Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #26 Skrevet 10. juni 2024 De gode får ikke blitt gode med mindre de har en klubb med mange spillere bak seg. Hvis man betaler kontingent, stiller på dugnad og barnet koser seg, så har alle like stor rett til å delta, på lik linje. Anonymkode: 9c46c...c62
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. juni 2024 #27 Skrevet 10. juni 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De gode får ikke blitt gode med mindre de har en klubb med mange spillere bak seg. Hvis man betaler kontingent, stiller på dugnad og barnet koser seg, så har alle like stor rett til å delta, på lik linje. Anonymkode: 9c46c...c62 Ja, DET er jeg enig i. Problemet slik jeg forstår det oppstår når det på laget er barn som ikke ønsker å være der. De er der fordi de blir bedt om å delta av sine foreldre feks. Det er mange av dem. Det er barn som ikke følger med, ikke gidder å løpe og gir ikke alt. DET er frustrende for de som lever og ånder for idretten. Alle som vil spille fotball og som gjør så godt de kan skal selvsagt få alle muligheter til å utvikle seg. Når barna kommer opp i en viss alder er det vanlig å differensiere/toppe.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #28 Skrevet 10. juni 2024 mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden): Hvor gammel er han? De er 11-12 år. HI Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #29 Skrevet 10. juni 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ok, ser dere er i gang med å anklage meg for ditten og datten. For det første. Min sønn har aldri klaget på noen av de mindre gode, aldri. Han har spilt siden han var tre år, og er snill og inkluderende. Men. Nå som han har nærmeste tapt alle kamper i ni (!) år, må det være lov å stille noen enkle krav til de som kun kommer fordi de blir jaget dit av foreldrene. De har ingen interesse av fotball, de orker ikke løpe, de får pasninger, men de klarer ikke ta imot. Det er forresten ikke mangel på spillere på laget. Fotballen er blitt et sted der alle skal med, uansett om de vil eller ikke. Alle skal få likebehandling, og det er det jeg vil til livs. Hvorfor skal bare de som er mindre gode få utvikling? Hvorfor skal ikke de som er gode få muligheten til å bli bedre? Det er en merkelig politikk, men når min sønn (eller noen av de andre gode) går selv og scorer, får de beskjed om å sentre, men når de sentrer er det ingen som kan ta imot. Det blir feil uansett. Sist min sønn gikk selv og svoret, ble han umiddelbart byttet ut. Han fikk ikke strukket hendene i været en gang før treneren ropte navnet hans. Det er demotiverende, og jeg kan godt forstå at han mister gnisten. HI Anonymkode: 3d120...700 Så han er 12 år? Når de er på den alderen så bør det være likebehandling ja. Men det er ikke lett med unger som nærmest blir tvunget med av foreldrene. Anonymkode: d3949...5d5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. juni 2024 #30 Skrevet 10. juni 2024 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): De er 11-12 år. HI Anonymkode: 3d120...700 Da vil de snart kunne deles mer opp utifra NFF sine regler.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #31 Skrevet 10. juni 2024 mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden): Ja, DET er jeg enig i. Problemet slik jeg forstår det oppstår når det på laget er barn som ikke ønsker å være der. De er der fordi de blir bedt om å delta av sine foreldre feks. Det er mange av dem. Det er barn som ikke følger med, ikke gidder å løpe og gir ikke alt. DET er frustrende for de som lever og ånder for idretten. Alle som vil spille fotball og som gjør så godt de kan skal selvsagt få alle muligheter til å utvikle seg. Når barna kommer opp i en viss alder er det vanlig å differensiere/toppe. Nettopp. Det blir som han pappaen i linken min skriver; ville det vært greit for korpset om ett barn ikke gadd å øve, kun spilte i feil toneart, eller ikke engang prøvde? Hvorfor er kan man ikke stille noen krav i fotballen? HI Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #32 Skrevet 10. juni 2024 Hvis han er en av de beste på laget og de har tapt alle kamper i ni år er han kanskje ikke så god han heller? Anonymkode: 410b1...35c
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #33 Skrevet 10. juni 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvis han er en av de beste på laget og de har tapt alle kamper i ni år er han kanskje ikke så god han heller? Anonymkode: 410b1...35c Han er god, men han er ikke så god at han og en til klarer å bære hele laget til seier, nei. HI Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #34 Skrevet 10. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Han er god, men han er ikke så god at han og en til klarer å bære hele laget til seier, nei. HI Anonymkode: 3d120...700 Så hvis bare 2 stykker er gode nok i følge deg, så blir det ikke mye til lag hvis alle de andre helst ikke skal spille. Anonymkode: d3949...5d5
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #35 Skrevet 10. juni 2024 Man vet jo ikke hvem som kommer til å bli god når de blir eldre. Jeg har vært trener i en helt annen idrett og spesielt en av guttene der var så "håpløs" at jeg må innrømme at jeg av og til lurte på hvorfor han i det hele tatt var der. Han deltok og var en fin unge, men jeg har tenkt mer enn en gang at det der der det mest talentløse jeg har sett. Men jeg var imponert over viljen hans da og ingen møtte vel på trening med samme entusiasme som han. I dag er han på et godt norsk nivå, og i dag blir jeg ikke forundret om han plutselig en dag dukker opp på landslagsnivå. Jeg mener at så lenge de ikke ødelegger for dem som vil, så bør de få være med. Det kan være god læring for de gode også det. Anonymkode: 0c287...60b
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #36 Skrevet 10. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): De er 11-12 år. HI Anonymkode: 3d120...700 Da går det jo mot topping. Her toppet de lagene når de var 12-13 år gamle. Min ene sønn, som var med bare fordi han synes det var moro med fotball og det sosiale gledet seg veldig til det. Han ville spille på andrelaget og gledet seg til å slippe sure kommentarer fra de som ikke syntes han var god nok. Anonymkode: 85bae...806
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #37 Skrevet 10. juni 2024 Tror nok det er en god del barn som kun er med fordi foreldrene har bestemt det. Virker som om det er status at barna spiller fotball. Anonymkode: 49895...431
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #38 Skrevet 10. juni 2024 Men hvis ingen av de dårlige skal få være med, så blir det ikke lag i det hele tatt. Jeg var den desidert beste, da jeg spilte fotball, jeg spilte og på Oslo sitt dårligste jentelag, så flere av de andre var virkelig dårlige. Men uten de hadde det ikke vært noe lag. Og jeg lærte virkelig mye av å spille med de. Jeg spilte og med guttelaget i flere år, og de var et av Oslo sine beste lag, men det ble noen ganger kjedelig. Og jeg lærte mer med de dårlige. Jeg hadde og egen treninger, siden trenerne så stort potensiale i meg. Dessverre så sluttet jeg da jeg ble 14 år, for da var presset for stort, og jeg gjorde ikke noe annet enn å trene. Anonymkode: f08f3...d0f
ReneRene Skrevet 10. juni 2024 #39 Skrevet 10. juni 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Han er god, men han er ikke så god at han og en til klarer å bære hele laget til seier, nei. HI Anonymkode: 3d120...700 Så du skal ha et fotballag med to spillere?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #40 Skrevet 10. juni 2024 ReneRene skrev (18 minutter siden): Så du skal ha et fotballag med to spillere? Hvor leste du det? Det er min sønn og et par til som er virkelig gode, og så er det 4-5 spillere som er mindre motiverte og dertil gode. Resten, ca 12-15 spillere er midt på treet, og hvor gode de er kommer veldig an på dagsformen. Hi Anonymkode: 3d120...700
ReneRene Skrevet 10. juni 2024 #41 Skrevet 10. juni 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvor leste du det? Det er min sønn og et par til som er virkelig gode, og så er det 4-5 spillere som er mindre motiverte og dertil gode. Resten, ca 12-15 spillere er midt på treet, og hvor gode de er kommer veldig an på dagsformen. Hi Anonymkode: 3d120...700 Ja, og sånn er det blant barn. Muligens bør det være sånn også. De får satse hardere når de kommer i tenårene.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #42 Skrevet 10. juni 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ok, ser dere er i gang med å anklage meg for ditten og datten. For det første. Min sønn har aldri klaget på noen av de mindre gode, aldri. Han har spilt siden han var tre år, og er snill og inkluderende. Men. Nå som han har nærmeste tapt alle kamper i ni (!) år, må det være lov å stille noen enkle krav til de som kun kommer fordi de blir jaget dit av foreldrene. De har ingen interesse av fotball, de orker ikke løpe, de får pasninger, men de klarer ikke ta imot. Det er forresten ikke mangel på spillere på laget. Fotballen er blitt et sted der alle skal med, uansett om de vil eller ikke. Alle skal få likebehandling, og det er det jeg vil til livs. Hvorfor skal bare de som er mindre gode få utvikling? Hvorfor skal ikke de som er gode få muligheten til å bli bedre? Det er en merkelig politikk, men når min sønn (eller noen av de andre gode) går selv og scorer, får de beskjed om å sentre, men når de sentrer er det ingen som kan ta imot. Det blir feil uansett. Sist min sønn gikk selv og svoret, ble han umiddelbart byttet ut. Han fikk ikke strukket hendene i været en gang før treneren ropte navnet hans. Det er demotiverende, og jeg kan godt forstå at han mister gnisten. HI Anonymkode: 3d120...700 Det er ingenting i veien for at "de gode" bytter klubb eller danner sitt eget lag, men da må de ta konsekvensene av hvor mye arbeid det er og hva det koster. Anonymkode: ee77c...97b
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #43 Skrevet 10. juni 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nettopp. Det blir som han pappaen i linken min skriver; ville det vært greit for korpset om ett barn ikke gadd å øve, kun spilte i feil toneart, eller ikke engang prøvde? Hvorfor er kan man ikke stille noen krav i fotballen? HI Anonymkode: 3d120...700 Det varierer mye hvor mye medlemmene i korpset øver også, tro det eller ei. Anonymkode: 30755...f51
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #44 Skrevet 10. juni 2024 Jeg forstår sønnen din. I vår klubb har vi akademi og mulighet for hospitering til eldre lag fra de er ganske små. Gull for å holde på motivasjonen. Anonymkode: 23be8...520
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #45 Skrevet 10. juni 2024 mamma til adhd gutt<3 skrev (8 timer siden): Nå ja… det ER fullt forståelig at man kan bli frustrert når man taper alle kamper og det i tillegg er mange på laget som ikke yter. Min måtte bytte lag pga dette. Ikke tap sådan, men vilje og innsats. De som brenner for idretten vil gjerne spille med likesinnede. Hvis det viktigste er å vinne, så ja. Da er det frustrerende. Men vi lærer ikke noen ungdommer om inkludering om vi tillater slik oppførsel. Min har spilt både et og to år opp, men det betyr ikke at det er innafor å sutre om andre ikke er like gode. Anonymkode: 7891c...0db
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #46 Skrevet 10. juni 2024 Virkelig? Mener flertallet at det er greit å drepe motivasjonen til de som virkelig ønsker noe, de som trener hardt og drømmer om fotball? Mener flertallet virkelig at alle skal med for enhver pris, selv om det innebærer å ødelegge for de andre? For det er det som skjer. Noen få, som er blitt inkludert i flere år, men som gir fullstendig blaffen, trumfer de andre? Jeg syns det er dårlig gjort. Deres hensyn veier tyngre enn de andres, og det er jo ikke rettferdig. De som kjemper hardest og vil dette mest, er det ikke så nøye med. Det er dårlig gjort. HI Anonymkode: 3d120...700
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. juni 2024 #47 Skrevet 10. juni 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Virkelig? Mener flertallet at det er greit å drepe motivasjonen til de som virkelig ønsker noe, de som trener hardt og drømmer om fotball? Mener flertallet virkelig at alle skal med for enhver pris, selv om det innebærer å ødelegge for de andre? For det er det som skjer. Noen få, som er blitt inkludert i flere år, men som gir fullstendig blaffen, trumfer de andre? Jeg syns det er dårlig gjort. Deres hensyn veier tyngre enn de andres, og det er jo ikke rettferdig. De som kjemper hardest og vil dette mest, er det ikke så nøye med. Det er dårlig gjort. HI Anonymkode: 3d120...700 Er det en mulighet å bytte lag?
ReneRene Skrevet 10. juni 2024 #48 Skrevet 10. juni 2024 (endret) Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Virkelig? Mener flertallet at det er greit å drepe motivasjonen til de som virkelig ønsker noe, de som trener hardt og drømmer om fotball? Mener flertallet virkelig at alle skal med for enhver pris, selv om det innebærer å ødelegge for de andre? For det er det som skjer. Noen få, som er blitt inkludert i flere år, men som gir fullstendig blaffen, trumfer de andre? Jeg syns det er dårlig gjort. Deres hensyn veier tyngre enn de andres, og det er jo ikke rettferdig. De som kjemper hardest og vil dette mest, er det ikke så nøye med. Det er dårlig gjort. HI Anonymkode: 3d120...700 Idrett skal være lek, og det skal ikke ekskludere noen når det gjelder barn. Hvis sønnen din er ambisiøs, så må dere som foreldre tilrettelegge så han utvikler seg da. Du kan faktisk ikke forvente at flesteparten av de andre skal slutte, så din sønn får skinne. Det har han hele framtiden på å gjøre, og dessuten er det vel knapt noe som bør læres mer enn å takle og tape. Han skal heller ikke legge skyld og ansvar på andre for at han mister motivasjon. Dette bør HAN jobbe med. Dessuten dro du inn korps her. Det er flere som heller ikke lærer i samme tempo som andre, og de spiller det de kan, mens andre spiller det de kan. Det er ingen forskjell på aktiviteter barn er med på. De presterer forskjellig, og ja, alle skal ( selvfølgelig ) med! Dere står jo fritt til å trene gutten deres, eller danne eget lag om det er sånn... Endret 10. juni 2024 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #49 Skrevet 10. juni 2024 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Virkelig? Mener flertallet at det er greit å drepe motivasjonen til de som virkelig ønsker noe, de som trener hardt og drømmer om fotball? Mener flertallet virkelig at alle skal med for enhver pris, selv om det innebærer å ødelegge for de andre? For det er det som skjer. Noen få, som er blitt inkludert i flere år, men som gir fullstendig blaffen, trumfer de andre? Jeg syns det er dårlig gjort. Deres hensyn veier tyngre enn de andres, og det er jo ikke rettferdig. De som kjemper hardest og vil dette mest, er det ikke så nøye med. Det er dårlig gjort. HI Anonymkode: 3d120...700 Ja, i den alderen skal det være plass til alle. Alternativet for dere er at han bytter til et bedre lag. Anonymkode: d3949...5d5
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #50 Skrevet 10. juni 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Virkelig? Mener flertallet at det er greit å drepe motivasjonen til de som virkelig ønsker noe, de som trener hardt og drømmer om fotball? Mener flertallet virkelig at alle skal med for enhver pris, selv om det innebærer å ødelegge for de andre? For det er det som skjer. Noen få, som er blitt inkludert i flere år, men som gir fullstendig blaffen, trumfer de andre? Jeg syns det er dårlig gjort. Deres hensyn veier tyngre enn de andres, og det er jo ikke rettferdig. De som kjemper hardest og vil dette mest, er det ikke så nøye med. Det er dårlig gjort. HI Anonymkode: 3d120...700 Aner ikke hva flertallet mener, men jeg gjentar at det neppe bør være problematisk at dere velger en retning som er mer riktig for dere. Uten at det er dramatisk på noen måte. Et lag som fokuserer på å utvikle ferdigheter i stedet for å være sosial arena for nærområdet. Helt naturlig at det vil komme et skille her uten at det trenger å bli en stor sak. Det jeg ikke forstår er at du viser til ni år? Altså i ni år har han gått på akkord med egne ønsker fordi dere håper på at de halvveis motiverte skal gjøre noe annet? Ta styring og få han inn i riktig klubb om dette er viktig. Anonymkode: 01c01...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå