Gå til innhold

En kollega har sluttet å vaske håret

Anbefalte innlegg

Blop skrev (36 minutter siden):

Provosere over enhver som gjør ting annerledes? Det er lukta som er plagsom, ikke handlingen, ei heller personen. Jeg ville ikke følt meg dum eller dårligere fordi en kollega ikke vasket håret. Jeg ville blitt uvel av lukta, hvis den var fremtredende. 

Det er sikkert så enkelt for de som ikke får med seg alt Ts skriver, og at håret stinker tror jeg som sagt er psykologisk. man kan innbille seg mye rart når en er irritert nok...

Fortsetter under...

ReneRene skrev (17 minutter siden):

Det er sikkert så enkelt for de som ikke får med seg alt Ts skriver, og at håret stinker tror jeg som sagt er psykologisk. man kan innbille seg mye rart når en er irritert nok...

Hva er det jeg ikke får med meg av det hi skriver? Hva du tror er jo irrelevant. 

Blop skrev (17 minutter siden):

Hva er det jeg ikke får med meg av det hi skriver? Hva du tror er jo irrelevant. 

Det ser ikke ut som om det er særlig irrelevant siden du både kommenterer det jeg skriver, og stiller meg spørsmål. Du kan jo starte med å spörre deg selv hvorfor ts nevner at kollegaen har kastet seg på en trend og at hun skryter masse av det. Hvis du virkelig blir uvel av andres lukt på den avstanden det er forventet at man har til andre, så jo da er det psykologisk når det gjelder lukt fra hår..

ReneRene skrev (37 minutter siden):

Det ser ikke ut som om det er særlig irrelevant siden du både kommenterer det jeg skriver, og stiller meg spørsmål. Du kan jo starte med å spörre deg selv hvorfor ts nevner at kollegaen har kastet seg på en trend og at hun skryter masse av det. Hvis du virkelig blir uvel av andres lukt på den avstanden det er forventet at man har til andre, så jo da er det psykologisk når det gjelder lukt fra hår..

Nei, det er virkelig ikke psykologisk. Det er en helt tydelig lukt, på linje med alt annet som avgir lukt. Jeg evner fint til å kjenne at noe lukter/stinker altså. Herregjd for noen utsagn. I tillegg er vi flere som kjenner stanken. 

Anonymkode: e49f6...d67

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er virkelig ikke psykologisk. Det er en helt tydelig lukt, på linje med alt annet som avgir lukt. Jeg evner fint til å kjenne at noe lukter/stinker altså. Herregjd for noen utsagn. I tillegg er vi flere som kjenner stanken. 

Og grunnen til at jeg nevner det med at hun skryter av dette, er for å vise at hun ikke skjønner dette selv. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Og grunnen til at jeg nevner det med at hun skryter av dette, er for å vise at hun ikke skjønner dette selv. 

Så hvis hun ikke skrøt, så hadde hun skjønt at hun "stinket". Nei, dere får nok fortsette å baksnakke henne om hvor mye hun stinker, for det er absolutt ingen måte dere kan si dette på uten å støte en person. Og det er uansett tvilsomt om hun vil bruke sjampo pga dere. 

Annonse

ReneRene skrev (59 minutter siden):

Det er ikke spesielt fint å kaste det tilbake på meg. Det er ingen grunn til at jeg skal spørre meg selv om noe som helst. Det er helt unødvendig å tolke seg gjennom innleggene til hi. Vi må faktisk tro på hi når hun forteller oss at det lukter vondt av håret til kollegaen og at det er flere som reagerer på det.  Du kan ikke bestemme at det er psykologisk at det lukter. 

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Så hvis hun ikke skrøt, så hadde hun skjønt at hun "stinket". Nei, dere får nok fortsette å baksnakke henne om hvor mye hun stinker, for det er absolutt ingen måte dere kan si dette på uten å støte en person. Og det er uansett tvilsomt om hun vil bruke sjampo pga dere. 

Ja, da hadde hun jo skjønt at det ikke bare er positivt å slutte å vaske håret. Da hadde hun skjønt at lukt er en negativ konsekvens. 

Skriv en lapp på pulten hennes. 
beklager hvis dette føles støtende, men det lukter ganske ikke av håret ditt og det er ubehagelig for oss andre. 

jeg jobbet i kontorlandskap med en fyr som gikk i silkebluse, svettet og luktet så ikke at han ble flyttet på eget rom. 
man må ha en viss hygiene i et kontorlandskap. 

Anonymkode: 964f7...01e

ReneRene skrev (19 timer siden):

Du er nå rar. At man kan lukte mennesker som irriterer er nok en ganske ny oppdagelse 😂

Anonymkode: e2597...17d

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du er nå rar. At man kan lukte mennesker som irriterer er nok en ganske ny oppdagelse 😂

Psyken kan gjøre mye med folk, og å innbille seg ting er ikke det rareste. Det er faktisk ikke særlig uvanlig. Hår lukter sjelden, og OM det gjør, så lukter det altså ikke flere meter. Ikke bare en meter heller. Da er det noe annet som lukter, og det er jo sprøtt av ts ( og kollegene ) å automatisk tenke at det er håret! 

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Psyken kan gjøre mye med folk, og å innbille seg ting er ikke det rareste. Det er faktisk ikke særlig uvanlig. Hår lukter sjelden, og OM det gjør, så lukter det altså ikke flere meter. Ikke bare en meter heller. Da er det noe annet som lukter, og det er jo sprøtt av ts ( og kollegene ) å automatisk tenke at det er håret! 

Det som er sprøtt er at du faktisk tror st du vet bedre enn hi hva saken er. Det er sprøtt og urovekkende. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det som er sprøtt er at du faktisk tror st du vet bedre enn hi hva saken er. Det er sprøtt og urovekkende. 

Nei, det som er sprøtt er at flere tror at hår lukter så mye at kollegene kjenner det på avstand, og uten å tenke at lukten har annen årsak. Jeg skal vedde på at hvis hun som ikke bruker sjampo ikke hadde fortalt det, og ikke minst skrytt av det, så hadde ingen merket noe som helst..

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Nei, det som er sprøtt er at flere tror at hår lukter så mye at kollegene kjenner det på avstand, og uten å tenke at lukten har annen årsak. Jeg skal vedde på at hvis hun som ikke bruker sjampo ikke hadde fortalt det, og ikke minst skrytt av det, så hadde ingen merket noe som helst..

Vedd i vei du, hva du tror er jo helt irrelevant. Hi har fått gode tips, så dine teorier betyr nok ikke så mye. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vedd i vei du, hva du tror er jo helt irrelevant. Hi har fått gode tips, så dine teorier betyr nok ikke så mye. 

Nei, hva hun svamler om betyr ikke noe. Jeg skjønner vi må konfrontere henne. Må bare tenke litt på hvordan. 

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde en bekjent som luktet av håret. Det luktet ramt av harskt fett. Man luktet det om man satt ved siden av vedkommende på møter, til lunsj, om man hadde en samtale med vedkommende. Her tror jeg ledelsen ga beskjed. Vedkommende vasket nok håret like ofte som alle andre, men hadde nok et problem med hodebunnen. Når vedkommende forstod at det luktet så tror jeg hen gikk til lege for behandling og muligens frisør for produkter som passet bra. Etter dette forsvant lukten og håret så også renere ut. 

Anonymkode: 0ee28...04b

Du kan si i fra på en hyggelig måte, på tomanns, ikke i plenum. 

Det er veldig individuelt hvor mye en lukter. Jeg har ei venninne som bruker deodorant uten aluminium. Hun lukter alltid veldig godt. Jeg testet den selv, men jeg luktet virkelig ikke bra og byttet tilbake. Sånn er livet, ingenting dramatisk i det. 

Anonymkode: 5209e...31b

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde en bekjent som luktet av håret. Det luktet ramt av harskt fett. Man luktet det om man satt ved siden av vedkommende på møter, til lunsj, om man hadde en samtale med vedkommende. Her tror jeg ledelsen ga beskjed. Vedkommende vasket nok håret like ofte som alle andre, men hadde nok et problem med hodebunnen. Når vedkommende forstod at det luktet så tror jeg hen gikk til lege for behandling og muligens frisør for produkter som passet bra. Etter dette forsvant lukten og håret så også renere ut. 

Anonymkode: 0ee28...04b

Håret så renere ut? Ja, ikke sant... Psykologisk. 

Jeg sier forøvrig ikke at folk ikke kan ha sykdommer eller andre plager som gir lukt, men her er det faktisk påstand om at det gjelder manglende bruk av sjampo. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (19 minutter siden):

Det er en lett gjenkjennelig lukt. Det er ikke håret som lukter, det er hodebunnen. 

Anonymkode: 5209e...31b

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Jeg sier forøvrig ikke at folk ikke kan ha sykdommer eller andre plager som gir lukt, men her er det faktisk påstand om at det gjelder mangel på bruk av sjampo. 

Mener du at sjampo ikke fjerner lukt fra hår? 

ReneRene skrev (48 minutter siden):

Jeg sier forøvrig ikke at folk ikke kan ha sykdommer eller andre plager som gir lukt, men her er det faktisk påstand om at det gjelder manglende bruk av sjampo. 

Så du mener såpe ikke fjerner lukt? Gjelder det andre ting som vaskes med såpe også? Såpe fjerner ikke lukt fra klær som vaskes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...