Gå til innhold

Å innlede forhold med eleven

Anbefalte innlegg

Jeg anonymiserer historien litt, men innholdet er samme. 
En lærling i Barne og ungdomsarbeider faget var 20 år gammel og hadde praksis på ungdomsskolen. 
Dette er en kvinne. 
Hun innledet et seksuelt forhold til en elev som på tidspunktet var 15- 16 år. 
Hun var sammen med eleven i noen måneder. De sto i gangene på skolen og klinte. 
De ansatte snakket seg imellom men det skjedde ikke noe med lærlingen. Hun fortsatte som før og fikk tatt fagbrevet sitt. 
Dette er en del år siden, og nå jobber hun fortsatt med barn. 
Burde man si fra til hennes leder om dette? Eller la det ligge? 
dama er ikke helt god 

Anonymkode: 82c6b...548

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448142-%C3%A5-innlede-forhold-med-eleven/
Del på andre sider

Fortsetter under...

At hun hadde en 4 år yngre kjæreste da hun var 20 tyder på at hun var umoden.

At hun innledet et forhold til en elev på skolen hun jobbet tyder på at hun ikke hadde lært at det ikke er lov.

Men det betyr ikke at hun er pedofil. Å melde henne til nåværende leder, mange år etterpå anser jeg som veldig unødvendig.

Anonymkode: 39a09...a20

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

At hun hadde en 4 år yngre kjæreste da hun var 20 tyder på at hun var umoden.

At hun innledet et forhold til en elev på skolen hun jobbet tyder på at hun ikke hadde lært at det ikke er lov.

Men det betyr ikke at hun er pedofil. Å melde henne til nåværende leder, mange år etterpå anser jeg som veldig unødvendig.

Nei pedofil er hun ikke. Men mangel av empati og et stort behov for å bli beundret. 
vet ikke hva som er med henne, men noe innen narsissisme/ psykopati. Ei som blir sterkt rørt på egne vegne, og som bruker folk 

Annonse

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Nei pedofil er hun ikke. Men mangel av empati og et stort behov for å bli beundret. 
vet ikke hva som er med henne, men noe innen narsissisme/ psykopati. Ei som blir sterkt rørt på egne vegne, og som bruker folk 

Og du er hva da som stiller diagnoser over en lav sko?

Anonymkode: f4847...bed

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jøss. Er det noen som har meldt inn deg?

Anonymkode: 0e3ad...170

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så du skal melde til arbeidsgiver at du "tror hun har noen diagnoser"

Selvfølgelig kan du ikke gjøre det!

Det er ikke forbudt å være 20 år og ha et forhold til en 16 åring, uansett om det er gutten eller jenta som er eldst.  Når det gjelder en 15 åring kan det jo bli problematisk om de har sex fordi den yngste er under sexuell lavalder. 

Men det er nesten mer bekymringsverdig at skolen lar den ansatte stå i gangene og kline med en elev - helt uavhengig av alder egentlig. 

Du må kjenne denne personen riktig godt siden har satt / vet at hun har så mange diagnoser. 

Anonymkode: 32e1f...77f

Oi, skal si du visste mye om henne, eller er det gjetninger?

Anonymkode: 995d6...e9c

ReneRene skrev (41 minutter siden):

Nå er det ulovlig for ansatte å innlede forhold til elever, så her har det åpenbart vært noe bevisstløse kolleger... Med mindre hun ikke var ansatt.

Å melde dette flere år etter har ikke noe for seg. 

Hun var i praksis.

Anonymkode: 995d6...e9c

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vet du at de klinte i gangene og vet du at de var sammen, eller er dette noe ‘alle vet’, men ingen har sett?

Dette spørsmålet er til hi 😀

Vet du at de klinte i gangene og vet du at de var sammen, eller er dette noe ‘alle vet’, men ingen har sett?

Det vet jeg veldig godt, og alle har sett det. Både de som jobbet der og de andre elevene. 
gutten var 15 år og hun var skikkelig kjip mot han på slutten. 
De hadde samleie. 
tenker på henne som ansatt i skolen og maktforskjeller. 
jeg kjente denne kvinnen på den tiden, men grunnet hennes personlighet holder jeg meg langt unna 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Tviler på det ble varslet om, siden hun fortsatte i jobben og jobber fremdeles med barn. 

Dere gjorde ikke en dritt for mangebpr siden, men tenker det er lurt å si ifra nå? Nei, la det ligge. 

Anonymkode: a79bc...dd1

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det vet jeg veldig godt, og alle har sett det. Både de som jobbet der og de andre elevene. 
gutten var 15 år og hun var skikkelig kjip mot han på slutten. 
De hadde samleie. 
tenker på henne som ansatt i skolen og maktforskjeller. 
jeg kjente denne kvinnen på den tiden, men grunnet hennes personlighet holder jeg meg langt unna 

Da har du latt sjansen gå fra deg. Du kan ikke si noe nå. Men hvorfor meldte du ikke fra da det skjedde? Du er medskyldig i overgrep. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...