Gå til innhold

Teoriprøve bil og dysleksi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har en datter med dysleksi/lærevansker som skal ta teoriprøven neste uke. Har bestilt time på nett. Kan man få spørsmålene lest opp, eller er dette noe man må avtale på forhånd?

Anonymkode: bd39c...c66

Sliter med samme… min sønn skal også ta teori neste uke, og finner ingenting på nett der jeg kan hake av at han trenger å få spm opplest. 
ikke er det mulig å ringe statens vegvesen/ trafikkstasjonen heller da jeg ikke kommer gjennom. 

Anonymkode: 8e9a2...142

Da må du ha papirer fra PPT på dysleksi. (Bare en bekreftelse) Da kan du søke om tilrettelagt teoriprøve hos vegvesenet. 
Det er egne timer for dette og de timene kan ikke bestilles på nett. 

Da søknaden er innvilget kan timen bestilles via telefon. 

Anonymkode: 4ec50...a8a

Det er ikke noe problem, men det må avtales på forhånd og bestilles spesialtime til. Det er litt lenger ventetid for å få det.

Kameraten til sønnen min fikk det, han har alvorlig dysleksi og sliter både med å lese og skrive. Så han fikk tilrettelagt prøve.

Vanligvis er det bare en vakt og mange som tar prøven samtidig i samme rom (mange pc'er), så om du bare kommer til en vanlig teoriprøve kan du ikke få spørsmålene lest opp. Du må bestille det på forhånd så en egen vakt er dedikert til bare den ene eleven.

Anonymkode: 36b10...2ed

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke noe problem, men det må avtales på forhånd og bestilles spesialtime til. Det er litt lenger ventetid for å få det.

Kameraten til sønnen min fikk det, han har alvorlig dysleksi og sliter både med å lese og skrive. Så han fikk tilrettelagt prøve.

Vanligvis er det bare en vakt og mange som tar prøven samtidig i samme rom (mange pc'er), så om du bare kommer til en vanlig teoriprøve kan du ikke få spørsmålene lest opp. Du må bestille det på forhånd så en egen vakt er dedikert til bare den ene eleven.

Anonymkode: 36b10...2ed

OK, trodde det var litt som i øvingsappen han bruker. Der får man spørsmålene lest om man vil det.

Anonymkode: bd39c...c66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...