Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #1 Del Skrevet 17. juni 2024 Føler ver gang det skjer noe han ikke er enig i da er det i hans hue med en gang til advokat! Advokat har vert jævlig dyrt for 2 år siden med alt dette med samvær for meg fordi den jævla barnefaren får «gratis advokat» Nå som barnets sommerferie er satt opp, (jeg måtte sette opp fordi barnefar aldri ga et pip fra seg og mente at han ALLLDRII fikk mine 2 meldinger angående sommerferien) så truer han med om jeg ikke går med på at barnet skal ha 1/2 uker over selve datoen jeg satt i august så «henviser han advokat». Han får ikke snakket med sjefen fordi «sjefen er på ferie» og blabla. Han styrer alltid og skal bestemme og endrer tidspunkt hele tiden..han skulle først ha 15 juli men nå kommer han med august.. så en hel måned uten å se barnet sitt noe jeg vet kan gjøre 5 åringen litt skeptisk igjen når det går så lang tid uten å se sin far. Han har henne annen ver helg. Anonymkode: 84eb4...e53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #2 Del Skrevet 17. juni 2024 Det er egentlig umulig å skjønne dette innlegget ditt. Jeg skjønner at du er frustrert,men det er også det jeg skjønner. Du valgte hvilke ferieuker barnet ditt skal ha fra barnehagen uten at far hadde sagt sitt. (siden han ikke svarte på meldinger ang ferieønsker. Den er grei) Hvilken datoer er det snakk om at barnet skal ha fri fra barnehagen? 15 juli? Til? Far skulle ha barnet fra 15 juli sier du. Var far enig i dette eller var det det DU tenkte fordi DA har barnet fri fra barnehagen? Nå nevner far at han vil ha barnet i august og du skriver at han vil kontakte advokat om han ikke får ha barnet en halv uke over den tilmålte ferien til barnet. Er det den ferien barnet har fra barnehagen eller? Isåfall spiller det da vel ingen rolle om far har barnet? At far velger bort samvær i en måned er lite du kan gjøre noe med. Mange fedre gjør dette. Det er kjipt,men desverre lite å gjøre noe med og dermed dumt å bruke energi på. Anonymkode: 10795...c5f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #3 Del Skrevet 17. juni 2024 Jeg skjønner ikke helt problemet her jeg.... At far tar 4 uker ferie uten barnet er nok litt lenge for et barnehagebarn, men ikke så uvanlig likevel. Du får gjøre det du kan for å gjøre det lettere for barnet, snakke om far osv. Det går nok greit. Far vil ha barnet en halv uke lengre enn du har skrevet opp? Er det nor problem da, kan ikke det bare endres? At en samværspappa vil ha barnet litt mer enn planlagt må du ikke gjøre til et problem. Anonymkode: 2598d...bb7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #4 Del Skrevet 17. juni 2024 For en dust. Det nytter ikke å samarbeide med en som mener han kan bestemme alt og som endrer avtaler ettersom det passer ham. Bestill time på familievernkontoret og forlang at dere forplikter dere til en fastsatt avtale rundt ferier, med konkrete datoer. Hild åpent for endringer, men da skal endringene godkjennes av begge. Anonymkode: a18ad...e77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #5 Del Skrevet 17. juni 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er egentlig umulig å skjønne dette innlegget ditt. Jeg skjønner at du er frustrert,men det er også det jeg skjønner. Du valgte hvilke ferieuker barnet ditt skal ha fra barnehagen uten at far hadde sagt sitt. (siden han ikke svarte på meldinger ang ferieønsker. Den er grei) Hvilken datoer er det snakk om at barnet skal ha fri fra barnehagen? 15 juli? Til? Far skulle ha barnet fra 15 juli sier du. Var far enig i dette eller var det det DU tenkte fordi DA har barnet fri fra barnehagen? Nå nevner far at han vil ha barnet i august og du skriver at han vil kontakte advokat om han ikke får ha barnet en halv uke over den tilmålte ferien til barnet. Er det den ferien barnet har fra barnehagen eller? Isåfall spiller det da vel ingen rolle om far har barnet? At far velger bort samvær i en måned er lite du kan gjøre noe med. Mange fedre gjør dette. Det er kjipt,men desverre lite å gjøre noe med og dermed dumt å bruke energi på. Anonymkode: 10795...c5f Han sa selv at han skulle ha 15 juli først og nå ombestemmer han seg. Og får meg til å høres ut som «jeg prøver å bestemme når han skal ha ferie med barnet» barnet har ferie fra slutten av denne måneden til begynnelsen av august har jeg satt opp fordi han ikke ga et ord fra seg. Har prøvd til og med å tilbydd en av mine uker men det er vist nok heller ikke bra nok for han.. Anonymkode: 84eb4...e53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #6 Del Skrevet 17. juni 2024 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Han sa selv at han skulle ha 15 juli først og nå ombestemmer han seg. Og får meg til å høres ut som «jeg prøver å bestemme når han skal ha ferie med barnet» barnet har ferie fra slutten av denne måneden til begynnelsen av august har jeg satt opp fordi han ikke ga et ord fra seg. Har prøvd til og med å tilbydd en av mine uker men det er vist nok heller ikke bra nok for han.. Anonymkode: 84eb4...e53 Jeg forstår ikke hva du synes er problemet. Er problemet at barnet er satt opp på fri, men likevel må i barnehagen disse dagene? I så fall tenker jeg at du kan snakke med barnehagen for å se om det mulig å endre. Før du gjør det tenker jeg det er lurt å strukturere tankene dine for det du skriver er ganske kaotisk og uoversiktlig. Jeg forstår heller ikke hva du mener med den halve uken i august. Om barnet skal ha litt mer fri fra barnehagen i august går vel det greit? Så bør du og far få hjelp til å kommunisere. Du skriver at far sa selv at han skulle ta 15. juli, men samtidig skriver du at du sendte to tekstmeldinger han ikke svarte på. Når var det han svarte 15. juli? Selv om det er sjelden at tekstmeldinger kommer bort, skjer dette. Det er farlig å bare anta eller tenke at det blir fars problem når han ikke svarer. Ettersom det er du som har hovedomsorgen for banet er det jo du som får problemet om far gjør seg utilgjengelig. Tenker dere bør gjøre som en annen her sier - sette en skriftlig når dere skal ha ferie. Så kan dere foreslå endringer før en eller annen dato. Deretter må dere begge forholde dere til oppsatt ferie. Går ikke dette heller og familievernkontoret ikke når frem, må dere nok innrette dere som om far er fraværende. Anonymkode: 009e2...470 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #7 Del Skrevet 17. juni 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): For en dust. Det nytter ikke å samarbeide med en som mener han kan bestemme alt og som endrer avtaler ettersom det passer ham. Bestill time på familievernkontoret og forlang at dere forplikter dere til en fastsatt avtale rundt ferier, med konkrete datoer. Hild åpent for endringer, men da skal endringene godkjennes av begge. Anonymkode: a18ad...e77 Dette jeg sa til han men for han må alt være med å true med advokat. Som advokat vil gjøre noe med saken lol. Om han vil til tingrett for slikt ting så må jo man innom familievernet uansett for å ikke bortkaste dommers tid på noe så ullent som barnefar ikke gidder og orker å ta seg fri fra jobb i sommerferien ellers går alt annet samvær som det skal Anonymkode: 84eb4...e53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #8 Del Skrevet 17. juni 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Dette jeg sa til han men for han må alt være med å true med advokat. Som advokat vil gjøre noe med saken lol. Om han vil til tingrett for slikt ting så må jo man innom familievernet uansett for å ikke bortkaste dommers tid på noe så ullent som barnefar ikke gidder og orker å ta seg fri fra jobb i sommerferien ellers går alt annet samvær som det skal Anonymkode: 84eb4...e53 Bare be ham sende advokaten til familievernkontoret i hans sted, hvis det er bedre for ham. Kanskje det er enklere å lage en avtale med advokaten. Sannsynligvis. Anonymkode: a18ad...e77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 17. juni 2024 #9 Del Skrevet 17. juni 2024 For det første:Dokumenter ALT, sms, telefonsamtaler (ikke minst de gangene du forsøker å ta kontakt, men han ikke svarer. Så lar du alt gå igjennom familievernkonoret fremover, slik at dere har en skriftlig avtale. Det blir mye enklere for deg å forholde seg til. Og bryter han avtaler må du selvfølgelig dokumentere det. Ellers får han bare true med advokat,da. Hver gang han truer med advokaten, svarer du bare "Ja,da gjør du det...". Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #10 Del Skrevet 17. juni 2024 Østerdølen skrev (54 minutter siden): For det første:Dokumenter ALT, sms, telefonsamtaler (ikke minst de gangene du forsøker å ta kontakt, men han ikke svarer. Så lar du alt gå igjennom familievernkonoret fremover, slik at dere har en skriftlig avtale. Det blir mye enklere for deg å forholde seg til. Og bryter han avtaler må du selvfølgelig dokumentere det. Ellers får han bare true med advokat,da. Hver gang han truer med advokaten, svarer du bare "Ja,da gjør du det...". Er bare så lei at han truer med advokat for å «skremme meg» for å få viljen sin. Hadde barnefar engasjert seg og vert mer nysgjerrig angående sommerferie hadde vi funnet på en plan som funket for begge men jeg fikk null svar fordi han «aldri» fikk min melding (2 meldinger) så jeg hadde ikke noe mer valg en å sette barnets sommerferie i den dato. Men han kan heller ikke «spørre» om sitt eget barn og visse ting.. jeg må si alt til han men han spør aldri nesten. Da er alt «min» feil.. jeg har andre viktigere ting en at barnefar skal få med seg alt uten å ta initiativ selv til noe. At han ikke har planlagt noe i sommer er ikke mitt problem. Men han er manipulerende og prøver å gjøre dette til mitt problem fordi vi ikke kan sitte og bytte på datoene hele jævla tiden. da barnehagen har skrevet ned osv. han mener jeg kan ikke bestemme når han skal ha barnet i sommerferien men jeg kan bestemme når barnet skal ha sommerferie når far ikke gidder å svare Anonymkode: 84eb4...e53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #11 Del Skrevet 17. juni 2024 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Er bare så lei at han truer med advokat for å «skremme meg» for å få viljen sin. Hadde barnefar engasjert seg og vert mer nysgjerrig angående sommerferie hadde vi funnet på en plan som funket for begge men jeg fikk null svar fordi han «aldri» fikk min melding (2 meldinger) så jeg hadde ikke noe mer valg en å sette barnets sommerferie i den dato. Men han kan heller ikke «spørre» om sitt eget barn og visse ting.. jeg må si alt til han men han spør aldri nesten. Da er alt «min» feil.. jeg har andre viktigere ting en at barnefar skal få med seg alt uten å ta initiativ selv til noe. At han ikke har planlagt noe i sommer er ikke mitt problem. Men han er manipulerende og prøver å gjøre dette til mitt problem fordi vi ikke kan sitte og bytte på datoene hele jævla tiden. da barnehagen har skrevet ned osv. han mener jeg kan ikke bestemme når han skal ha barnet i sommerferien men jeg kan bestemme når barnet skal ha sommerferie når far ikke gidder å svare Anonymkode: 84eb4...e53 Då sier du ja ring advokaten din. Så kan du og advokaten møte meg på den og den timen hos familievernkontoret for å skrive under på en skriftlig avtale når du skal ha barnet i ferier og andre ukedager resten av året. Så blir det på de dagene. Dager vil ikke bli byttet osv. ang ferie med barna så bør det deles opp når barnet faktisk har ferie i fra barnehagen osv. barnet må ha minst 3 uker samenhengende med ferie og det er helt naturlig at den blir delt på dere to som foreldre. Han må legge opp etter barnet og ikle omvendt. Her stenger barnehagen i juli så da må begge ha ferie da. Anonymkode: 1daad...7fc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #12 Del Skrevet 17. juni 2024 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Er bare så lei at han truer med advokat for å «skremme meg» for å få viljen sin. Hadde barnefar engasjert seg og vert mer nysgjerrig angående sommerferie hadde vi funnet på en plan som funket for begge men jeg fikk null svar fordi han «aldri» fikk min melding (2 meldinger) så jeg hadde ikke noe mer valg en å sette barnets sommerferie i den dato. Men han kan heller ikke «spørre» om sitt eget barn og visse ting.. jeg må si alt til han men han spør aldri nesten. Da er alt «min» feil.. jeg har andre viktigere ting en at barnefar skal få med seg alt uten å ta initiativ selv til noe. At han ikke har planlagt noe i sommer er ikke mitt problem. Men han er manipulerende og prøver å gjøre dette til mitt problem fordi vi ikke kan sitte og bytte på datoene hele jævla tiden. da barnehagen har skrevet ned osv. han mener jeg kan ikke bestemme når han skal ha barnet i sommerferien men jeg kan bestemme når barnet skal ha sommerferie når far ikke gidder å svare Anonymkode: 84eb4...e53 Han oppføre seg som en dritt unge. Hvis han ikle får viljen sin truer han med advokat. Jeg regner med at det er satt opp avtale på famileverkontoret ang tider han skal ha barnet? Han bryter avtaler med barnet men det er jo ikke så farligt tydligvis. Han er jo ikke klar for å være en far.. bare når det passer han og for å gjør livet ditt dritt. Så lenge han går til advokat, får han ta den regninga. Han høres lik ut som en annen jeg kjenner.. han er enda på stadiet 15 i hodet Anonymkode: 1daad...7fc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #13 Del Skrevet 17. juni 2024 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Han oppføre seg som en dritt unge. Hvis han ikle får viljen sin truer han med advokat. Jeg regner med at det er satt opp avtale på famileverkontoret ang tider han skal ha barnet? Han bryter avtaler med barnet men det er jo ikke så farligt tydligvis. Han er jo ikke klar for å være en far.. bare når det passer han og for å gjør livet ditt dritt. Så lenge han går til advokat, får han ta den regninga. Han høres lik ut som en annen jeg kjenner.. han er enda på stadiet 15 i hodet Anonymkode: 1daad...7fc Dette med samvær ble satt via tingrett med advokater for 2 år siden, men i år skjønner jeg ikke. Akkurat som han bare bestemmer seg for å være vanskelig og gjøre det vanskelig og skylder på hektisk jobb.. men en ver far hadde tenkt på sommerferie med barna tenker jeg… så her må jeg vist bare ta vekk sommer samvær for far om det er så jævlig for han å tilbringe sommerferie med barnet sitt. Høres mer ut som han tenker på bare 1 uke og jeg må ha de 5 ukene 🙃 verste er at visse barnefedre slipper unna med slik. Avtalen var 2 uker minst vær og mer om vi blir enige om noe annet. Her har han priotert jobb ikke noe snakk om barnet. Det dreit han i, i år.. Anonymkode: 84eb4...e53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #14 Del Skrevet 17. juni 2024 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Dette med samvær ble satt via tingrett med advokater for 2 år siden, men i år skjønner jeg ikke. Akkurat som han bare bestemmer seg for å være vanskelig og gjøre det vanskelig og skylder på hektisk jobb.. men en ver far hadde tenkt på sommerferie med barna tenker jeg… så her må jeg vist bare ta vekk sommer samvær for far om det er så jævlig for han å tilbringe sommerferie med barnet sitt. Høres mer ut som han tenker på bare 1 uke og jeg må ha de 5 ukene 🙃 verste er at visse barnefedre slipper unna med slik. Avtalen var 2 uker minst vær og mer om vi blir enige om noe annet. Her har han priotert jobb ikke noe snakk om barnet. Det dreit han i, i år.. Anonymkode: 84eb4...e53 Dette skal du faktisk ikke finne deg i. Bestill en time hos familievernkontoret i morra. Hvis far truer med advokat, så si at du driter i om det er han, advokaten eller begge som kommer, at du erute etter å få i stand en avtale som passer for begge foreldre og barnet og som begge parter forplikter seg til. Hvilke mødre holder på sånn?? Anonymkode: a18ad...e77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2024 #15 Del Skrevet 17. juni 2024 Jeg skjønner ikke helt? Du har satt barnet opp på ferie, men det passer ikke for far? Hva tenker han å gjøre med det da? Det må bli mellom barnehagen og han, det er verken ditt ansvar eller problem. Anonymkode: 66231...c64 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448224-barnefar-og-sine-trusler-med-advokat/#findComment-150109469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå