Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #151 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er jo ikke feil policy at alle skal med og at det er lik spilletid. Det er jo det som flest mulig med lengst mulig. Det er uttalt politikk og viktig ikke bare i barne- og ungdomsårene, men for folkehelsen generelt. Jeg synes det er flott at trener står fast ved dette. Det å klage på at alle skal med er et litt rart fokus når du forventer at 18 spillere i alderen 10-12 skal klare å stille et seniorlag om noen år, Spesielt når du helst så at minst 5 av dem sluttet.... Det dere burde diskutere er om noe kan bistå på treningene slik at alle får oppleve mestring og alle får veiledning på sitt nivå. Ofte er trenere opptatt av de som er flinke og de som utagerer. Det er ofte ingen som ser de som ikke er så flinke. De blir løpende mye i mellom og får ikke hjelp til å løfte nivået sitt. Da mister de gjerne oppmerksomheten eller bruker det som et (ubevist) forsvar. Når de er så mange, og med større voksentetthet, kan også de flinkeste få avanserte øvelser som de vokser på. Anonymkode: 602ba...a29 Jeg syns policyen om at alle skal med uansett blir potensielt feil, da det gir signal om at det ikke lønner seg å trene, eller være god. De som fjaser, tuller og ikke har interesse får mer oppmerksomhet enn de som står på. De stjeler tid og krefter fra treneren(e). Når de nå er blitt så store som de er blitt, burde det være lov å differensiere på spilletid f.eks, for å vise at det lønner seg å trene og gjøre som trenerne sier. Det er det som er poenget mitt. Vi ser det samme i skolen, der de som bråker og herjer stjeler undervisningstid fra de som er flinke og gjør det de skal. Hi Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #152 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg syns policyen om at alle skal med uansett blir potensielt feil, da det gir signal om at det ikke lønner seg å trene, eller være god. De som fjaser, tuller og ikke har interesse får mer oppmerksomhet enn de som står på. De stjeler tid og krefter fra treneren(e). Når de nå er blitt så store som de er blitt, burde det være lov å differensiere på spilletid f.eks, for å vise at det lønner seg å trene og gjøre som trenerne sier. Det er det som er poenget mitt. Vi ser det samme i skolen, der de som bråker og herjer stjeler undervisningstid fra de som er flinke og gjør det de skal. Hi Anonymkode: 3d120...700 Hvor tidlig tenker du at det er innafor å toppe lagene da? Når skal barn skjønne at om du ikke er god eller dedikert nok så er det ikke plass til deg her. Anonymkode: d740c...7c9
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #153 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvor tidlig tenker du at det er innafor å toppe lagene da? Når skal barn skjønne at om du ikke er god eller dedikert nok så er det ikke plass til deg her. Anonymkode: d740c...7c9 Jeg syns begrepet du bruker, «toppe laget,» blir feil. Det handler mer om det som skjer i andre enden av skalaen. Jeg syns det bør få konsekvenser å stjele tiden til de andre, både trenere og medspillere, på tøys og fjas, når de er blitt så store som de er blitt nå. Hi Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #154 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg syns policyen om at alle skal med uansett blir potensielt feil, da det gir signal om at det ikke lønner seg å trene, eller være god. De som fjaser, tuller og ikke har interesse får mer oppmerksomhet enn de som står på. De stjeler tid og krefter fra treneren(e). Når de nå er blitt så store som de er blitt, burde det være lov å differensiere på spilletid f.eks, for å vise at det lønner seg å trene og gjøre som trenerne sier. Det er det som er poenget mitt. Vi ser det samme i skolen, der de som bråker og herjer stjeler undervisningstid fra de som er flinke og gjør det de skal. Hi Anonymkode: 3d120...700 Hvorfor sidestiller du det med å ikke være så god, med å ikke trene og legge ned en en innstas? Anonymkode: d3949...5d5
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #155 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor sidestiller du det med å ikke være så god, med å ikke trene og legge ned en en innstas? Anonymkode: d3949...5d5 Hvorfor ilegger du meg meninger jeg ikke har? Jeg har ikke sagt det. Jeg poengterer mange ganger i tråden at de som tøyser og fjaser bør få kjenne på konsekvensene. De som gidder, de som trener og legger ned en innsats, de bør belønnes. Hi Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #156 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Jeg syns begrepet du bruker, «toppe laget,» blir feil. Det handler mer om det som skjer i andre enden av skalaen. Jeg syns det bør få konsekvenser å stjele tiden til de andre, både trenere og medspillere, på tøys og fjas, når de er blitt så store som de er blitt nå. Hi Anonymkode: 3d120...700 Hva er alderen for at de som ikke er dedikerte skal få beskjed om at det ikke er plass til dem på laget da? Og har du ingen tanker om hvorfor enkelte barn ikke klarer å ha fokus på trening og kamp? Anonymkode: d740c...7c9
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #157 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Hva er alderen for at de som ikke er dedikerte skal få beskjed om at det ikke er plass til dem på laget da? Og har du ingen tanker om hvorfor enkelte barn ikke klarer å ha fokus på trening og kamp? Anonymkode: d740c...7c9 De skal få være med hvis de gidder å trene og legge ned en innsats. Gjør de ikke det, bør det få konsekvenser etter hvert. Jeg sier ikke at de skal sparkes ut av laget, men at en konsekvens f.eks kan være mindre spilletid enn de som står på. Det bør jo snart begynne å lønne seg å yte. Hvorfor de ikke klarer å ha fokus, kan jeg faktisk ikke bekymre meg over… Hi Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #158 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): De skal få være med hvis de gidder å trene og legge ned en innsats. Gjør de ikke det, bør det få konsekvenser etter hvert. Jeg sier ikke at de skal sparkes ut av laget, men at en konsekvens f.eks kan være mindre spilletid enn de som står på. Det bør jo snart begynne å lønne seg å yte. Hvorfor de ikke klarer å ha fokus, kan jeg faktisk ikke bekymre meg over… Hi Anonymkode: 3d120...700 Nei, klart du ikke kan bekymre deg over andres barn. Det skulle tatt seg ut om man løftet blikket fra egen navle iblant. Anonymkode: d740c...7c9
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #159 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nei, klart du ikke kan bekymre deg over andres barn. Det skulle tatt seg ut om man løftet blikket fra egen navle iblant. Anonymkode: d740c...7c9 Stopp. Jeg har mine egne barn, og ansvaret for et annet fotballag. Hva mener du jeg skal gjøre? Sånn helt konkret? Skal jeg gå bort til ungene og spørre om de har problemer og om de trenger min hjelp? Hi Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #160 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Stopp. Jeg har mine egne barn, og ansvaret for et annet fotballag. Hva mener du jeg skal gjøre? Sånn helt konkret? Skal jeg gå bort til ungene og spørre om de har problemer og om de trenger min hjelp? Hi Anonymkode: 3d120...700 Det holder at du slutter å tillegge dem all slags dårlige egenskaper og er en hyggelig voksen. Du vet at dine holdinger smitter over på ditt eget barn, så helt konkret kan du begynne å fremsnakke alle på laget. Anonymkode: d740c...7c9
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #161 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det holder at du slutter å tillegge dem all slags dårlige egenskaper og er en hyggelig voksen. Du vet at dine holdinger smitter over på ditt eget barn, så helt konkret kan du begynne å fremsnakke alle på laget. Anonymkode: d740c...7c9 Jeg tillegger ingen dårlige egenskaper. Jeg sier de tøyser og fjaser, ser på småfugler og er ukonsentrerte, men det sier jeg selvsagt ikke til sønnen min. Jeg er en hyggelig voksen uansett hvor mye folk her i tråden forsøker å sverte meg. Hi Anonymkode: 3d120...700
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå