Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #101 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg burdw vel ikke bli så engasjert, jeg som ikke har barn som spiller fotball en gang, men jeg blir faktisk støtt på vegne av foreldrene til Oskar, Ole, Mats og Elliot. For det første, det finnes som du selv sier ikke andre fritidstilbud enn fotball i bygda, og for det andre, foreldrene til disse barna tenker sikkert at de bidrar til bygdas ve og vel når de gjør sitt for at laget skal kunne fortsette, og likevel vil du tuppe disse ungene ut av laget fordi de ikke løper fort nok. Det bare fremstår ikke så sympatisk. Ja, treneren burde sikkert vært bedre til å holde disiplin på treningen, men på samme måte som dere ikke kan velge og vrake i spillere, kan dere ikke velge å vrake i trenere heller. Dere må bruke de som melder seg. Hvis du selv har verv i klubben, hva med å invitere til et møte for trenere og andre involverte voksne for å diskutere klubbens fremtid sånn generelt? Hva kan dere gjøre for å bedre rekrutteringen, hvordan holde engasjementet oppe når dere taper mot lag med bedre forutsetninger, hva kan dere gjøre for å støtte de spillerne som ønsker å fortsette med fotball når de er over 12? Har dere råd til å sende noen på trenerkurs, eller hva med å dra på besøk til et lignende lag med bedre resultater for å lære av dem? Du kan også foreslå ekstra intensivtreninger for de eldste eller mest engasjerte, du behøver ikke nødvendigvis lede dem selv. Det er veldig mye du kan gjøre som er mer konstruktivt enn å surmule over at din sønn er for god for dette møkkalaget og hvor mye bedre det hadde vært om Oskar, Ole, Mats og Elliot slutta. Anonymkode: 30755...f51 Det har jeg da ikke sagt. Slutt å tillegge meg meninger jeg ikke har. HI Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #102 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det har jeg da ikke sagt. Slutt å tillegge meg meninger jeg ikke har. HI Anonymkode: 3d120...700 Hva er din løsning på problemet da? Anonymkode: d3949...5d5
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #103 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det høres egentlig ut som om gutten din hadde passet bedre i en individuell idrett der det å vinne eller tape bare kommer av egne ferdigheter. Anonymkode: ee77c...97b Hadde du selv giddet å holde på med noe du brant for, men som gang på gang ga deg skuffelser, fordi andre tøyset det bort? I ni år har han spilt fotball. De to første kombinert med allidrett, men dog. Han er supersosial og har mange venner, og det må da være innafor å være litt lei når andre ikke gidder å gjøre en innsats og laget er avhengig av det? Disse få ødelegger jo for hele laget. Hvorfor er det greit? Hi Anonymkode: 3d120...700
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. juni 2024 #104 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Hadde du selv giddet å holde på med noe du brant for, men som gang på gang ga deg skuffelser, fordi andre tøyset det bort? I ni år har han spilt fotball. De to første kombinert med allidrett, men dog. Han er supersosial og har mange venner, og det må da være innafor å være litt lei når andre ikke gidder å gjøre en innsats og laget er avhengig av det? Disse få ødelegger jo for hele laget. Hvorfor er det greit? Hi Anonymkode: 3d120...700 Ingen mener at det er greit at noen ødelegger. Poenget er at det ikke finnes noen fullgod løsning på problemet..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #105 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Hadde du selv giddet å holde på med noe du brant for, men som gang på gang ga deg skuffelser, fordi andre tøyset det bort? I ni år har han spilt fotball. De to første kombinert med allidrett, men dog. Han er supersosial og har mange venner, og det må da være innafor å være litt lei når andre ikke gidder å gjøre en innsats og laget er avhengig av det? Disse få ødelegger jo for hele laget. Hvorfor er det greit? Hi Anonymkode: 3d120...700 Du har misforstått hva som er målet for laget. Det viktigste er ikke å vinne men å la flest mulig holde på med noe de synes er kjekt. Opplevelsen til de dårligste er like viktig som opplevelsen til de beste. Anonymkode: ee77c...97b
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #106 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du har misforstått hva som er målet for laget. Det viktigste er ikke å vinne men å la flest mulig holde på med noe de synes er kjekt. Opplevelsen til de dårligste er like viktig som opplevelsen til de beste. Anonymkode: ee77c...97b Åpenbart ikke. Det viktigste er opplevelsen til de mindre gode - hvordan de beste har det, er ikke så nøye. Det gjør noe med motivasjonen å gi full pinne bestandig og aldri få belønning for det. Hi Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #107 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva er din løsning på problemet da? Anonymkode: d3949...5d5 Jeg har ingen løsning. Litt derfor jeg spør her, i tilfelle noen hadde lignende erfaringer. Men jeg skjønner jo nå at dette var en deilig tråd for enkelte å kunne ta hovedinnlegger i, som seg hør og bør her inne. Hi Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #108 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ingen løsning. Litt derfor jeg spør her, i tilfelle noen hadde lignende erfaringer. Men jeg skjønner jo nå at dette var en deilig tråd for enkelte å kunne ta hovedinnlegger i, som seg hør og bør her inne. Hi Anonymkode: 3d120...700 Du får jo mange gode innspill, men få/ingen sier at de er enig i at kun de beste har plass på laget. Det er så rart å bli snurt fordi du ikke får støtten du forventet. Anonymkode: d740c...7c9
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #109 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde du selv giddet å holde på med noe du brant for, men som gang på gang ga deg skuffelser, fordi andre tøyset det bort? I ni år har han spilt fotball. De to første kombinert med allidrett, men dog. Han er supersosial og har mange venner, og det må da være innafor å være litt lei når andre ikke gidder å gjøre en innsats og laget er avhengig av det? Disse få ødelegger jo for hele laget. Hvorfor er det greit? Hi Anonymkode: 3d120...700 Ingen 3-åringer spiller kamper, det her jo bare tull. Anonymkode: d3949...5d5
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #110 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ingen 3-åringer spiller kamper, det her jo bare tull. Anonymkode: d3949...5d5 Jeg har ikke sagt det. Jeg har beskrevet at de første årene var allidrett med mye ballspill. Les hva som er skrevet før du slenger rundt deg med uriktige påstander. Hi Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #111 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Du får jo mange gode innspill, men få/ingen sier at de er enig i at kun de beste har plass på laget. Det er så rart å bli snurt fordi du ikke får støtten du forventet. Anonymkode: d740c...7c9 Jeg er ikke snurt. Jeg dementerer løgn og uriktige påstander. Jeg er ikke snurt for det. Hi Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #112 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke sagt det. Jeg har beskrevet at de første årene var allidrett med mye ballspill. Les hva som er skrevet før du slenger rundt deg med uriktige påstander. Hi Anonymkode: 3d120...700 Dette har du skrevet : "Han har spilt siden han var tre år, og er snill og inkluderende. Nå som han har nærmeste tapt alle kamper i ni (!) år, må det være lov å stille noen enkle krav til de som kun kommer fordi de blir jaget dit av foreldrene." Anonymkode: d3949...5d5
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #113 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Dette har du skrevet : "Han har spilt siden han var tre år, og er snill og inkluderende. Nå som han har nærmeste tapt alle kamper i ni (!) år, må det være lov å stille noen enkle krav til de som kun kommer fordi de blir jaget dit av foreldrene." Anonymkode: d3949...5d5 Hva så? Var det relevant for tråden? Hi Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #114 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hva så? Var det relevant for tråden? Hi Anonymkode: 3d120...700 Så du har sagt det altså... selvfølgelig så er det relevant, det viser at du dikter og lyver, bare noe tull hele greia. Anonymkode: d3949...5d5
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #115 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Så du har sagt det altså... selvfølgelig så er det relevant, det viser at du dikter og lyver, bare noe tull hele greia. Anonymkode: d3949...5d5 Gidder du å flytte deg til en annen tråd og kverulere? Hva så om han har spilt kamper i 7, 8 eller 9 år? Det riktige er mer nær 8 år, ok? Var det noe mer? Hi Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #116 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Gidder du å flytte deg til en annen tråd og kverulere? Hva så om han har spilt kamper i 7, 8 eller 9 år? Det riktige er mer nær 8 år, ok? Var det noe mer? Hi Anonymkode: 3d120...700 Du har jo ingen løsning selv. Hvor langt er det til nærmeste by med andre lag da? Vi kjører timesvis for en kamp. Anonymkode: 410b1...35c
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #117 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Gidder du å flytte deg til en annen tråd og kverulere? Hva så om han har spilt kamper i 7, 8 eller 9 år? Det riktige er mer nær 8 år, ok? Var det noe mer? Hi Anonymkode: 3d120...700 Nei, det gjør jeg ikke. Det du skriver er bare tull, alle skjønner jo at 3-4 åringer ikke spiller kamper, så hva annet overdriver du om. Du endrer stadig på opplysningene du gir. Anonymkode: d3949...5d5
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2024 #118 Skrevet 11. juni 2024 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Gidder du å flytte deg til en annen tråd og kverulere? Hva så om han har spilt kamper i 7, 8 eller 9 år? Det riktige er mer nær 8 år, ok? Var det noe mer? Hi Anonymkode: 3d120...700 Du forsterker jo bare inntrykket om at du er en curlingmamma som ikke tåler at lille guttebassen ikke får styre verden som han vil. Du har fått mange gode råd og innspill, men alt du vil høre er hvor ille det er med bredde i laget. Gutten er 12 år, for guds skyld, å spille fotball skal være lek og glede. Anonymkode: d740c...7c9
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2024 #119 Skrevet 12. juni 2024 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du forsterker jo bare inntrykket om at du er en curlingmamma som ikke tåler at lille guttebassen ikke får styre verden som han vil. Du har fått mange gode råd og innspill, men alt du vil høre er hvor ille det er med bredde i laget. Gutten er 12 år, for guds skyld, å spille fotball skal være lek og glede. Anonymkode: d740c...7c9 Igjen kastes det ut påstander og navnekalling. Jeg er ingen curlingmamma overhodet. Nesten tvert imot, jeg syns jeg er utrolig tålmodig. Og det er han og. Flere har droppet ut underveis pga dette og sitter nå hjemme og gamer i stedet. (Oi, sorry, var det tilleggsinformasjon, det kanskje?) Ja, jeg har fått mange gode råd og innspill, men flere av de er ikke gjennomførbare, noe jeg også forklarer underveis. Men da anklages jeg jo for tilleggsinformasjon, så neste gang (hvis jeg gidder) jeg oppretter et emne her inne, skal jeg ta med ALT i hovedinnlegget. Var det noen som leste linken jeg la ut aller først? Forfatteren får virkelig satt ord på det jeg mener, så jeg er åpenbart ikke alene om å tenke det jeg gjør. Breddeidretten er ikke for alle. Det skal ikke være lov å være dritgod. Du kan være god, men ikke utmerke deg. Noen sa for noen år siden at Norge var den siste kommuniststat - kanskje det er noe i det når man ser meningene til de fleste her. Hi Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2024 #120 Skrevet 12. juni 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Igjen kastes det ut påstander og navnekalling. Jeg er ingen curlingmamma overhodet. Nesten tvert imot, jeg syns jeg er utrolig tålmodig. Og det er han og. Flere har droppet ut underveis pga dette og sitter nå hjemme og gamer i stedet. (Oi, sorry, var det tilleggsinformasjon, det kanskje?) Ja, jeg har fått mange gode råd og innspill, men flere av de er ikke gjennomførbare, noe jeg også forklarer underveis. Men da anklages jeg jo for tilleggsinformasjon, så neste gang (hvis jeg gidder) jeg oppretter et emne her inne, skal jeg ta med ALT i hovedinnlegget. Var det noen som leste linken jeg la ut aller først? Forfatteren får virkelig satt ord på det jeg mener, så jeg er åpenbart ikke alene om å tenke det jeg gjør. Breddeidretten er ikke for alle. Det skal ikke være lov å være dritgod. Du kan være god, men ikke utmerke deg. Noen sa for noen år siden at Norge var den siste kommuniststat - kanskje det er noe i det når man ser meningene til de fleste her. Hi Anonymkode: 3d120...700 Jaja, det er godt at du ikke overdramatiserer i det minste 😂 Det er absolutt plass for de ‘dritgode’ i norsk idrett, det er bare helt tåpelig å påstå noe annet. Barnet ditt er 12 år og skal lære seg både samspill og å være en god lagkompis. Jeg har to barn som har utmerket seg i idrett og jeg har aldri hørt noen av dem beklage seg over at andre ødelegger for laget. Om noe så jubler de ekstra de gangene de som ikke er mest dedikerte lykkes. Jeg tenker at den viktigeste jobben din nå er å lære sønnen din lagmoral og å være en god lagspiller. Hvis han ikke takler det bør han kanskje se seg om etter en individuell idrett. Anonymkode: d740c...7c9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. juni 2024 #121 Skrevet 12. juni 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Igjen kastes det ut påstander og navnekalling. Jeg er ingen curlingmamma overhodet. Nesten tvert imot, jeg syns jeg er utrolig tålmodig. Og det er han og. Flere har droppet ut underveis pga dette og sitter nå hjemme og gamer i stedet. (Oi, sorry, var det tilleggsinformasjon, det kanskje?) Ja, jeg har fått mange gode råd og innspill, men flere av de er ikke gjennomførbare, noe jeg også forklarer underveis. Men da anklages jeg jo for tilleggsinformasjon, så neste gang (hvis jeg gidder) jeg oppretter et emne her inne, skal jeg ta med ALT i hovedinnlegget. Var det noen som leste linken jeg la ut aller først? Forfatteren får virkelig satt ord på det jeg mener, så jeg er åpenbart ikke alene om å tenke det jeg gjør. Breddeidretten er ikke for alle. Det skal ikke være lov å være dritgod. Du kan være god, men ikke utmerke deg. Noen sa for noen år siden at Norge var den siste kommuniststat - kanskje det er noe i det når man ser meningene til de fleste her. Hi Anonymkode: 3d120...700 Det er plass til de gode også, men i en breddeklubb er nettopp bredden det som fokuseres mest på. Din sønn er fortsatt ung og de utvikler seg i ulikt tempo både ferdighetsmessig og mentalt i den alderen. De dritgode må ofte bytte til en satsningsklubb. Sånn er det faktisk bare.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2024 #122 Skrevet 12. juni 2024 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Igjen kastes det ut påstander og navnekalling. Jeg er ingen curlingmamma overhodet. Nesten tvert imot, jeg syns jeg er utrolig tålmodig. Og det er han og. Flere har droppet ut underveis pga dette og sitter nå hjemme og gamer i stedet. (Oi, sorry, var det tilleggsinformasjon, det kanskje?) Ja, jeg har fått mange gode råd og innspill, men flere av de er ikke gjennomførbare, noe jeg også forklarer underveis. Men da anklages jeg jo for tilleggsinformasjon, så neste gang (hvis jeg gidder) jeg oppretter et emne her inne, skal jeg ta med ALT i hovedinnlegget. Var det noen som leste linken jeg la ut aller først? Forfatteren får virkelig satt ord på det jeg mener, så jeg er åpenbart ikke alene om å tenke det jeg gjør. Breddeidretten er ikke for alle. Det skal ikke være lov å være dritgod. Du kan være god, men ikke utmerke deg. Noen sa for noen år siden at Norge var den siste kommuniststat - kanskje det er noe i det når man ser meningene til de fleste her. Hi Anonymkode: 3d120...700 Det er klart det er frustrerende å tape kamp etter kamp. Det å lære seg å spille med andre som ikke er så flinke eller dedikerte er en vanskelig øvelse. Jeg synes som andre her sier at dette er et ledelses og trenerproblem. Man må finne en fremgangsmåte som gjør at barna har fokus på trening og på kamp. Det er for øvrig ikke sikkert det er barnas manglende engasjement som gjør at de fokuserer på andre ting. Det kan også være usikkerhet, redsel og ubevisst noe å skylle på (jeg fulgte ikke med og klarte ikke ta den pasningen, snarere enn at jeg ikke fikk det til). Det er mulig laget burde hatt flere trenere slik at spillegruppen kunne bli delt opp i en form for sirkeltrening der de som trenger det kan få ekstra tid på å terpe på basisferdigheter med tett oppfølging fra trener. Ofte blir denne gruppen oversett/overlatt til denne treningen selv og selv om mengdetrening er bra lærer de mye raskere og bedre med oppfølging og hjelp til å gjøre det riktig. Du henviser til artikkelen, men den passer etter min mening dårlig i ditt tilfelle. Dere har til felles at barn ønsker å spille med andre barn med dedikasjon og at de ønsker engasjement fra de andre på laget. Men artikkelforfatteren lever "I en tid der barna overøses av tilbud om ulike fritidsaktiviteter". Her har barna en mulighet til å gjøre noe annet om fotball ikke egentlig er av interesse. De trenger kanskje noen som forteller dem om andre muligheter som kan passe dem bedre? Hos dere har de ikke det. Der er det fotball som er tilbudet og i tillegg er fotball så utsatt at de må slå sammen tre aldersgrupper. Du skriver jo selv at dere ikke har mulighet til å dra til nabobyen for å få et annet tilbud. Da burde jo fokuset ditt være på å beholde så mange spillere som mulig. Når de blir eldre er det flere som faller fra. Plutselig har ikke sønnen din et tilbud i det hele tatt. Dere burde jo heller gå sammen å få flere trenere og høy voksentetthet på treningene. Få til differensierte oppgaver slik at alle kan føle mestring på sitt nivå og deretter bygge laget til å bli et trygt lag der alle våger å prøve. Da får du et mer stabilt lag der de spiller hverandre gode og der de driver på lenger. Det å få de svakeste fotballspillerne til å slutte i en alder av ca 10-12 år er jo slett ikke fruktbart på lang sikt. Dere har jo ingen spillere å miste. Jeg synes du har feil fokus. Jeg får et inntrykk av at du synes verden er feil og at den bør endres ved at f.eks Oskar, Ole, Mats og Elliot slutter, og da ikke har noe tilbud, fordi det er bedre for motivasjonen til din sønn. Dette i stedet for å ta innover deg at verden deres er slik at det er få fotballspillere der dere bor. Dere må jobbe med å finne en treningsmodell og styrke langet slik at det varer. For ved å fokusere på hvor dumt det er at Oskar, Ole, Mats og Elliot spiller fotball så står sønnen din fort uten tilbud når det er så få barn at laget må legge ned. Anonymkode: 602ba...a29
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2024 #123 Skrevet 12. juni 2024 Haha, jeg har etterhvert som tråden har utviklet seg mistet litt troa på at HI er reell, men forfatteren av innlegget hun lenker til er reell, så det er nok en del fotballforeldre som tenker sånn. Det er mye å reagere på i innlegget. Først og fremst en herlig naiv holdning om at innsats og interesse nødvendigvis må lede til gode resultater, så når noen gjør det dårlig på banen er det interessen og innsatsen det står på. Også når det gjelder barn av forskjellig størrelse og utviklingsgrad, tydeligvis. Sammenligningen med korps faller også igjennom. "Gidder de ivrige musikantene å fortsette i et korps der det er full aksept for å ignorere dirigentens anvisninger, spille i feil toneart og aldri øve hjemme? Antakelig ikke." Det er en falsk sammenligning. Alternativet til å la musikantene spille i feil tempo og toneart er ikke å nekte dem å være med i korpset, men å hjelpe dem til å spille bedre. Først og fremst med undervisning, men noen trenger kanskje å bytte stemme eller instrument for å finne noe de mestrer bedre. (Det blir noe annet med voksenkorps og korps for eldre ungdommer, der kan man ha opptaksprøver osv.) Kanskje det går an å tenke sånn i fotball også? Anonymkode: 30755...f51
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2024 #124 Skrevet 12. juni 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Haha, jeg har etterhvert som tråden har utviklet seg mistet litt troa på at HI er reell, men forfatteren av innlegget hun lenker til er reell, så det er nok en del fotballforeldre som tenker sånn. Det er mye å reagere på i innlegget. Først og fremst en herlig naiv holdning om at innsats og interesse nødvendigvis må lede til gode resultater, så når noen gjør det dårlig på banen er det interessen og innsatsen det står på. Også når det gjelder barn av forskjellig størrelse og utviklingsgrad, tydeligvis. Sammenligningen med korps faller også igjennom. "Gidder de ivrige musikantene å fortsette i et korps der det er full aksept for å ignorere dirigentens anvisninger, spille i feil toneart og aldri øve hjemme? Antakelig ikke." Det er en falsk sammenligning. Alternativet til å la musikantene spille i feil tempo og toneart er ikke å nekte dem å være med i korpset, men å hjelpe dem til å spille bedre. Først og fremst med undervisning, men noen trenger kanskje å bytte stemme eller instrument for å finne noe de mestrer bedre. (Det blir noe annet med voksenkorps og korps for eldre ungdommer, der kan man ha opptaksprøver osv.) Kanskje det går an å tenke sånn i fotball også? Anonymkode: 30755...f51 Hva er det jeg sier som er så vanskelig å tro på at du mener jeg ikke kan være reell? Eksempelet du kommer med er jo 100% sant, de på laget til min sønn som ‘gjør det dårlig’ kan utelukkende skylde på egeninnsats og interesse. De har INGEN interesse for det de driver med. De som er midt på treet yter iallfall en innsats, de prøver. Så hva er det jeg sier som er så fjernt at jeg ikke kan være reell? Hi Anonymkode: 3d120...700
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2024 #125 Skrevet 12. juni 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva er det jeg sier som er så vanskelig å tro på at du mener jeg ikke kan være reell? Eksempelet du kommer med er jo 100% sant, de på laget til min sønn som ‘gjør det dårlig’ kan utelukkende skylde på egeninnsats og interesse. De har INGEN interesse for det de driver med. De som er midt på treet yter iallfall en innsats, de prøver. Så hva er det jeg sier som er så fjernt at jeg ikke kan være reell? Hi Anonymkode: 3d120...700 Det er mange barn som er med på idrett for å holde seg i form, være sosial med klassekamerater, og være en del av breddeidretten. så har du foreldre på sidelinja som misliker disse barna som ikke er flinke nok, og mener de ødelegger for laget. Da min sønn var 10 år måtte jeg avspasere på jobben min fordi det var jeg som var satt opp til kjøring til en bortekamp. 2,5 time i bil en vei. siden mannen var borte på jobb, måtte jeg også skaffe barnevakt til minstemann hjemme. 5 timer totalt i bil rett etter jobb, delvis i arbeidstid. Venting, oppvarming osv. dette i surt og kaldt vær med sidelengs regn. mitt barn satt på benken hele kampen, begge omganger.. fikk spille de siste 3 minuttene av kampen. De tapte 11-1 Etter denne kampen så sluttet min 10 åring. Nok var nok. denne sesongen var det 9 av 15 spillere som sluttet på fotballen, grunnet trenere og foreldre som sukket ved sidelinja.. Styret grep inn, og for å danne lag måtte de gjenværende slå seg sammen med nabobygda for å ha nok spillere. Ny trener ble det også… De 3 guttene som hadde mest spilletid var selvsagt trenerenes barn.. med ny trener fikk disse guttene lite spilletid, fordi de var ikke noe bedre enn de andre. både foreldrene og de 3 guttene ble syr og grinete.. og nå er det bare en av de som spiller fotball.. move on!! Dette er barn!!! Ditt barn havner mest sannsynlig ikke på engelsk toppliga, og kommer til å slutte når han er 16 og får seg kjæreste! Anonymkode: c6076...336
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå