Gå til innhold

Til dere andre små damer…

Anbefalte innlegg

Da har tiden kommet for å bytte ut safiraen med ny bil. Jeg er ikke mer enn 150 cm, så noen biler blir litt vanskelige å rekke ned på pedalen skikkeligt kanskje. Jeg hadde en passat før og den slet jeg med å kjøre pga for korte bein, selv om setet kunne justeres. Vi ser etter en Volvo denne gangen, en XC60 eller V60.. noen erfaringer?

Fortsetter under...

Gladjente00 skrev (1 minutt siden):

Da har tiden kommet for å bytte ut safiraen med ny bil. Jeg er ikke mer enn 150 cm, så noen biler blir litt vanskelige å rekke ned på pedalen skikkeligt kanskje. Jeg hadde en passat før og den slet jeg med å kjøre pga for korte bein, selv om setet kunne justeres. Vi ser etter en Volvo denne gangen, en XC60 eller V60.. noen erfaringer?

Håper du kjører pent. Blir helt stresset av å tenke på hva som skjer hvis airbagen slår seg ut

Anonymkode: 57f00...a26

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Håper du kjører pent. Blir helt stresset av å tenke på hva som skjer hvis airbagen slår seg ut

Anonymkode: 57f00...a26

Ja gjør det 😬 ja huff den airbagen er ikke akkuratt beregnet for oss små som må sitte nærme ratt og pedal. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Erfaring med volvo har jeg.. kjører en xc 60 og mannen en v90… men vi er 180 og 190 høye…

Anonymkode: e15b5...a57

Hehe ja litt lengre enn meg😅 V90 blir d ikke her har jeg sagt, den blir for lang for meg. Vi har hatt BMW 525 og fader så langt og bredt.. 

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er bare 158 og kjører VW Tiguan. Setet kan både stilles fremover, lavere og høyere. Jeg sitter godt, både med å nå pedalene og i grei avstand dersom airbag skulle slå seg ut

Anonymkode: 6400f...6eb

Takk for tips👌 har prøvdt VW turan og den blir ikke god å kjøre for meg.. må opp så høyt oh då rekker jeg ikke ned med pedalene skikkelig og får knerna borti dashbordet med rattet 🙈 og passat som vi også har hatt gikk ikke langt nok frem eller opp og da sa de at den var mer for de med lengre bein. Hatt Audi også og den funket fint

158 høy her, vi har en volvo v70 (eldre modell) og en ny golf. Volvoen er ok mtp å se godt over rattet, men må ganske nært rattet for å rekke pedalene. Golfen er gull, jeg kan strekke armene helt ut fra rattet og når fortsatt pedalene fint. Hjelper på at golfen er automat også, føler ikke jeg trenger så langt frem som når jeg har den tunge kløtsjen på volvoen som må inn… 

Anonymkode: 91b42...bb7

Venninnen min er 1.50 og hun har kjørt alle bilene jeg har hatt opp igjennom årene. Det går fint med alle, men hun skrøt veldig av Mercedes EQC-en fordi der kunne man regulere i alle mulige retning slik at hun satt skikkelig godt.

Anonymkode: bb47e...fea

Anonym bruker skrev (På 17.6.2024 den 20.30):

158 høy her, vi har en volvo v70 (eldre modell) og en ny golf. Volvoen er ok mtp å se godt over rattet, men må ganske nært rattet for å rekke pedalene. Golfen er gull, jeg kan strekke armene helt ut fra rattet og når fortsatt pedalene fint. Hjelper på at golfen er automat også, føler ikke jeg trenger så langt frem som når jeg har den tunge kløtsjen på volvoen som må inn… 

Anonymkode: 91b42...bb7

Ja golf er gode å kjøre🤩 heldigvis skal vi ha automat så jeg slipper å trykke den clutchen inn 😂

Anonym bruker skrev (På 18.6.2024 den 8.13):

Venninnen min er 1.50 og hun har kjørt alle bilene jeg har hatt opp igjennom årene. Det går fint med alle, men hun skrøt veldig av Mercedes EQC-en fordi der kunne man regulere i alle mulige retning slik at hun satt skikkelig godt.

Anonymkode: bb47e...fea

Så bra🤙 noen har litt lengre bein enn andre selv om de er like lave😬 ja noen biler er heldigvis litt lettere å regulere til oss små😅

Annonse

Ledda skrev (På 18.6.2024 den 8.47):

Skjønner du er ute etter en litt større bil, men kan ellers anbefale Suzuki Swift på det varmeste. Sitter som en dronning, har full oversikt og rekker frem til alt. 

Tusen takk for annbefaling 👌😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...