Anonym bruker Skrevet 14. juni 2024 #1 Skrevet 14. juni 2024 Hva er jobben til en klassekontakt? Jeg har noe erfaring med hva FAU/SU gjør, og det er en rolle jeg ikke kunne tenke meg. Men eldste skal starte på skolen til høsten, og jeg tenkte å stille som klassekontakt. Jeg går på AAP, på vei til ufør, så jeg har tid og ønsker å bidra. Her tror jeg det er 4. og 5. klasse klassekontakter som arrangerer 17. mai i samarbeid med korpset, men bortsett fra slike ting, hva gjør en klassekontakt? Anonymkode: 18052...563
☆☆☆ Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 Her er det klassekontaktene som utgjer FAU. Nokre klassekontakter, men ikkje alle, har verv som leiar (inneber litt arbeid), kasserar (ikkje spesielt tyngjande), sekretær (skal berre skrive referat frå møta), resten har ikkje plikter utover å møte opp på møta, og vidarebringe det foreldra i klassa har komt med til klassekontakten. Ellers er det oppgåver som å melde på klassa til arrangement, samt å piske late foreldre til å melde seg til oppgåver når noko blir arrangert. Det er uheldig for blodtrykket når mor til Mia eller far til Jonas etterlyser fellesaktivitetar men desverre ilkje har høve til å delta i rigg eller rydd og heller ikkje kan ta på seg å medbringe ei kaffikanne, men særlig meir komplisert blir det ikkje.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Skrevet 14. juni 2024 Hos oss er klassekontakten bindeleddet mellom lærer og foreldre. Kort fortalt kontakter man klassekontakten ang saker som angår kun klassen/lærer og fau-representanten når det gjelder trinn eller skolen. Er det en "fin" klasse med lite intriger, uro, mobbing o.l, så er jobben til klassekontakten ganske enkel. Anonymkode: 2b943...3ca
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva er jobben til en klassekontakt? Jeg har noe erfaring med hva FAU/SU gjør, og det er en rolle jeg ikke kunne tenke meg. Men eldste skal starte på skolen til høsten, og jeg tenkte å stille som klassekontakt. Jeg går på AAP, på vei til ufør, så jeg har tid og ønsker å bidra. Her tror jeg det er 4. og 5. klasse klassekontakter som arrangerer 17. mai i samarbeid med korpset, men bortsett fra slike ting, hva gjør en klassekontakt? Anonymkode: 18052...563 Her er også klassekontakter i FAU (var jeg som starta det forrige innlegget). Evt andre happeninger på skulen, har hatt sykkelkveld og reflekskveld f.eks. Vi har ansvar for å foreslå/arrangere 1-2 samlinger i året med klassen, pynte til julefest på skolen. Jeg har vært nestleder og dermed med i SU i tillegg + kommunalt FAU møter når ikke det har passa for leder. Her er 17. Mai ikke i regi av skolen, men at alle i hele bygda er på dugnad på rundgang. Anonymkode: 617e5...44f
Optatium Skrevet 14. juni 2024 #5 Skrevet 14. juni 2024 Jeg som klassekontakt på et trinn med aktiv foreldregruppe har vært med å arrangere Halloweenfest, akedag, backtoschoolparty og vi har kjøpt sommergaver til lærerne. Vi har også ordnet pizza til elevene til jul, is til sommeren osv. Nå til høsten har vi samlet inn penger så trinnet skal få reise til Oslo på museum. Man må ikke legge lista så høyt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå