.

Mulig, men da har du noen annen alarm enn verisure, for ingen av verisure sine panel blir skrudd på bare du kommer nær den …

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mulig, men da har du noen annen alarm enn verisure, for ingen av verisure sine panel blir skrudd på bare du kommer nær den …

Men herregud.
Jeg har også Verisure, med både kodepanel ved dørene og sol/måne-brytere hist og hær. Disse bryterne aktiveres veldig enkelt. Bare fordi du ikke har noe selv, betyr det ikke at ingen andre har det🙄

HI- kameraene aktiveres bår alarm går.

Anonymkode: 4e70d...54e

Annonse

De ser ingenting som du ikke har godtatt da alarmen ble installert.  Går alarmen både kan og skal de sjekke, det er jo en av grunnene til å ha alarm.  Ønsker du kun alarm, kan du vanligvis få det også, men da er den bare for å skremme og for å vekke naboene. 

Om du ikke har noe helt spesielt da.  Her kan de sjekke når det går en alarm.  

Anonymkode: b2ce4...4be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...