Gå til innhold

Normalt å være så trøtt hele tiden?

Anbefalte innlegg

Er 39 år, full jobb på poliklinikk på sykehus i kontortjenesten. Har 3 barn fra 7-16 år, mann og hund. Jeg har ibs, irritabel tarmsyndrom, så sliter en del med diare og magevondt. Får av dette lav Folat så går på folsyretabletter. Har helt perfekt d-vitamin nivå. Stoffskiftenivåene ligger innenfor referanseverdiene, men har forhøyet anti-tpo og tras/tsi, har forsøkt 1 år med levaxin, men merket ikke noe forskjell, så har vært av de 6 mnd nå.

Jeg er konstant trøtt, sitter å gjesper som en gal, etter jobb og middag så har jeg problemer med å holde øynene åpne og dupper av og til av. Legger meg senest kl 23, er oppe 6 hver morgen, har lagt meg tidligere og i en periode, men merker ikke forskjell. Sover bra. Selv i dag når jeg ikke har vært på jobb pga sykt barn, så klarte jeg nå å duppe av på sofaen 1 times tid mens vi så film.

Jeg går tur med hund hver dag, ca 5 km, men lite annen trening, da kun når jeg får et innfall på det😅

Syns det er så slitsomt og "vondt" å være då trøtt. Hvorfor er det sånn? Er det bare sånn livet er? Flere som sliter med dette? 

Anonymkode: 3be35...209

Fortsetter under...

Jeg har inntrykk av at det er fordi samfunnet er tilpasset menn, men ikke kvinner. Menn jobber gjerne 10-12 timer. Menn elsker jobb. For en kvinnekropp er det ganske tøft å jobbe mange timer.

Anonymkode: d7096...d27

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at det er fordi samfunnet er tilpasset menn, men ikke kvinner. Menn jobber gjerne 10-12 timer. Menn elsker jobb. For en kvinnekropp er det ganske tøft å jobbe mange timer.

Hæ?

Anonymkode: 1de42...5a5

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hæ?

Anonymkode: 1de42...5a5

Menn styrer samfunnet. Menn har tilpasset samfunnet til seg og sine behov. Kvinner har andre behov. Kvinner trenger mer fri fra jobb enn menn gjør. Kvinner blir mer slitne av jobb. Ja, det er normalt å bli sliten av å ha så mye på dagsorden som du har.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er 39 år, full jobb på poliklinikk på sykehus i kontortjenesten. Har 3 barn fra 7-16 år, mann og hund. Jeg har ibs, irritabel tarmsyndrom, så sliter en del med diare og magevondt. Får av dette lav Folat så går på folsyretabletter. Har helt perfekt d-vitamin nivå. Stoffskiftenivåene ligger innenfor referanseverdiene, men har forhøyet anti-tpo og tras/tsi, har forsøkt 1 år med levaxin, men merket ikke noe forskjell, så har vært av de 6 mnd nå.

Jeg er konstant trøtt, sitter å gjesper som en gal, etter jobb og middag så har jeg problemer med å holde øynene åpne og dupper av og til av. Legger meg senest kl 23, er oppe 6 hver morgen, har lagt meg tidligere og i en periode, men merker ikke forskjell. Sover bra. Selv i dag når jeg ikke har vært på jobb pga sykt barn, så klarte jeg nå å duppe av på sofaen 1 times tid mens vi så film.

Jeg går tur med hund hver dag, ca 5 km, men lite annen trening, da kun når jeg får et innfall på det😅

Syns det er så slitsomt og "vondt" å være då trøtt. Hvorfor er det sånn? Er det bare sånn livet er? Flere som sliter med dette? 

Sånn er ihvertfall mitt liv også. Går å legger meg 21-22 om kvelden for å orke jobb og privatliv. Oftest orker jeg ikke så mye aktivitet om ettermiddagen. Enig i at det er trist at det er sånn ja. Føler at all energi går til jobb og alt man må, (klesvask, rydde, matinnkjøp osv)

Anonymkode: c3d00...7f4

Annonse

Takk for svar dere. Jeg elsker jobben min, men ja, ganske hektisk til tider pga stor poliklinikk og mange baller i luften. Nei, sykemelding ønsker jeg ikke, er jo bare trøtt og sliten, ikke psykisk. 

Har lagt meg tidligere i en lang periode, men like trøtt😅 nå går jeg ut i 4 uker ferie fra helgen av, så håpe at det hjelper på. Bare planer om å være på hytta vi nettopp har kjøpt, litt oppussing, men  det er bare kos, kanskje😂

Hi

Er som å lese om meg selv, faktisk. 39 år, 3 barn fra 11-19, jobber som merkantil lederstøtte på døgnpost på sykehus. Har hatt ett helvetes' tøft liv, mange tunge år midt i småbarnsfasen etc. Har mye smerter i rygg/nakke/hofter. Går på b12 injeksjoner og må ta jerntilskudd for å fungere. Er jeg lav på én eller begge er jeg konstant trøtt! 
Har prøvd å legge om kosten litt, og drikke masse masse vann!! Spiser mindre (men nok), stapper ikke i meg ting jeg ikke trenger fordi det påvirker så voldsomt. Tar tilskudd av D-vitamin også, ellers blir jeg tungsinnet og langt nede. Selv om prøvene er fine :) 

også har jeg innsett at selv om jeg er ung, så blir også jeg eldre 🙈 har ikke samme energinivå som tidligere

Anonymkode: 6e0ed...b87

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er som å lese om meg selv, faktisk. 39 år, 3 barn fra 11-19, jobber som merkantil lederstøtte på døgnpost på sykehus. Har hatt ett helvetes' tøft liv, mange tunge år midt i småbarnsfasen etc. Har mye smerter i rygg/nakke/hofter. Går på b12 injeksjoner og må ta jerntilskudd for å fungere. Er jeg lav på én eller begge er jeg konstant trøtt! 
Har prøvd å legge om kosten litt, og drikke masse masse vann!! Spiser mindre (men nok), stapper ikke i meg ting jeg ikke trenger fordi det påvirker så voldsomt. Tar tilskudd av D-vitamin også, ellers blir jeg tungsinnet og langt nede. Selv om prøvene er fine :) 

også har jeg innsett at selv om jeg er ung, så blir også jeg eldre 🙈 har ikke samme energinivå som tidligere

Ja, er som du sier, blir eldre gitt🙈 bare slitsomt å være trøtt😅

Hi

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hi

Ja det er kjempeslitsomt. Jeg vurderer å legge meg nå. Er aldri i seng senere enn klokka 22 skal jeg fungere dagen etter. Og med yngste som legger seg 21:30 så er det slutt på egentid. «Bare vent til barna er større» sa dem…

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Ja det er kjempeslitsomt. Jeg vurderer å legge meg nå. Er aldri i seng senere enn klokka 22 skal jeg fungere dagen etter. Og med yngste som legger seg 21:30 så er det slutt på egentid. «Bare vent til barna er større» sa dem…

Helt enig, aldri egentid på kveldene lenger, jeg har folk oppå meg hele dagen, på jobb og når man kommer hjem. Bortsett fra de 40 min i bil til og fra jobb, det er digg. Hvis jeg legger meg nå våkner jeg alt for tidlig og, så et dilemma😅

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Helt enig, aldri egentid på kveldene lenger, jeg har folk oppå meg hele dagen, på jobb og når man kommer hjem. Bortsett fra de 40 min i bil til og fra jobb, det er digg. Hvis jeg legger meg nå våkner jeg alt for tidlig og, så et dilemma😅

Nei, egentid er oppskrytt. Jeg var på ørten møter i går, kom hjem til en haug med unger, og når de omsider dro kom mannen hjem, la seg på sofaen og snorka som en gaaal. Da holdt det på å rable for meg. Så kom den utflytta ungdommen hjem med kjærsten og når de dro kom sønnen med sin kjærste. Det er liksom noe hele tiden :( Hyggelig, men det blir mye og jeg har ikke den kapasiteten. 
Jeg bruker sovemedisiner da, så jeg får "sove" lenge. Men hvis man sliter med å våkne tidlig så blir jo det ett problem og ja. Skal ikke være lett! :)

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hi

Hvordan er søvnkvaliteten din? Kan du ha søvnapne?

Anonymkode: 14ef6...658

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Dette var kanskje det fjerneste jeg har lest på lenge! Hvilken planer kommer du fra?

Kvinner er like glad i jobben sin som menn og har like stor arbeidskapasitet.

utfordringer for en del samliv er derimot at menn og kvinner jobber like mye utenfor hjemmet, samtidig som kvinnen tar mer i hjemmet.

Her jobber vi ganske mye begge to, en del utover normal arbeidsuke og har tre barn i ca samme alder som Hi. Ja vi er tidvis sliten begge to og trenger en liten middagslur. Særlig i tiden når det nærmer seg ferie. Tror det er helt normalt. Jeg har sjekket meg for diverse- alt er helt fint og mangler ingen ting. Er vel alderen 🙈 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...