Gå til innhold

Gestikulerer du når du snakker?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid gestikulert mye når jeg snakker og skjønner ikke helt hvordan noen kan sitte med hendene rolig i fanget mens de forteller eller beskriver noe. Innad i familien fleipes det med at jeg nok er halvt italiener, for ingen av mine søsken eller foreldre bruker hendene like mye som meg når vi snakker sammen. Er du en som gestikulerer mye eller lite? Hvordan er du i forhold til resten av familien eller omgangskretsen?

Anonymkode: f4901...7b4

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448243-gestikulerer-du-n%C3%A5r-du-snakker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker også kroppen og mimikk mye når jeg snakker. Jeg har det nok med meg fra mangeårigdeltagelser i internasjonale miljø fra jeg var ungdom der vi ikke har hatt et felles språk. Jeg har ikke tenkt så bevist over det før ungdommen bemerket det.  De synes det er morsomt når jeg lever meg inn i en morsom historie for da blir kan den på en måte dramatisert ved at jeg bruker ansiktsuttrykk, bevegelser og en slags tegnforklaring på det jeg sier (ikke hele tiden slik at det blir anmasende, men innimellom på punkter det passer seg :) ). 

Anonymkode: 1f46d...2b7

Jeg har en venninne som forteller med hele seg, det er så underholdende og gøy å se og høre på henne. Hun er rotnorsk og har aldri vært lenger utfor Norge enn to uker på ferie, så hun er nok bare slik og ikke påvirket av andre. 

Anonymkode: aa518...e7b

Annonse

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Nei, for jeg er Norsk og ikke spansk.

Anonymkode: 23a7a...b22

Jeg er også norsk. Slektsforskning viser at det er bare norske aner å spore så langt tilbake som det lar seg gjøre. Allikevel gestikulerer jeg. 

Anonymkode: f4901...7b4

Jeg kunne ha gjort det. Men jeg tvinger hendene i fanget om jeg sitter, eller stikker hendene i lommene om jeg står. Jeg har ADHD og snakker med hele kroppen, og må holde igjen for å ikke slå borti noen eller veive ned noe

Anonymkode: 5cf73...61a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...