Gå til innhold

Hvilke symptomer på overgangsalder har du/har du hatt?

Anbefalte innlegg

Jeg synes jeg stort sett bare leser og hører om hetetokter og blødningsforstyrrelser, men det er jo så mye mer som følger med. Det har skjedd ting med meg som jeg har oppsøkt lege for, bare for å få vite at det er overgangsalderen som tuller med kroppen min. Her er min liste:

Lengre, kraftigere og tettere mensblødninger

Hjertebank

Hetetokter

Søvnforstyrrelser

Tørr hud

Tørre øyne

Fordøyelsesproblemer

Mindre tålmodighet

Vonde ledd

Anonymkode: 82302...fd1

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått bekreftet at dette er relatert til overgangsalder, men jeg er 46, og jeg tror selv at jeg er i perimenopause.

- Nedstemt og irritabel

- Vektøkning, har stabilisert meg på 10 kg mer enn tidligere, og får det ikke av igjen

- Trøtt, tiltaksløs og likegyldig

- Stiv og støl

Anonymkode: 4667b...400

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke fått bekreftet at dette er relatert til overgangsalder, men jeg er 46, og jeg tror selv at jeg er i perimenopause.

- Nedstemt og irritabel

- Vektøkning, har stabilisert meg på 10 kg mer enn tidligere, og får det ikke av igjen

- Trøtt, tiltaksløs og likegyldig

- Stiv og støl

Anonymkode: 4667b...400

Ja, stiv og støl glemte jeg. Om jeg blir støl etter en treningsøkt nå tar det lengre tid før det går over igjen. 

Anonymkode: 82302...fd1

Jeg personlig var mest plaget med hetetokter, søvnvansker og tørre slimhinner.

Men søsteren min fikk angst, helseangst og panikkangst. Hun trodde hun holdt på å bli gal, men så fikk hun hormonplaster også ble det borte. Veldig spesielt, men i følge gynekologen hennes slett ikke uvanlig. Hormonendringene i kroppen kødder med psyken til veldig mange visstnok.

Anonymkode: 54563...72d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...