Gå til innhold

Betaler barnefar får lite bidrag?

Anbefalte innlegg

Har et barn på 5 som er annen ver helg hos sin far, jeg får 1410kr ver måned via avtale nav bidrag, når bidraget skulle starte så var det på ca 2400kr men plutselig fikk jeg bare 1200kr i begynnelsen til 1410kr  er dette for lite? Burde jeg kreve mer? Jeg gikk på sånn nav  bidrag kalkulator men jeg aner ikke hvor mye barnefaren tjener så jeg kunne ikke legge det til? 

Anonymkode: 8bc8d...042

Fortsetter under...

Det kommer helt an på inntektene. Jeg har 2 barn 100% og får 0,- i bidrag. 
sendt inn flere ganger via nav, men hver gang får jeg tilbake 0,-  

Og jeg har ikke ekstremt høy inntekt, rundt 850 000,- i året. 

Anonymkode: 2735c...bdb

Du kan be om en ny beregning, da henter nav inntektsopplysningene til deg og mannen på nytt og betegner bidraget utfra de nye opplysningene.

Tror det koster rundt 1.000 kr å gjøre det, men det må du sjekke 

Om du faktisk får mer kommer an på din og mannens inntekt.

Anonymkode: 31bc6...13e

Du kan be om å få ny beregning,  da ordner de med hans inntekt om han ikke vil opplyse om det. 

Her betaler han 4100kr i mnd, 1 barn på 13 år annenhver helg. Både han og jeg tjener litt over 700k i året. Jeg er gift på ny, og han har to barn til som bor hos ham. Mye som spiller inn 

Anonymkode: 243b9...4da

Annonse

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Du kan be om å få ny beregning,  da ordner de med hans inntekt om han ikke vil opplyse om det. 

Her betaler han 4100kr i mnd, 1 barn på 13 år annenhver helg. Både han og jeg tjener litt over 700k i året. Jeg er gift på ny, og han har to barn til som bor hos ham. Mye som spiller inn 

Ny beregning skal gjøres hvis det er vesentlige endringer i samvær. Alt som har med inntektsendringer å gjøre reguleres automatisk. 

Anonymkode: 10a0c...c29

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ny beregning skal gjøres hvis det er vesentlige endringer i samvær. Alt som har med inntektsendringer å gjøre reguleres automatisk. 

Ikke ved privat avtale, som vi har. Vi har bare fulgt bidragskalkulatoren til NAV 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke ved privat avtale, som vi har. Vi har bare fulgt bidragskalkulatoren til NAV 

Kan nav kreve inn barnebidrag etter deres privat avtale, altså ikke beregne bidraget selv? Det visste jeg ikke..trodde det gikk automatisk i deres system og at de beregner den for alle som søker innkreving gjennom nav

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Kan nav kreve inn barnebidrag etter deres privat avtale, altså ikke beregne bidraget selv? Det visste jeg ikke..trodde det gikk automatisk i deres system og at de beregner den for alle som søker innkreving gjennom nav

Nei det kan de ikke. Men vi har lagt inn all info i bidragskalkulatoren for å se hvor mye det skulle være (det samme NAV gjør) for å finne ut sum. 

Men om man ikke vil eller kan ha en privat avtale så fikser og ordner NAV alt og man trenger ikke å finne ut selv hva bidragspliktig tjener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...