Gå til innhold

Inspirert - har du hatt noen episoder hvor du har trengt å ‘rykke ut’ til barn og unge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg har rykket ut og hentet ungdommer. Det har aldri vært mine som har vært i trøbbel, men de har ringt meg når venner har skada seg, er lei seg eller har blitt for fulle. De vet at jeg kommer og at jeg hjelper til, får folk hjem, trøster, plastrer, mater og fikser.

Jeg har aldri måttet rykte ut for å hente ungdommen, men jeg har to ganger måttet kjøre sent på kvelden fordi pappa havnet på sykehus. Veldig glad jeg var edru å kunne kjøre da, selv om jeg selvfølgelig kunne tatt en taxi også. 

Anonymkode: 86aaf...97d

Jeg har to ganger blitt ringt av politiet, hvor de har anbefalt at vi henter.
Den ene gangen var ungdommen min vitne og offer for en voldshendelse, heldigvis var skadene på akkurat min ungdom ubetydelige. 
Dagen etter måtte jeg bisitte i avhør mens min mindreårige ungdom forklarte seg. 

Den andre gangen ble gutten min og venner av ham forsøkt ranet på åpen gate.  Det var en gjeng som forsøkte å true fra dem sneakers, gensere, klokke mm (dyre gjenstander). Dette skjedde utenfor huset til en pensjonist, som hørte hva som skjedde og ringte politiet, som heldigvis var rett i nærheten. 
Sønnen min og vennene ble utsatt for vold, men politiet avbrøt dem før de fikk stukket av med noe tyvegods. 
Vi ble ringt, og ble oppfordret til å hente guttene. Politiet stod sammen med dem og passet på til vi ankom, og de utførte avhør på stedet. 

Det hadde vært ekstremt pinlig å ikke være edru når politiet ringer, det var vi heldigvis. 

Ellers har vi hatt noen «vanlige» utrykninger, transportplanen svikter og vi må hente el.l. 
Synes det er en grei regel å være edru når ungdommene er på farten.

På hytta hender det vi tar et par glass van sammen, men da er alpinbakken og ungdommenes venner i gangavstand, så det er sjeldent behov for sjåfør. 

Anonymkode: 47fdc...217

Anonym bruker skrev (På 16.6.2024 den 10.29):

Ikke mange gangene gitt. Men så har vi oppdratt ungdommer som vet å ta skikkelige valg. Heldigvis. 

Anonymkode: 7867b...1b9

Noe så idiotisk dkrevet 

Anonymkode: b3b33...321

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...