Anonym bruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Del Skrevet 9. juni 2024 Jeg må av og til samarbeide med en som legger listen veldig høyt. Vedkommende er ufør og har mye tid. Problemet er at han dypdykker med i et lite hjørnet. La oss si (tenkt eksempel) at vi skal arrangere sommerfest. Da kan han bruke én uke på å utforske hvilken saft vi bør kjøpe inn. Han legger ned mye arbeid og forsker på alt av innholdsstoffer, produsenter, hvordan innholdet er dyrket, hvor vannet er fra etc. Vi får virkelig den beste saften, men vedkommende blir utslitt av dette og kan ikke ta andre oppgaver. Så må jeg ta 95% av oppgavene. Da ringer vedkommende og prøve å få meg til å undersøke alt vi skal handle på samme måte. Jeg er i 100% jobb + har andre forpliktelser. Jeg har ikke tid til dette. Da blir det mye klaging på hvor dårlig jeg gjør jobben og at om vedkommende ikke var ufør skulle han sørget for at vi fikk det beste av alt. Vedkommende kjøper selv aldri noe uten å virkelig forske på det først. Vedkommende er hyggelig ellers, men samarbeid er fryktelig vanskelig. I en ideell verden hadde man selvsagt lagt listen høyt, men tid er også en faktor som gjør at man ofte må nøye seg med godt nok. Hvordan samarbeide godt når man legger listen så forskjellig? Og når den ene har en så høy standard som vedkommende aldri går på kompromiss med? Anonymkode: 95a42...171 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448098-samarbeid-og-kvalitet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Del Skrevet 9. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg må av og til samarbeide med en som legger listen veldig høyt. Vedkommende er ufør og har mye tid. Problemet er at han dypdykker med i et lite hjørnet. La oss si (tenkt eksempel) at vi skal arrangere sommerfest. Da kan han bruke én uke på å utforske hvilken saft vi bør kjøpe inn. Han legger ned mye arbeid og forsker på alt av innholdsstoffer, produsenter, hvordan innholdet er dyrket, hvor vannet er fra etc. Vi får virkelig den beste saften, men vedkommende blir utslitt av dette og kan ikke ta andre oppgaver. Så må jeg ta 95% av oppgavene. Da ringer vedkommende og prøve å få meg til å undersøke alt vi skal handle på samme måte. Jeg er i 100% jobb + har andre forpliktelser. Jeg har ikke tid til dette. Da blir det mye klaging på hvor dårlig jeg gjør jobben og at om vedkommende ikke var ufør skulle han sørget for at vi fikk det beste av alt. Vedkommende kjøper selv aldri noe uten å virkelig forske på det først. Vedkommende er hyggelig ellers, men samarbeid er fryktelig vanskelig. I en ideell verden hadde man selvsagt lagt listen høyt, men tid er også en faktor som gjør at man ofte må nøye seg med godt nok. Hvordan samarbeide godt når man legger listen så forskjellig? Og når den ene har en så høy standard som vedkommende aldri går på kompromiss med? Anonymkode: 95a42...171 Her er det ikke annet å gjøre enn å si at det er viktigst at dere kommer i mål Anonymkode: 42d21...e30 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448098-samarbeid-og-kvalitet/#findComment-150106876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #3 Del Skrevet 10. juni 2024 "Jeg skjønner at du ønsker gjøre det på denne måten, men jeg har med mine andre forpliktelser ikke mulighet, og du har med din helse heller ikke mulighet, så da må vi kompromisse litt og heller sørge for å komme i mål. Noen ganger er nest best bra nok" Anonymkode: 5ecb7...f85 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448098-samarbeid-og-kvalitet/#findComment-150106890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå