Gå til innhold

Ville du kjøpt et hus til 7 millioner som

Anbefalte innlegg

Ikke var i god stand? Som hadde mye bruksslitasje?  Veggene hadde tydelige skavanker...

Jeg mener at vi må pusse opp huset før salg for å gjøre det finest mulig. Min eks nekter. Så nå må jeg betale for alt. Han vil bare ha mest mulig for huset. Men nekter å bidra. Nekter å hjelpe og bidra økonomisk 

Hva ville du gjort?

Anonymkode: 52fe4...07f

Fortsetter under...

Hvis du skal stå for oppussingen må du få en takst i nåværende stand og en takst etter oppussing, samt at du må kunne dokumentere dine utgifter på oppussingen. Da har du iallefall muligheten til å få igjen det du har lagt inn.

Anonymkode: 72315...dac

Alltid en vurdering om det er verdt oppussingen, ikke sikkert dere treffer på stilen til kjøper, da skal det litt til å få det igjen. 

Beliggenhet og potensialet overgår en bruksslitasje. Hva tror du det koster av tid/penger? Hvor stor endring i verdien utgjør det? Snakk med megler først, jeg ville unngått et oppussingsprosjekt med en sur eks. Livet er for kort til den frustrasjonen. 

Anonymkode: acae2...fbc

Om du har 7 mill til hus har du også penger til maling, pussing av gulv osv for å få det akkurat som du selv ønsker.

Å selge i dag krever mye mer av en tilstandsrapport enn før, så kjøper får vite om alt som ikke er 100%. Bruksslitasje er det få som blir skremt av.

Men prat med megler, mye avhenger av hvor lettsolgt boliger er i akkurat ditt nabolag.

Anonymkode: 15212...b5d

Annonse

Jeg hadde ikke giddet hvis det er snakk om overfladiske utbedringer og medførte at jeg måtte forholde meg til/krangle med en idiot av en eks. 

De fleste som kjøper hus er klare for litt sparkling, maling og småflikking for å få huset som de selv ønsker. 

Anonymkode: 1cf42...d09

Nei. Hater alt av oppussing.

Så vi solgte vårt hus (som var i ok stand, men bad og andre ting måtte snart tas) til 4 millioner, og kjøpte en stor og splitter ny leilighet med masse tilvalg til 8 millioner. Og en massiv privat takterasse som går hele veien rundt leiligheten.

Da er det ingenting som må ordnes på lenge :) ikke behøver vi måke snø, luke eller klippe gress heller! 

Men siden oppussingsobjekt koster 7 millioner der du vurderer å kjøpe, er det nok et dyrere område enn det vi bor!

Så man må bare prioritere hva man klarer :)

Anonymkode: 99189...c56

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Hater alt av oppussing.

Så vi solgte vårt hus (som var i ok stand, men bad og andre ting måtte snart tas) til 4 millioner, og kjøpte en stor og splitter ny leilighet med masse tilvalg til 8 millioner. Og en massiv privat takterasse som går hele veien rundt leiligheten.

Da er det ingenting som må ordnes på lenge :) ikke behøver vi måke snø, luke eller klippe gress heller! 

Men siden oppussingsobjekt koster 7 millioner der du vurderer å kjøpe, er det nok et dyrere område enn det vi bor!

Så man må bare prioritere hva man klarer :)

Anonymkode: 99189...c56

Men man trenger ikke pusse opp selv...

Hadde du likt beliggenheten og huset til hi, kunne du kjøpt det og brukt et firma til å pusse opp så du kunne flytte inn i et strøkent hun som var pusset opp etter dine ønsker.

De fleste som kjøper brukte hus ønsker å sette sitt preg på det. Er så bortkastet å male alt hvitt bare for at kjøper skal komme å male det grått, rødt eller blått etterpå.

Jeg ville solgt huset nå, uten å gjøre mer med det.

Eksen din ønsker ikke få mest mulig for det, han ønsker å lage mest mulig styr for deg - ev. han ønsker å trenere prosessen i håp om at du skal ombestemme deg. Uansett ønsker han deg ikke noe godt. Og da er det meningsløst å forlenge tiden du og han er avhengige av hverandre økonomisk.

Få det solgt og bli kvitt alle unødvendige hekt til mannen.

Anonymkode: 70f7c...a09

Det svarer seg sjeldent å pusse opp før man selger. 
Hvis dere har fått en takst på 7 mill slik huset fremstår nå, så er det jo det det er verdt med slitasje for området dere bor i. 

Folk flest ønsker å velge egen farge på vegger etc. 

Anonymkode: 8a14d...a47

Annonse

Men får ofte ikke igjen for oppussingen. 
Folk i dag ønsker å pusse opp selv og sette sitt preg på boligen. 
Folk river jo ut kjøkken som er 10 år fordi de vil ha en annen stil. 
det er ofte markedsverdien som bestemmer. 
hadde prøvd å selge uten å pusse opp og sett hva som ble bydd, evt oppgradere hvis liten interesse 

Anonymkode: f3dfb...791

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men får ofte ikke igjen for oppussingen. 
Folk i dag ønsker å pusse opp selv og sette sitt preg på boligen. 
Folk river jo ut kjøkken som er 10 år fordi de vil ha en annen stil. 
det er ofte markedsverdien som bestemmer. 
hadde prøvd å selge uten å pusse opp og sett hva som ble bydd, evt oppgradere hvis liten interesse 

Anonymkode: f3dfb...791

Jeg formulerte meg kanskje feil.

Er ikke snakk om å pusse opp. Men å rette opp i sprekker på alle veggene. Det er ikke pent og folk kan lure på hva annet som er galt 

Viss ikke huset ser bra ut, er spørsmålet hvor det står? Er det utsikt? Stor tomt ? Osv.

Tror ikke du får 7 mill på et slik hus, uten det er noe mer spesielt.

Der jeg bor, gikk nettopp nabohuset for 8.1 mill og tidligere et for 7.5 ( det var mindre).

Men det er utsikt og rolig plass som får opp pris her

Anonymkode: 3f1c8...c74

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Megler sier det utgjør 500 000 i verdi på bolig hvis vi fikser.

Et hus til 7 mill her i området da forventes det at det er tipp topp. Det er sjeldent hus i denne prisklassen her. 

Hi

500 000 er INGENTING mot fred i sjela og gode dager. Og en oppussing koster også i kroner og øre. Selg og la det gå, legg det bak deg.

Et hus til 7 mill her i området da forventes det at det er tipp topp. Det er sjeldent hus i denne prisklassen her. 

Hi

Det betyr at megler mener dere kan få 7,5 mill hvis dere fikser?

Er det egentlig verdt konfliktene dere står i? 

Anonymkode: 8a14d...a47

Hi

Minst like viktig spørsmål, hva koster det? 

Anonymkode: acae2...fbc

500.000? For overflateslittasje? Det høres vilt ut, og sprekker i veggene, er det noe galt med fundamentene så huset sprekker opp? Det er ikke hverdagsslitasje altså....

Men uansett ville jeg droppet det. Et hus til 7 mill er ikke et bittelite hus er det vel, om det er sjeldent med den prisklassen der dere bor? Dvs at dere må pusse opp mage rom. Vegger må sparkles og males osv, det tar mye tid. Hver eneste dag etter jobb, helger osv, bare for å selge det og så begynne evt pusse opp der dere kjøper.

Nei, det er det ikke verdt.

Jeg tror ikke folk ser så mye på det heller. Kanskje prisantydningen til megler kan bli litt høyere, men folk flytter ikke rett inn i et brukt hus i dag, de vil sette sitt eget preg på det og kommer til å male på nytt. Det er bortkastet tid, bortkastet energi og ikke minst bortkasted konfliktnivå med en eksmann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...