Gå til innhold

Jeg føler meg så liten og samtidig overlykkelig

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort urett mot min stedatter på grunn av sjalusi, at hun både er vakker, populær og priviligert fra rik familie.

Hun ble syk på grunn av meg og hun er i videregående skole alder.

Hun har sett at jeg har virkelig angret i det siste. Jeg har grått og forklart henne.

Hun har sagt at hun har nå ren hjerte for meg. Jeg blir emosjonell. Hun er virkelig vakker menneske både inn og ut med et stort hjerte.

Jeg føler skam. Jeg vil aldri nå hennes nivå. Hun har alltid vært omsorgsfull og moden for sin alder, men jeg var så dum som sviktet henne på det groveste. Jeg var slem mot henne når hennes mor døde.

I dag er det min lykkeligste dag, siden da hun isolerte seg, det ga meg ikke noe lykke.  

Hun begynner igjen å bli sprudlende og mannen min er også glad.

Det går mot en fin sommer. Jeg holdt på å ødelegge alt.  

Jeg blir så imponert over mennesker som min stedatter som er så sterk i ung alder og klarer å legge ting bak seg. Med et så rent hjerte.

Hun har sagt at hvis det skjer noe igjen så vil hun bli skikkelig knust. 

Fortsetter under...

Har lest din historie flere ganger før. 
du kan ikke bli sjalu på er barn, du er en voksen kvinne. Du skal heller ikke opp på hennes nivå, men være på ditt eget. 
Når du svikter din egen stedatter når hun mister son egen mor og hun bli syk, er dette noe du absolutt burde fått hjelp til. 
du må få bearbeidet dette med profesjonelle. 

Anonymkode: 18a5e...4dd

Nå var du jaggu heldig,HI.

Du fikk en gave av stedatteren din da hun tilgav deg og klarer å legge det vonde bak seg, en gave du på ingen måte må skusle bort eller ødelegge flere ganger. Uansett hvor kjipt du har det inni deg, så må du ikke såre denne jenta flere ganger.

Håper sommeren deres blir super! :) :)

Anonymkode: 44751...cd9

Og du... selv om det nå virker som om ting ordner seg til det bedre hjemme, så tror jeg at du kunne hatt veldig godt av å bestille deg en time hos psykolog for å få hjelp til å bearbeide barndommen din. Den preger deg tydligvis på en vond måte nå, så gjør det. Bestill en time og gjør det for deg selv. 

Selv om mannen din er alt for deg, er det kun du som faktisk kan ta vare på psyken din. :)

Annonse

Det ser bra ut Ts! 

Det fins veldig mange dårlige steforeldre der ute som har helt eller delvis ødelagt forhold til den andre sine barn, og også forholdet mellom foreldre og barn. Mye som blir akseptert, og mye som aldri blir innrømmet og snakket om.

Du gikk litt lengre enn de fleste, og faren til stedatteren din er i overkant "fjern", men det er bra at datteren er frisk og har det fint igjen, og håper dere alle fortsetter å ha det bra.

Endret av ReneRene

Veldig bra, det gleder å lese at du har tatt et stort skritt i riktig retning nå. Godt jobba. 

Anbefaler fremdeles å jobbe med årsaken, selv om du er i lykkerus nå, da har du forhåpentligvis noen verktøy å falle tilbake på om lykkefølelsen snur. For den kan gå litt opp og ned. 

Anonymkode: 3a460...7e9

Som språkforsker med ekspertise innen norsk for fremmedspråklige og som har forsker på hvordan utlendinger tilegner seg språket, kan jeg fortelle at HI er norsk (eller er i allefall flytende i norsk) og fabrikkerer «dårlig norsk». Feilene er altså bevisste og påtatte.

Dette får meg til å anta at hele greia er trolling, underholdning og tidsfordriv for henne.

Anonymkode: 9467b...8da

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Som språkforsker med ekspertise innen norsk for fremmedspråklige og som har forsker på hvordan utlendinger tilegner seg språket, kan jeg fortelle at HI er norsk (eller er i allefall flytende i norsk) og fabrikkerer «dårlig norsk». Feilene er altså bevisste og påtatte.

Dette får meg til å anta at hele greia er trolling, underholdning og tidsfordriv for henne.

Anonymkode: 9467b...8da

Jeg har aldri hevdet at jeg ikke er norsk. Det er bare at jeg skriver fort og ikke orker på passe på å skrive korrekt.

Ser at jeg blir fortsatt kritisert.  

seropa skrev (På 14.6.2024 den 20.48):

Ser at jeg blir fortsatt kritisert.  

Jeg ser at du fortsatt bryr deg om at fremmede kritiserer deg.

Jeg sier det igjen: gå til en psykolog og bearbeid barndommen din og få bygget deg opp en litt mer robust selvfølelse- det vil gjøre deg gladere og sterkere og du vil føle deg bedre når du møter motgang. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...