Anonym bruker Skrevet 18. juni 2024 #1 Del Skrevet 18. juni 2024 Hun har alltid hatt det. Hun er selv en veldig liten og spinkel dame og har alltid vært svært slank. Hun beskriver folk vi ikke har møtt først og fremst via kroppsstørrelse og hun har seg selv som mal på hvordan damer skal være. Et eksempel. Da en nevø fikk kjæreste beskrev hun henne som en "veldig svær og diger dame" samtidig som hun slo ut med armene. Vi forventet da å møte noen som var veldig overvektig, men kjæresten var høy, over 180, bredskuldret, muskuløs og slank. Hun har allikevel armer som er dobbelt så tykke som svigermor og da er hun i hennes øyne "for stor". Før holdt nok oppdragelsen litt igjen på hva svigermor sa rett til folk, men nå som hun er over 80 har det filteret blitt borte. Hun sier nå rett til folk at de er for tykke, har dobbelthake, ikke er pent gravide (!), har så stygge ben at man ikke burde gå i kjole osv. Vi har alle bedt henne om å klappe igjen, og at det aldri er greit å gå bort til noen og si slikt. Om det bare var til oss voksne så hadde det enda vært noe, men hun har nå begynt å ta for seg barnebarna som er i tenårene. Hun er ikke dement, hun har bare blitt slem. Nå har hun i løpet av vinteren lagt på seg nærmere 10 kg og på en kropp på under 150 cm er det godt synlig. Tror dere det vil være noe læring i om man begynner å svare med samme mynt? Slik at når hun klapper et barnebarn på magen og sier at "nå må du slanke deg" så kan de få lov til å gjøre det samme i retur? Anonymkode: 16dc2...321 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448253-svigermor-har-et-oppheng-p%C3%A5-kropp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2024 #2 Del Skrevet 18. juni 2024 Nei, jeg tror ikke det vil hjelpe noe som helst, og det gir også helt feil signaler til alle rundt dere (tenker mest på barnebarna da). Da har jeg mer tro på å "true" med demens og bekymringsmelding til legen hennes. "Har du mistet all vett og forstand Turid? Man kommenterer da ikke andres kropp på den måten! Jeg blir helt bekymret for din mangel på folkeskikk, jeg tror vi må melde en bekymring til legen din...." "Jo, når filteret for hva som er greit å si til folk blir helt borte er det helt normalt at pårørende mistenker demens. Vi bør nok snakke med legen" Anonymkode: a8c04...b7d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448253-svigermor-har-et-oppheng-p%C3%A5-kropp/#findComment-150109725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå