Gå til innhold

En kollega har sluttet å vaske håret

Anbefalte innlegg

En kvinnelig kollega har startet med trenden å ikke vaske håret på lang tid. Hun går to uker mellom hver hårvask, og er så stolt over at håret hennes ikke blir fett. Hun skryter denne metoden opp i skyene. 

Men! Hun stinker. Skikkelig ille. Hun skjønner det tydeligvis ikke selv, men det er helt grusomt å være i nærheten av henne. Hva kan man gjøre, for å unngå konflikt? 

Anonymkode: e49f6...d67

Fortsetter under...

Jeg hadde begynt med hint. Oi her luktet det surt, her må det luftes. 
 Skjønner ikke hvordan enkelte tenker når de begynner med sånt. Vi lever i en moderne verden, vi har tilgang til å få vasket oss

Anonymkode: 0e3da...fe1

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det var rart. Jeg kjenner fler som vasker håret sjeldnere enn det. De lukter ikke.

Anonymkode: 58c6d...7d4

Det nekter å tro faktisk. Man svetter mye i hodebunnen, 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det nekter å tro faktisk. Man svetter mye i hodebunnen, 

Det er stor forskjell på hvor mye svette man luker. Jeg har så godt som ingen svettelukt (selv ikke i armhulene) med mindre jeg er stresset. Da lukter det til gjengjeld sterkt. Noen har en fett/olje-lukt som lukter ramt også, mens hos andre er det tilnærmet luktfritt. Er det svette eller fett det lukter av håret? 

Håret har godt av å bli vasket mye sjeldnere enn de fleste vasker det. Det beste for håret er ca en gang i uken for de fleste. Det er da en overgangsperiode hvor håret må tilvennes og i den perioden vil håret bli fett. Når huden har fått justert seg litt inn vil luktene endres. Er dette noen kollegaen din nettopp har begynt med hadde jeg sett det litt an. Er dette noe om har vart en stund ville jeg kontaktet tillitsvalgte og bedt denne diskre ta det opp om du ikke føler deg i posisjon til å ta det opp selv. Det kan være hun ikke kjenner det selv og om alle går å kjenner på det, er det jo greit å gi beskjed slik at hun kan gjøre endringer. 

Anonymkode: 0ee28...04b

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje hun ikke dusjer resten heller da,… si fra på en så grei måte som det går.

Anonymkode: d694a...b32

Jo hun dusjer kroppen. Det er håret som stinker skikkelig jævlig. Kvier meg for å si fra, men vet flere på kontoret også reagerer. At folk ikke kan ha litt selvinsikt og skjønne at man ikke kan gå to uker uten å vaske hpret. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Skyller hun det ikke heller? Har også en kollega som gjør det der, og i starten lukta det, men det gikk over 

Anonymkode: 96a70...efa

Tror hun skuller det noen ganger etter trening. Mwn det hjelper jo nada. Hun har holdt på med dette over ett år, så det slutter nok ikke å lukte. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er stor forskjell på hvor mye svette man luker. Jeg har så godt som ingen svettelukt (selv ikke i armhulene) med mindre jeg er stresset. Da lukter det til gjengjeld sterkt. Noen har en fett/olje-lukt som lukter ramt også, mens hos andre er det tilnærmet luktfritt. Er det svette eller fett det lukter av håret? 

Håret har godt av å bli vasket mye sjeldnere enn de fleste vasker det. Det beste for håret er ca en gang i uken for de fleste. Det er da en overgangsperiode hvor håret må tilvennes og i den perioden vil håret bli fett. Når huden har fått justert seg litt inn vil luktene endres. Er dette noen kollegaen din nettopp har begynt med hadde jeg sett det litt an. Er dette noe om har vart en stund ville jeg kontaktet tillitsvalgte og bedt denne diskre ta det opp om du ikke føler deg i posisjon til å ta det opp selv. Det kan være hun ikke kjenner det selv og om alle går å kjenner på det, er det jo greit å gi beskjed slik at hun kan gjøre endringer. 

Anonymkode: 0ee28...04b

Ja, vurderer å ta det opp med verneombudet. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør det nok i alle fall om verneombudet skal blandes inn.

Anonymkode: d694a...b32

Men da er det ikke mot meg. Hun er en slik som legger folk for hat. Orker ikke det. 

Jeg fatter ikke at dere er så mange som lar dere provosere så innmari lett over enhver som gjør ting annerledes enn dere. Bare LITT annerledes, så klikker det, og så føler dere at dere er dumme eller dårlige med en gang. Hva så om hun starter med en trend og skryter av den? Det betyr ikke at du er dum som velger annerledes, så slutt med dette krenkelselsgreiene og bygg bare LITT selvtillit? 

Jeg tror selvfølgelig ikke at det lukter av henne, og hvis du mener det så er det psykologisk. Jobb med deg selv.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det var rart. Jeg kjenner fler som vasker håret sjeldnere enn det. De lukter ikke.

Anonymkode: 58c6d...7d4

Jeg jobber med ei som ikke vasker håret. Hun lukter absolutt ikke vondt og håret hennes er helt nydelig.

Anonymkode: 9dffd...269

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men da er det ikke mot meg. Hun er en slik som legger folk for hat. Orker ikke det. 

Å. Kanskje dette bare handler om at du ikke liker henne, og derfor innbilder deg at det lukter vondt av henne?

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Å. Kanskje dette bare handler om at du ikke liker henne, og derfor innbilder deg at det lukter vondt av henne?

Nei, jeg kommer godt lverens med henne, men vet hun er slik. Og det er som sagt ikke bare jeg som reagerer på lukren. 

ReneRene skrev (17 timer siden):

Jeg fatter ikke at dere er så mange som lar dere provosere så innmari lett over enhver som gjør ting annerledes enn dere. Bare LITT annerledes, så klikker det, og så føler dere at dere er dumme eller dårlige med en gang. Hva så om hun starter med en trend og skryter av den? Det betyr ikke at du er dum som velger annerledes, så slutt med dette krenkelselsgreiene og bygg bare LITT selvtillit? 

Jeg tror selvfølgelig ikke at det lukter av henne, og hvis du mener det så er det psykologisk. Jobb med deg selv.

Provosere over enhver som gjør ting annerledes? Det er lukta som er plagsom, ikke handlingen, ei heller personen. Jeg ville ikke følt meg dum eller dårligere fordi en kollega ikke vasket håret. Jeg ville blitt uvel av lukta, hvis den var fremtredende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...