Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #76 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har tenkt tanken, men er redd for å foreslå deg. Bare se hvordan folk reagerer her inne når jeg ymter frampå det faktum at det er forskjell på folk. Jeg kommer til å bli drept sosialt av de andre foreldrene. Janteloven, you know. Hi Anonymkode: 3d120...700 Når du avfeier motargument som jantelov så har du allerede ødelagt muligheten til å bli tatt seriøst. Utfordringene du beskriver er et trenerproblem, ikke at det er gutter med forskjellig talent og engasjement på laget. Min sønn er også en av de beste på sitt lag, men der er fokus på å spille hverandre gode, og gleden hele lager viser når de som ikke er av de beste lykkes er helt rørende. Dette tilskriver jeg en trener som ser alle, gir alle mulighet til å skinne og som slår knallhardt ned på tøys. Vil man ikke gi alt så får man mindre spilletid. Det er klar tale som alle skjønner og respekterer og laget vinner vel ca like mye som de taper. Det er ekstremt viktig å ta vare på spillegleden hos alle, og hos dere virker det som at det er mer en trenerutfordring enn å skylde på 10/11/12 åringer. Anonymkode: d740c...7c9
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #77 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hva ER det med dere? Hvorfor skal ikke en gutt som har kjempet hardt for å bli god, få gleden det er, å vinne en kamp i ny og ne? Hvorfor skal han la seg sabotere av enkelte (og åpenbart foreldrene deres) som kun er der fordi de ikke har noe annet å gjøre? Hvorfor skal han aldri få kjenne på gleden av å vinne for en gangs skyld? Dere snakker som det er greit. Det er ikke greit. Han kjemper hardt, men andre ødelegger når de opptar plasser som kunne vært gitt til de som faktisk vil. Hvorfor skal han bytte klubb? Hvorfor skal han da reise langt vekk, dette er hans klubb og. De andre kan reise langt vekk. HI Anonymkode: 3d120...700 Han er 11-12 år! Nå må du roe egget litt, om han ikke har motivasjon til å fortsette så er han ingen god fotballspiller. Anonymkode: e77eb...ee4
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #78 Skrevet 11. juni 2024 Hvis det er et aldersblandet lag, så er det da ikke rart at de taper mye? De spiller med spillere fra 9 - 12 (sånn cirka) mot lag der alle er 12. Dere trenger ikke færre spillere, dere trenger flere så dere får stilt et helt lag uten å blande, eller i hvertfall uten å blande mer enn to aldersklasser. Etter hva du sier høres det ut som det er en 18 - 20 gutter til sammen. Da kunne dere stilt lag om fem stykker slutta, men tenk på alt det andre. Økonomien, ville dere klart dere med en tredjedel færre dugnadshender, en tredjedel færre til både å selge og kjøpe vafler, til å kjøre til kamp? Fotball passer dårlig til småsteder, fordi man trenger så mange for å få et helt lag og aldersblanding fungerer så dårlig. Du må nok enten kjøre sønnen din til trening et større sted der det finnes et helt lag i hans alderklasse (det må du vel uansett når han blir 13 og det ikke lenger finnes et tilbud til ham der dere bor?), eller slutte og finne noe annet å drive med (friidrett?). Eller holde ut så lenge det går, men det høres det egentlig ut som hverken han eller du har lyst til. Anonymkode: 30755...f51
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #79 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (På 9.6.2024 den 22.40): Han er god. Han er blant de beste på laget sitt, men etter tre stygge tap i cupen i helgen, gidder han snart ikke mer. Jeg vet det er kontroversielt, men hvorfor spiller Oskar, Ole, Mats og Elliot fotball når de ikke er det dugg interessert? De ødelegger for de som virkelig vil der de står og ser på småfuglene, ikke gidder å løpe eller klarer å ta imot ballen. Jeg fant denne, og er så enig med skribenten. Hva tenker dere? https://www.nrk.no/ytring/de-ivrigste-mister-gnisten-1.16096085 Anonymkode: 3d120...700 Du vet at om noen år så er det kanskje Elliot og Oskar som er de knallgode? Barn modnes fysisk og psykisk i ulikt tempo, og din fotballhelt må kanskje da oppleve å være annenfiolin, den treneren ikke ser og den som aldri får heiarop fra tilskuerbenken. Da blir det jo verdifullt å ha en samkjørt gjeng der alle vet at man vinner som er lag og taper som et lag. Anonymkode: bf3da...ec3
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #80 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (22 timer siden): De er 11-12 år. HI Anonymkode: 3d120...700 Jeeez. Dette er jo smågutter! 🤣 Gled deg til de kommer i puberteten. Da forandrer hele den rankingen din seg totalt. Noen andre blir knallgode og det er utelukkende fordi de vokser raskere, kommer raskere i puberteten og generelt blir fysisk overlegne. Anonymkode: bf3da...ec3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. juni 2024 #81 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har tenkt tanken, men er redd for å foreslå deg. Bare se hvordan folk reagerer her inne når jeg ymter frampå det faktum at det er forskjell på folk. Jeg kommer til å bli drept sosialt av de andre foreldrene. Janteloven, you know. Hi Anonymkode: 3d120...700 Det vet du jo ikke. De fleste foreldre vil gjøre dette for barna hvis de lever og ånder for idretten. Du har ikke noe å tape på å ta en prat?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #82 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hva ER det med dere? Hvorfor skal ikke en gutt som har kjempet hardt for å bli god, få gleden det er, å vinne en kamp i ny og ne? Hvorfor skal han la seg sabotere av enkelte (og åpenbart foreldrene deres) som kun er der fordi de ikke har noe annet å gjøre? Hvorfor skal han aldri få kjenne på gleden av å vinne for en gangs skyld? Dere snakker som det er greit. Det er ikke greit. Han kjemper hardt, men andre ødelegger når de opptar plasser som kunne vært gitt til de som faktisk vil. Hvorfor skal han bytte klubb? Hvorfor skal han da reise langt vekk, dette er hans klubb og. De andre kan reise langt vekk. HI Anonymkode: 3d120...700 Når du sier om en 11-12-åring at han har kjempet hardt for å bli god, da mister du meg altså. Han er alt for liten til å ha «kjempet hardt» som du sier. Igjen, han er 11-12! Du er eksempelet på helikopter/curling-mamma. Anonymkode: e77eb...ee4
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #83 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Ok, ser dere er i gang med å anklage meg for ditten og datten. For det første. Min sønn har aldri klaget på noen av de mindre gode, aldri. Han har spilt siden han var tre år, og er snill og inkluderende. Men. Nå som han har nærmeste tapt alle kamper i ni (!) år, må det være lov å stille noen enkle krav til de som kun kommer fordi de blir jaget dit av foreldrene. De har ingen interesse av fotball, de orker ikke løpe, de får pasninger, men de klarer ikke ta imot. Det er forresten ikke mangel på spillere på laget. Fotballen er blitt et sted der alle skal med, uansett om de vil eller ikke. Alle skal få likebehandling, og det er det jeg vil til livs. Hvorfor skal bare de som er mindre gode få utvikling? Hvorfor skal ikke de som er gode få muligheten til å bli bedre? Det er en merkelig politikk, men når min sønn (eller noen av de andre gode) går selv og scorer, får de beskjed om å sentre, men når de sentrer er det ingen som kan ta imot. Det blir feil uansett. Sist min sønn gikk selv og svoret, ble han umiddelbart byttet ut. Han fikk ikke strukket hendene i været en gang før treneren ropte navnet hans. Det er demotiverende, og jeg kan godt forstå at han mister gnisten. HI Anonymkode: 3d120...700 Han har altså spilt fotballkamper siden han var 3 år, særlig 🤣 Anonymkode: d3949...5d5
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #84 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (På 9.6.2024 den 22.40): Han er god. Han er blant de beste på laget sitt, men etter tre stygge tap i cupen i helgen, gidder han snart ikke mer. Jeg vet det er kontroversielt, men hvorfor spiller Oskar, Ole, Mats og Elliot fotball når de ikke er det dugg interessert? De ødelegger for de som virkelig vil der de står og ser på småfuglene, ikke gidder å løpe eller klarer å ta imot ballen. Jeg fant denne, og er så enig med skribenten. Hva tenker dere? https://www.nrk.no/ytring/de-ivrigste-mister-gnisten-1.16096085 Anonymkode: 3d120...700 Helt enig med deg. Det bør være egne fotballag for de som ønsker SFO. Jeg har vært gjennom hele løpet med unger som verken har talent eller interesse for fotball, men likevel skal ha spilletid på nivå med de som virkelig trener og vil bli gode fotballspillere. Det er en hån mot unge ambisiøse gutter, og mot idretten. Det er WOKE som har kuppet fotballen, alle skal liksom ha rett til å være gode i fotball, alle skal være like gode. Det starter med at det ikke er lov å telle mål. Det er latterlig. NFF er kuppet av venstreradikale som prioriterer livsløgnen mestring. Alle kan ikke mestre en idrett. Det må mer realisme inn i fotballen. Unger vil telle mål, de vil score, og de vil vinne. Det er ingen læring i at alle er omtrent like gode. Unger trenger forbilder, og konkurranse. De må takle både tap og seier. Fra de starter. Det er læring. Anonymkode: e14ee...bc0
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #85 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Så ungene du klager på er de yngste som er 8 år da regner jeg med? Og din var kanskje yngst på dette laget en gang også. Da skal han vel bare være glad det finnes fotballtilbud i det hele tatt der dere bor - og om han er så god ville han vært plukket ut til akademi i naboby, eller kretslag. For det gjør de nemlig. Dere er misfornøyd fordi han er et småbarn som spiller på lag med enda yngre barn. Regner med han ikke spiller med 14-15 åringer som plukker blomster. Anonymkode: b7e53...f03 Hva prøver du på her egentlig? Nei, de er 2011-2013, min sønn er 2012-modell. Det er ikke noe akademi i nærheten, og kretslag har de ikke begynt med. De som «plukker blomster» som du sier, er i alle aldersgruppene. HI Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #86 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hva prøver du på her egentlig? Nei, de er 2011-2013, min sønn er 2012-modell. Det er ikke noe akademi i nærheten, og kretslag har de ikke begynt med. De som «plukker blomster» som du sier, er i alle aldersgruppene. HI Anonymkode: 3d120...700 Du burde forklare deg bedre når du kommer med tilleggsinformasjon og aldere i hytt og pine. Først er de et lag, så er de tre aldersdelte lag satt sammen, og nå er han da altså i det midterste kullet, så du mener han er for god til å spille med de som er et år eldre enn seg også altså? Fordi de allerede er på laget men han må videre til noe bedre? Det er vel ikke flere unger som er interessert i å spille der dere bor da. At de er for unge for kretslag viser jo bare at det er riktig med barnefotball. Alle idretter har sånn, liten bane, færre spillere , alle skal være med. Les regler for håndball, basketball osv. Jeg sier heller ikke at der akademi i nærheten, jeg sier at om har er så sinnsykt god må dere pendle noen timer til akademi. Da finner du nok noe. Jeg blir ikke helt klok på hva du vil? Ha et eget lag for ham? Det er jo åpenbart ikke nok spillere (som du sier at det er) når de må slå sammen tre aldersgrupper. Anonymkode: b7e53...f03
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #87 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Du burde forklare deg bedre når du kommer med tilleggsinformasjon og aldere i hytt og pine. Først er de et lag, så er de tre aldersdelte lag satt sammen, og nå er han da altså i det midterste kullet, så du mener han er for god til å spille med de som er et år eldre enn seg også altså? Fordi de allerede er på laget men han må videre til noe bedre? Det er vel ikke flere unger som er interessert i å spille der dere bor da. At de er for unge for kretslag viser jo bare at det er riktig med barnefotball. Alle idretter har sånn, liten bane, færre spillere , alle skal være med. Les regler for håndball, basketball osv. Jeg sier heller ikke at der akademi i nærheten, jeg sier at om har er så sinnsykt god må dere pendle noen timer til akademi. Da finner du nok noe. Jeg blir ikke helt klok på hva du vil? Ha et eget lag for ham? Det er jo åpenbart ikke nok spillere (som du sier at det er) når de må slå sammen tre aldersgrupper. Anonymkode: b7e53...f03 Hensikten med tråden var bare et hjertesukk fra en mor som ser fotballgleden forsvinne hos sønnen sin til fordel for tøysekoppene, ingenting annet. Det skal visstnok ikke lønne seg å jobbe hardt og være ambisiøs. HI Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #88 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hensikten med tråden var bare et hjertesukk fra en mor som ser fotballgleden forsvinne hos sønnen sin til fordel for tøysekoppene, ingenting annet. Det skal visstnok ikke lønne seg å jobbe hardt og være ambisiøs. HI Anonymkode: 3d120...700 Du spurte «Hva tenker dere». Jo det lønner seg hvis mor gidder å pendle langt for trening slik som mange foreldre må. Anonymkode: b7e53...f03
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #89 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hensikten med tråden var bare et hjertesukk fra en mor som ser fotballgleden forsvinne hos sønnen sin til fordel for tøysekoppene, ingenting annet. Det skal visstnok ikke lønne seg å jobbe hardt og være ambisiøs. HI Anonymkode: 3d120...700 Jeg tror du hadde fått mer sympati hvis du hadde vært åpen i starten og snakket om utfordringer med fotball på småsteder med for få spillere. Uansett de som er et år eldre enn din sønn må uansett slutte på laget etter sommeren når de blir for gamle. Hva med å spørre dem hva de skal gjøre da? Om noen av dem kommer til å kjøre til et sted med flere lag er jo det en mulighet for din sønn til å henge seg med om han er god nok til å spille på et høyere lag. Anonymkode: 30755...f51
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. juni 2024 #90 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hensikten med tråden var bare et hjertesukk fra en mor som ser fotballgleden forsvinne hos sønnen sin til fordel for tøysekoppene, ingenting annet. Det skal visstnok ikke lønne seg å jobbe hardt og være ambisiøs. HI Anonymkode: 3d120...700 I en breddeklubb er det sånn og det blir ofte opp til foreldre å legge til rette for annen trening andre steder hvis tilbudet lokalt ikke passer. Husk på at din sønn er svært ung og at unger i den alderen er svært forskjellige i modenhet. Vi byttet klubb når vi var kommet over i ungdomsidretten. Det krever litt av foreldre som har ambisiøse barn og du bør starte med å åpne dialog med de andre foreldrene et klubbbytte kan passe for.
ReneRene Skrevet 11. juni 2024 #91 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg har tenkt tanken, men er redd for å foreslå deg. Bare se hvordan folk reagerer her inne når jeg ymter frampå det faktum at det er forskjell på folk. Jeg kommer til å bli drept sosialt av de andre foreldrene. Janteloven, you know. Hi Anonymkode: 3d120...700 Det er flere som svarer deg seriøst her og kommer med forslag til hva du kan gjøre. Du tør ikke gjøre noe, og skylder på at det er fordi noen svarer som de gjør her. For "sånn er sikkert de i bygda" også. At det er Jantelov som ofte styrer der kan jeg fint tro på, men du avgjør selv om du skal underkaste deg den. Når de er flere som utmerker seg, så burde dere foreldre ha snakket sammen og eventuelt funnet en løsning som flere har kommet med forslag til her. Er det ingen av dere foreldre som kunne trent de guttene, og gått inn for at de utvikler seg, så kan du nesten ikke pålegge andre å gjøre det så lenge de fremdeles er barn.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #92 Skrevet 11. juni 2024 Forresten, om gutten din ikke er helt moden nok til å begynne på 13 - laget med en gang, hva med å sette opp ekstratreninger en gang eller to i uka for de mest engasjerte der dere bor? Hvis du vinkler det som hardtrening for de som skal over til nabolaget neste år har ingen grunn til å bli fornærmet, samtidig som de mindre ambisiøse spillerne neppe melder seg på. Det hjelper ikke på spilletiden på kamp, men det vil likevel gjøre overgangen til et lag med høyere nivå lettere for ham. Anonymkode: 30755...f51
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #93 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tror du hadde fått mer sympati hvis du hadde vært åpen i starten og snakket om utfordringer med fotball på småsteder med for få spillere. Uansett de som er et år eldre enn din sønn må uansett slutte på laget etter sommeren når de blir for gamle. Hva med å spørre dem hva de skal gjøre da? Om noen av dem kommer til å kjøre til et sted med flere lag er jo det en mulighet for din sønn til å henge seg med om han er god nok til å spille på et høyere lag. Anonymkode: 30755...f51 Hvor mye info skal man ha med i hovedinnlegget? Det er jo naturlig at info kommer ette hvert som folk spør. Det er tankegangen at «alle skal med!» jeg reagerer på, men åpenbart kun hvis du er middels eller under middels. Er du over middels kan du klare deg selv. Og nei, jeg kan ikke trene han selv. Jeg trener lillesøsteren og laget hennes, det er mer enn nok. Hi Anonymkode: 3d120...700
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. juni 2024 #94 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvor mye info skal man ha med i hovedinnlegget? Det er jo naturlig at info kommer ette hvert som folk spør. Det er tankegangen at «alle skal med!» jeg reagerer på, men åpenbart kun hvis du er middels eller under middels. Er du over middels kan du klare deg selv. Og nei, jeg kan ikke trene han selv. Jeg trener lillesøsteren og laget hennes, det er mer enn nok. Hi Anonymkode: 3d120...700 Hva ville løsningen vært da?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #95 Skrevet 11. juni 2024 Og før dere kaster dere på med; ‘å herregud, stakkars jenter som har DEG som trener,’ alle er inkludert, også de gode. Jeg kjører vanskeligere utfordringer for dem. Jeg forsøker å tilpasse treningene etter ferdigheter og innsats. Hi Anonymkode: 3d120...700
prekæs Skrevet 11. juni 2024 #96 Skrevet 11. juni 2024 (endret) Anonym bruker skrev (På 10.6.2024 den 11.09): Ok, ser dere er i gang med å anklage meg for ditten og datten. For det første. Min sønn har aldri klaget på noen av de mindre gode, aldri. Han har spilt siden han var tre år, og er snill og inkluderende. Men. Nå som han har nærmeste tapt alle kamper i ni (!) år, må det være lov å stille noen enkle krav til de som kun kommer fordi de blir jaget dit av foreldrene. De har ingen interesse av fotball, de orker ikke løpe, de får pasninger, men de klarer ikke ta imot. Det er forresten ikke mangel på spillere på laget. Fotballen er blitt et sted der alle skal med, uansett om de vil eller ikke. Alle skal få likebehandling, og det er det jeg vil til livs. Hvorfor skal bare de som er mindre gode få utvikling? Hvorfor skal ikke de som er gode få muligheten til å bli bedre? Det er en merkelig politikk, men når min sønn (eller noen av de andre gode) går selv og scorer, får de beskjed om å sentre, men når de sentrer er det ingen som kan ta imot. Det blir feil uansett. Sist min sønn gikk selv og svoret, ble han umiddelbart byttet ut. Han fikk ikke strukket hendene i været en gang før treneren ropte navnet hans. Det er demotiverende, og jeg kan godt forstå at han mister gnisten. HI Anonymkode: 3d120...700 Ingen skam å bytte lag. Det får da være grenser for hvor lenge det liksom skal være rettferdig. Endret 11. juni 2024 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #97 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvor mye info skal man ha med i hovedinnlegget? Det er jo naturlig at info kommer ette hvert som folk spør. Det er tankegangen at «alle skal med!» jeg reagerer på, men åpenbart kun hvis du er middels eller under middels. Er du over middels kan du klare deg selv. Og nei, jeg kan ikke trene han selv. Jeg trener lillesøsteren og laget hennes, det er mer enn nok. Hi Anonymkode: 3d120...700 Det er jo viktig informasjon. Et lag som har så stor mangel på spillere vil nødvendigvis måtte strekke seg langt for å hindre frafall. Ikke er det rart at de taper heller, det er jo nesten ikke til å unngå med så mange underårige spillere. I tillegg er det vanlige at de beste spillerne hospiterer på laget over, så om du hadde forklart hvorfor det ikke er mulig hadde du sluppet alle "Hvis han er så god som du sier, hvorfor hospiterer han ikke?"-spørsmålene. Anonymkode: 30755...f51
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #98 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvor mye info skal man ha med i hovedinnlegget? Det er jo naturlig at info kommer ette hvert som folk spør. Det er tankegangen at «alle skal med!» jeg reagerer på, men åpenbart kun hvis du er middels eller under middels. Er du over middels kan du klare deg selv. Og nei, jeg kan ikke trene han selv. Jeg trener lillesøsteren og laget hennes, det er mer enn nok. Hi Anonymkode: 3d120...700 I barneidrett skal prinsippet "alle skal med!" være gjeldende, jo. Og jo, sønnen din er fremdeles et barn, og det er vel tvilsomt at han er så innmari mye bedre enn de fleste andre på laget. Når han blir 15-16-17 så begynner det i større grad å bli tydelig om han har anlegg for å bli god eller ikke, men for all del, dere må jo bare bytte klubb nå, til en klubb med rene aldersklasser, eller der han kan få hospitere opp. Med det sagt, så vil jeg også påpeke at trenere kanskje burde gjøre en bedre jobb. Trenere bør kreve disiplin på treningene, i alle fall i størstedelen av treninga. 75 % ordentlig trening, 25 % lekbasert oppvarming og/eller avslutning. Tydelige rammer vil aller mest sannsynlig slå positivt ut for alle. Det vil nok være en omstillingsperiode, der man må bruke tid på å hanke inn blomsterplukkere, men med tålmodighet og tydelighet bør det gå bra. De tre-fire som absolutt ikke takler dette, ja de bør få lov til å slutte, og får de ikke det, så må det i alle fall speiles i spilletid. Anonymkode: 00729...864
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #99 Skrevet 11. juni 2024 Jeg burdw vel ikke bli så engasjert, jeg som ikke har barn som spiller fotball en gang, men jeg blir faktisk støtt på vegne av foreldrene til Oskar, Ole, Mats og Elliot. For det første, det finnes som du selv sier ikke andre fritidstilbud enn fotball i bygda, og for det andre, foreldrene til disse barna tenker sikkert at de bidrar til bygdas ve og vel når de gjør sitt for at laget skal kunne fortsette, og likevel vil du tuppe disse ungene ut av laget fordi de ikke løper fort nok. Det bare fremstår ikke så sympatisk. Ja, treneren burde sikkert vært bedre til å holde disiplin på treningen, men på samme måte som dere ikke kan velge og vrake i spillere, kan dere ikke velge å vrake i trenere heller. Dere må bruke de som melder seg. Hvis du selv har verv i klubben, hva med å invitere til et møte for trenere og andre involverte voksne for å diskutere klubbens fremtid sånn generelt? Hva kan dere gjøre for å bedre rekrutteringen, hvordan holde engasjementet oppe når dere taper mot lag med bedre forutsetninger, hva kan dere gjøre for å støtte de spillerne som ønsker å fortsette med fotball når de er over 12? Har dere råd til å sende noen på trenerkurs, eller hva med å dra på besøk til et lignende lag med bedre resultater for å lære av dem? Du kan også foreslå ekstra intensivtreninger for de eldste eller mest engasjerte, du behøver ikke nødvendigvis lede dem selv. Det er veldig mye du kan gjøre som er mer konstruktivt enn å surmule over at din sønn er for god for dette møkkalaget og hvor mye bedre det hadde vært om Oskar, Ole, Mats og Elliot slutta. Anonymkode: 30755...f51
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #100 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Hva ER det med dere? Hvorfor skal ikke en gutt som har kjempet hardt for å bli god, få gleden det er, å vinne en kamp i ny og ne? Hvorfor skal han la seg sabotere av enkelte (og åpenbart foreldrene deres) som kun er der fordi de ikke har noe annet å gjøre? Hvorfor skal han aldri få kjenne på gleden av å vinne for en gangs skyld? Dere snakker som det er greit. Det er ikke greit. Han kjemper hardt, men andre ødelegger når de opptar plasser som kunne vært gitt til de som faktisk vil. Hvorfor skal han bytte klubb? Hvorfor skal han da reise langt vekk, dette er hans klubb og. De andre kan reise langt vekk. HI Anonymkode: 3d120...700 Det er både din sønn og de andre barna sin klubb der alle får være med å spille. Å vinne kamper er ikke noe som er en rettighet. Det er noe fotball spillere opplever når laget, totalt sett, er bedre enn motstanderlaget. Det høres egentlig ut som om gutten din hadde passet bedre i en individuell idrett der det å vinne eller tape bare kommer av egne ferdigheter. Anonymkode: ee77c...97b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå