Gå til innhold

Når barnet sier til andre barn at «de kan komme å besøke i dag»

Anbefalte innlegg

Har et veldig sosialt barnehage barn hjemme :) men jeg vet ikke hvor alt denne styringen hennes med at de andre må komme hjem til henne kommer fra når jeg henter henne. vi har heller ikke blitt invitert hos noen enda. Andre foreldre har hendt med å si til henne at dessverre funker det ikke i dag og kanskje etter sommerferien. Noe jeg skjønner da det er snart sommerferie og jeg selv ikke gidder å bruke tiden på barnebesøk. Så jeg måtte si til henne «dessverre så funker det ikke i dag sofie», um kommer fra en som aldri hang med de fra barnehagen selv før jeg begynte på skole, da vi kunne avtales selv og møtes på ballringen og fotballbanen osv. jeg snakker heller ikke med foreldre en hei og hade. Og mitt barn treffer jo sine søsken barn når jeg treffer mine søsken så hun henger ikke for lite med andre barn da😝

Anonymkode: d9ee2...bb1

Fortsetter under...

Hun er vel en sosial sjel. Sønnen min var akkurat likedan, og han hadde og har alltid hatt utrolig lett for å bli kjent med folk. Da han var liten, så hilste og snakket han med alle, hadde alltid venner med hjem, OG det har han enda! En sånn som kjenner halve Norge, og folk av alle slag. Tror bare noen har den siden, så du kan nok forberede deg på huset fullt av venner etterhvert. Datteren min er mer lik meg sånn at hun har en mer eller mindre fast gjeng, og heller treffer mange tilfeldige bekjentsaker. Datteren din er nok utpreget ekstrovert. 

Mine barn har hatt stor glede av å ha med venner hjem etter barnehagen. Min datters bestevenninne har hun hatt siden barnehagen. Hun er nesten som mitt eget barn. Vet at hennes foreldre tenker det samme om min jente. De fleste fra vår barnehage gikk over på samme skole. Da var det veldig kjekt å kjenne mange foreldre fra barnehagen.

Du gjør selvfølgelig som du vil.

Anonymkode: be771...754

Det er jo helt vanlig at barn ønsker å bli med hverandre hjem fra barnehagen/ha med andre hjem til seg selv. Det betyr heller ikke at barnet ditt er supersosialt, slik RR mener. Det er bare helt vanlig. Det er spennende og gøy for barna og bli med hverandre hjem, og jeg tenker at vi foreldre bør klare å gjøre det fra tid til annen. 

Anonymkode: 4f805...650

Min første tanke er hvorfor hilser du ikke på foreldrene?

For det andre så synes barn det er artig å ha med seg barn fra bhg hjem, vise frem lekene sine.  

Mine har også søskenbarn de leker med, med vennene fra bhg og skole leker de med hver dag.  Min yngste har en bestevenn fra bhg, de har kjent hverandre siden de bar 1 år. De er nå 8 år. God kontakt med foreldrene og vi kan hjelpe hverandre med logistikken hvis det ikke går opp.

Anonymkode: b29df...f6a

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Min første tanke er hvorfor hilser du ikke på foreldrene?

For det andre så synes barn det er artig å ha med seg barn fra bhg hjem, vise frem lekene sine.  

Mine har også søskenbarn de leker med, med vennene fra bhg og skole leker de med hver dag.  Min yngste har en bestevenn fra bhg, de har kjent hverandre siden de bar 1 år. De er nå 8 år. God kontakt med foreldrene og vi kan hjelpe hverandre med logistikken hvis det ikke går opp.

Anonymkode: b29df...f6a

Hvorfor denne laaange utredningen om hvordan du har gjort det når hi er helt tydelig på at hun ikke har lyst på barnebesøk enda?

Anonymkode: 59885...6cd

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor denne laaange utredningen om hvordan du har gjort det når hi er helt tydelig på at hun ikke har lyst på barnebesøk enda?

Kanskje for å forklare hi at det å ha barn med hjem er normalt og sunt når man har barn. Mammas følelser omkring saken er ikke hovedsaken her. 

Anonymkode: 6f847...9a1

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Kanskje for å forklare hi at det å ha barn med hjem er normalt og sunt når man har barn. Mammas følelser omkring saken er ikke hovedsaken her. 

Men hi lurte ikke på om det er «normalt og sunt» å ha med barn hjem.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men hi lurte ikke på om det er «normalt og sunt» å ha med barn hjem.

Og dessuten, hvis du absolutt må fortelle hi hvor normalt og sunt det er med barnebesøk, så kan du vel heller argumentere for det? Hvem dine barn leker med og fra hvilken alder de har lekt med dem er jo av null interesse for andre.

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Og dessuten, hvis du absolutt må fortelle hi hvor normalt og sunt det er med barnebesøk, så kan du vel heller argumentere for det? Hvem dine barn leker med og fra hvilken alder de har lekt med dem er jo av null interesse for andre.

Enig, jeg har selv aldri vert eller hatt med meg venner fra barnehagen hjem heller har jeg ikke opplevd noe traumaer av det. Det kan være et styr med små barn. Og jeg har ikke billappen heller så tanken av å drasse med meg barn hit og dit er et ork. Sikkert fint for de som har med seg da! Ikke noe vondt jeg mener om det. Men jeg tror ikke man blir dårligere foreldre fordi man ikke har tid til å ha med seg andres barn hjem eller energien til det. Barna leker jo med hverandre 70% av tiden uansett. Mitt barn kan være den som prøver å invitere men etter 1 time vi er kommet hjem er hun trøtt og sliten etter en lang dag i barnehagen da jeg henter 16:00 pga jobb, og helgen liker jeg å bruke det på familie eller slappings. Hører ofte enklest da ungene begynner på skole og fikser slikt selv. Da trenger ikke foreldre å være på hele tiden

Enig, jeg har selv aldri vert eller hatt med meg venner fra barnehagen hjem heller har jeg ikke opplevd noe traumaer av det. Det kan være et styr med små barn. Og jeg har ikke billappen heller så tanken av å drasse med meg barn hit og dit er et ork. Sikkert fint for de som har med seg da! Ikke noe vondt jeg mener om det. Men jeg tror ikke man blir dårligere foreldre fordi man ikke har tid til å ha med seg andres barn hjem eller energien til det. Barna leker jo med hverandre 70% av tiden uansett. Mitt barn kan være den som prøver å invitere men etter 1 time vi er kommet hjem er hun trøtt og sliten etter en lang dag i barnehagen da jeg henter 16:00 pga jobb, og helgen liker jeg å bruke det på familie eller slappings. Hører ofte enklest da ungene begynner på skole og fikser slikt selv. Da trenger ikke foreldre å være på hele tiden

Jo, man er en dårligere mor om man hele tiden setter sine egne ønsker og behov først. Det er stor stas og viktig for den sosiale læringen å få ha med, og være med, venner hjem. Men du har bestemt deg, så da blir det jo slik. 

Jo, man er en dårligere mor om man hele tiden setter sine egne ønsker og behov først. Det er stor stas og viktig for den sosiale læringen å få ha med, og være med, venner hjem. Men du har bestemt deg, så da blir det jo slik. 

Og du er perfekte mammen? Hver er du for å bestemme hvem som er bra nok foreldre? Tenkt deg kanskje at noen som ikke inviterer med seg barn sliter sykdom osv? Ikke her da men kan være mange årsaker til at fleste ikke gjør det. Og nei jeg sier ikke at mitt barn ALDRI skal ha med seg venner hjem men synes bare for meg blir det litt unødvendig da barnet leker allerede masse med dem i barnehagen. Jeg trodde ikke hjemme besøk i barnehagen var så normalt. Sosiale læringen? BARNET ER JO NESTEN HELE DAG I BAGNEHAGEN, overstimulering er heller ikke så bra 

Og du er perfekte mammen? Hver er du for å bestemme hvem som er bra nok foreldre? Tenkt deg kanskje at noen som ikke inviterer med seg barn sliter sykdom osv? Ikke her da men kan være mange årsaker til at fleste ikke gjør det. Og nei jeg sier ikke at mitt barn ALDRI skal ha med seg venner hjem men synes bare for meg blir det litt unødvendig da barnet leker allerede masse med dem i barnehagen. Jeg trodde ikke hjemme besøk i barnehagen var så normalt. Sosiale læringen? BARNET ER JO NESTEN HELE DAG I BAGNEHAGEN, overstimulering er heller ikke så bra 

Så sosiale læring for hun Neppe lite av kan jeg si🤣

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man er ikke en god mor hvis man ikke evner å reflektere og generelt er så enkelt møblert at man sidestiller «tar ikke med barn hjem fra barnehagen» med «hele tiden setter sine egne ønsker og behov først». Man er også mentalt svekket hvis man ut i fra his innlegg tolker det dithen at hi AAAAALDRI kommer til å la dattera ha med venner hjem. Ikke minst er man både dum og ganske slem hvis man bruker denne ENE enkeltfaktoren (hi lar ikke dattera ha med venner fra barnehagen hjem) til å dømme hi som en dårlig mor. Da har man ikke kognitive evner nok til å oppdra barn på en god måte.

Det var stadig å få besøk og køyre ungane på besøk frå ungane byrja på storbarnsavdeling. Koselig, men ei lette då dei byrja på skulen og begynte å gå/sykle på besøk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...