Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

For meg som er i overgangsalderen er den grusom, akkurat som alt annet regntøy.

Puster ikke, helt tett og klam, svetter som en gris og dåner nesten 😂

Anonymkode: 772a1...7ca

Takk! Det er jo en generell utfordring med regntøy. Vanskelig å holde det våte ute, og samtidig slippe ut varme og damp. 

Den er fantastisk. Den er jo vid nok til at det kommer luft til så man slipper veldig mye av den klamme følelsen, samtidig som den er regnavvisende til tusen (har brukt den i timesvis med regn på fjellet til og med,  da jeg hadde glemt fjellregntøy hjemme). Man kan ha ingenting eller alt under. Den er pen. Osv osv.

sug lut skrev (16 minutter siden):

Den er fantastisk. Den er jo vid nok til at det kommer luft til så man slipper veldig mye av den klamme følelsen, samtidig som den er regnavvisende til tusen (har brukt den i timesvis med regn på fjellet til og med,  da jeg hadde glemt fjellregntøy hjemme). Man kan ha ingenting eller alt under. Den er pen. Osv osv.

Takk for gode argumenter for å høre på den delen av meg som ønsker meg ❤️

Iiiiik skrev (1 time siden):

Takk for gode argumenter for å høre på den delen av meg som ønsker meg ❤️

Altså, den har til og med vært brukt over lang kjole til og fra sommerfest, i sidelengs regn fungerer det mye bedre enn paraply, og krøller ikke kjolen heller. Enda et godt argument!

Annonse

Jeg elsker min Blæst, og føler meg også fin i den. Den er praktisk både når man skal løpe mellom regndråpene når man gjør ærend, når man skal lufte hunden eller når man er heiagjeng på fotballbanen. 

Det eneste negative jeg har å si er at hetten er for kort fremme med knappen på og for lang med den av. Kanskje det er jeg som har rar fasong på hodet, men jeg finner aldri hetter som passer. Men det ordner seg med caps under. 

Og så kommer de i så mange fine farger, jeg kunne godt tenke meg i både grønn, gul, rosa og beige. Og blå. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sikkert praktisk men noe styggere skal man lete lenge etter. Man kan jo bare tre på seg en søppelsekk. Billigere og. 

Anonymkode: a3882...28e

Ha ha, takk for meningen. Ikke veldig relevant siden jeg allerede har lyst på, men vet at det finnes flere som tenker som deg. 

*Miss Marple* skrev (56 minutter siden):

Jeg elsker min Blæst, og føler meg også fin i den. Den er praktisk både når man skal løpe mellom regndråpene når man gjør ærend, når man skal lufte hunden eller når man er heiagjeng på fotballbanen. 

Det eneste negative jeg har å si er at hetten er for kort fremme med knappen på og for lang med den av. Kanskje det er jeg som har rar fasong på hodet, men jeg finner aldri hetter som passer. Men det ordner seg med caps under. 

Og så kommer de i så mange fine farger, jeg kunne godt tenke meg i både grønn, gul, rosa og beige. Og blå. 

Hvordan er de i størrelsen? 

Annonse

Iiiiik skrev (1 time siden):

Ha ha, takk for meningen. Ikke veldig relevant siden jeg allerede har lyst på, men vet at det finnes flere som tenker som deg. 

Jeg hadde skikkelig lyst på så jeg bestilte meg, men det ble retur da den ser ut som en potetsekk.

Anonymkode: 9d5e8...ffd

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde skikkelig lyst på så jeg bestilte meg, men det ble retur da den ser ut som en potetsekk.

Anonymkode: 9d5e8...ffd

Det ER jo en potetsekk og man får en flatterende sakkosekk look. Dyrt er det også, det teller vel gjerne mest.

Anonymkode: 407fb...637

Jeg har gått ned i størrelse, og er veldig glad i min. Dvs jeg er faktisk på min nr 3.  Den første jeg kjøpte må være nærmere 15 år og blir brukt av en god venninne, den andre forsvant med min datter da hun flyttet hjemmefra. Den tredje er i bruk hver gang det regner. Den er vanntett selv på den våte siden av landet, og det er deilig at du kan ha flere lag lett av og på under. For eksempel en  tynn dunjakke om du er kjølig når du går ut men som du vipper lett av når kroppen minner deg på menopausen.. Sistnevnte faktor er også grunn til at jeg liker at den er luftig, jeg er av det varme slaget. Jeg ville tippe deg ned i str fra hva du vanlig bruker, forskjellen er mest i ermelengden. 
Begge foreldrene mine og min svigermor har faktisk kjøpt etter å ha lånt min. Så fra datter på 20 til svigermor på 80 der altså.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Alle MÅ vel bytte ut regntøyet sitt med poncho nå ser det ut til. Mote er største trussel mot klima på jordkloden. Om noen år ler vi av dette spøkelseskladdaktige klesplagget. Da må vi kjøpe nytt igjen.

Anonymkode: 07835...1b4

Man bytter vel ikke ut? Jeg har både vanlig regntøy og poncho. Regnklær blir skiftet når de ikke fyller funksjonen lenger. 

Anonymkode: 5d0bc...255

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Alle MÅ vel bytte ut regntøyet sitt med poncho nå ser det ut til. Mote er største trussel mot klima på jordkloden. Om noen år ler vi av dette spøkelseskladdaktige klesplagget. Da må vi kjøpe nytt igjen.

Jeg har vel fem ulike regnjakker som fyller hver sin funksjon. Lettvektsjakke til å ha i tursekken eller på joggetur, goretex til friluftsbruk, regnjakke til sykling, knelang regnjakke i PU til det kraftigste regnet og en regnjakke som kan brukes til mer formelle antrekk. Den siste har blitt noe snau siste årene, jeg kan ikke se at å bytte den ut med en poncho skal være mer miljøfientlig enn å kjøpe ny jakke.

De som mener seg miljøvennlige ved å ha lite yttertøy er gjerne de som bruker mye bil og buss.

Anonymkode: 36558...597

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har en regnkåpe tilsvarende denne https://www.brukas.no/skogstad-lindesnes-pu-regnkåpe-3?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwvb-zBhCmARIsAAfUI2vj11q-b6VQFdZFhwMM7NscYNmy6k2DEXVN30FNwWWqZQQPC3u4QYgaAoGxEALw_wcB, den har jeg hatt i 15 år. Nå er den slitt og ikke lenger vanntett, trenger derfor en ny. Er det ok for deg? Må innrømme at jeg også har regntett turjakke som brukes til fjells, med regnbukse. 

Jeg kjøpte en olivengrønn i går, heldigvis i butikk. Hvis jeg hadde bestilt på nett hadde jeg kjøpt en som var for stor. Dama i butikken sa at hun anbefaler størrelse ut fra høyde, og jeg er ganske liten. Skal regne her i dag, så da får jeg kanskje prøvd den i praksis også. Takk for innspill 😊

Iiiiik skrev (2 timer siden):

Jeg kjøpte en olivengrønn i går, heldigvis i butikk. Hvis jeg hadde bestilt på nett hadde jeg kjøpt en som var for stor. Dama i butikken sa at hun anbefaler størrelse ut fra høyde, og jeg er ganske liten. Skal regne her i dag, så da får jeg kanskje prøvd den i praksis også. Takk for innspill 😊

Nyt den! En ting jeg glemte å si: Jeg er i tillegg superfornøyd med at jeg kan ha veske eller liten sekk på innsiden! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...