Gå til innhold

Trekking av visdomstann, noen som nylig har gjort det?

Anbefalte innlegg

Hvor mye måtte du betale, hvor vondt var det og tok det langt tid før alt føltes greit ut i munnen igjen?

Jeg har helt ekstremt vondt i hele venstre side av kjeve/munn, tannlegen sa det var nok fordi det lå bakterier/puss bak visdomstanna fordi tannkjøttet ikke ligger helt inntil. Han anbefalte å fjerne visdomstannen, og sa det var gjort på 10 minutter pga enkel rot. Men han ville en kirurg skulle gjøre det. Han hadde ikke noe jeg kunne ta/gjøre for å minske smertene. 

Hva kan jeg forvente meg i pris, og hvor lenge må jeg forvente å ha så vondt i munnen? 🥵

Anonymkode: a1f3f...e83

Fortsetter under...

Jeg gjorde det for noen år siden. Husker ikke helt eksakt hva jeg betalte, men mener det var mellom 3-4 tusen. Fikk noe tilbake gjennom helfo, men husker ikke sum. Gjorde dette en torsdag. Var tilbake på jobb mandag. Hadde ganske vondt og brukte Ibux og paracet en tid. 

Anonymkode: 6ab19...96d

Betent vev tar ikke imot bedøvelsen tannlegen har noe greit, derfor du et henvist. Kirurgen har flere valgmuligheter.

Sønnen min fjernet en visdomstann nå i mars pga sår og infeksjon (den vokste feil og gnagde hull i tannkjøttet). Han sa det umiddelbart ble bedre, for presset mot vevet som var sårt og betent forsvant. Han tok paracet i et par dager, og spiste myk mat. Men det ble veldig fort bra.

Han er 20 år da, mulig det gror litt senere på oss gamliser 😉

Er noen år siden jeg fjernet mine, og det gikk veldig greit. Men jeg hadde ingen betennelse. 

Anonymkode: a6b45...96b

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvor mye måtte du betale, hvor vondt var det og tok det langt tid før alt føltes greit ut i munnen igjen?

Jeg har helt ekstremt vondt i hele venstre side av kjeve/munn, tannlegen sa det var nok fordi det lå bakterier/puss bak visdomstanna fordi tannkjøttet ikke ligger helt inntil. Han anbefalte å fjerne visdomstannen, og sa det var gjort på 10 minutter pga enkel rot. Men han ville en kirurg skulle gjøre det. Han hadde ikke noe jeg kunne ta/gjøre for å minske smertene. 

Hva kan jeg forvente meg i pris, og hvor lenge må jeg forvente å ha så vondt i munnen? 🥵

Anonymkode: a1f3f...e83

Jeg hadde en sånn visdomstann med masse verk under og bøyd, krokete rot. Jeg tror jeg betalte 1000 for å fjerne den (noen år siden). Det gikk fort og greit å få den ut, måtte sy et par sting. Ingen problemer etterpå, ikke mye smerter og det grodde raskt. Etter 3-4 dager kjentes det ganske greit, bare litt sårt og det var en grop der. Måtte være litt forsiktig med å tygge på den siden cirka 2 uker.

Anonymkode: ba050...514

Har trekt 3 visdomstenner og operert ut én. Den som måtte opereres hadde bøyd rot. Den første visdomstanna tok jeg fordi den hadde betennelse i tannkjøttetet rundt. Siste visdomstanna tok jeg for ca ett år siden. Vanlig bedøvelse hos tannlegen, tok ca 10 min å lirke ut. Var på jobb dagen etter. Var øm i munnen ca 2 uker etter.  Tok smertestillende de første to dagene bare.

Anonymkode: 92bfb...993

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...