Gå til innhold

Fordi kjæresten ikke tar like mye initiativ (lek) med nevøene mine som min datter

Anbefalte innlegg

Jeg har en søster som kanskjee har litt høye forventninger når vi alle treffes sammen for middags besøk og slikt der min kjæreste som jeg har vert i lag med  3 år også er med. Hun har 2 gutter på 4 og 8 år. Søte gutter. Kjæresten min er veldig flink med min 6 åring da, og hun liker han utrolig godt :) som er utrolig kjekt å se på! Men jeg tror søstera mi skulle forvente at han også skal leke og ta initiativ til hennes 2 gutter når vi samles av og til så er datteren min hos sin biologisk far så da er det bare nevøene mine der på besøk men han ignorerer ikke guttene så klart men er helt tydelig at han ikke er så interessert i å snakke og leke med dem, han forstår heller ikke forstår hva 4 åringen sier (forsinket i språket). Han synes nok de er litt høylytte hehe. Er det søsteren min som er urimelig? Jeg ignorerer ikke onkelbarna hans heller men ikke helt interessert i dem heller da, så jeg ser hvor han kommer litt fra der

Anonymkode: 9d573...678

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har en søster som kanskjee har litt høye forventninger når vi alle treffes sammen for middags besøk og slikt der min kjæreste som jeg har vert i lag med  3 år også er med. Hun har 2 gutter på 4 og 8 år. Søte gutter. Kjæresten min er veldig flink med min 6 åring da, og hun liker han utrolig godt :) som er utrolig kjekt å se på! Men jeg tror søstera mi skulle forvente at han også skal leke og ta initiativ til hennes 2 gutter når vi samles av og til så er datteren min hos sin biologisk far så da er det bare nevøene mine der på besøk men han ignorerer ikke guttene så klart men er helt tydelig at han ikke er så interessert i å snakke og leke med dem, han forstår heller ikke forstår hva 4 åringen sier (forsinket i språket). Han synes nok de er litt høylytte hehe. Er det søsteren min som er urimelig? Jeg ignorerer ikke onkelbarna hans heller men ikke helt interessert i dem heller da, så jeg ser hvor han kommer litt fra der

Anonymkode: 9d573...678

Har dere diskutert det, siden du tror hun forventer noe? 

Anonymkode: afc1a...41e

Hvis hun ikke har sagt noe om det, men du tolker henne i den retning, så er hun jo ikke urimelig. 

Har hun sagt konkret at hun synes han skal leke (mer) med hennes barn så er hun urimelig, ingen kan forvente at andre voksne skal underholde ens egne barn, uansett om man er tante, onkel, kjæreste eller kollega. 

Anonymkode: 77e78...384

Fatter ikke problemet! 

Snakk sammen! Kommunikasjon er en brukbar greie. Dessuten leker da vel ungene med hverandre? Hvorfor er det forventet at voksne skal leke med unger i forbindelse med f.eks. middagsselskap?

Anonymkode: 7b517...04e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...