Anonym bruker Skrevet 8. juni 2024 #1 Del Skrevet 8. juni 2024 Skjønner ikke greia med å «ta kontakt om noe er uklart» for å så ikke svare på spørsmålet av 5/6 av de som arrangerer dette sommerfesten i barnehagen. (Som har sett på meldingen min) så useriøst tenker jeg da.. mitt spørsmål var om det var lovt/greit å ta med begge set besteforeldre og min eldste nevø. Nå gjør jo de alt på digital jo så ja.. fordi sist år fikk vi lapp som hang i garderoben om hvor mange som kommer så de kan beregne bedre på pølser osv, men dette fikk jeg og ingen i år da kom dette på spond. Men synes det er dumt å ikke svare på spørsmålet mitt. Fikk nesten lyst å bare skrive «jaaah? Er det noen som har tenkt å svare?» men vet ikke om det kommer litt dramatisk ut😅 for nå er jo det bare foreldrene som er med i spond gruppa som svarer på «skal komme» Anonymkode: f57b6...f19 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448076-%C2%ABbare-%C3%A5-sp%C3%B8rre-om-noe-du-lurer-p%C3%A5%C2%BB-spond-barnehage-ingen-svar%F0%9F%99%83/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Del Skrevet 9. juni 2024 Når spurte du da? Kan jo være de må høre med barnehagen på mandag før de kan svare. Kanskje de har spurt barnehagen, men ikke fått svar enda? Jeg har en mer bekreftende måte å spørre på om jeg vet noen er dårlig på å svare. Jeg gjør det samme om jeg vet de er veldig travel og jeg tror jeg har forstått det riktig. En slik måte å spørre på gjør at de må svare om du tar feil, men at de slipper ellers. Om du har tatt feil/misforstått pleier de fleste å svare relativt raskt. I ditt tilfelle kunne de skrevet noe slikt: "I fjor kunne vi ta med 8 gjester pr. barn. I år kommer vi 7 stykker. Gi beskjed om noe er endret, hvis ikke kommer vi alle sammen. Vi gleder oss" . Anonymkode: 17c7e...756 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448076-%C2%ABbare-%C3%A5-sp%C3%B8rre-om-noe-du-lurer-p%C3%A5%C2%BB-spond-barnehage-ingen-svar%F0%9F%99%83/#findComment-150106596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Del Skrevet 9. juni 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Når spurte du da? Kan jo være de må høre med barnehagen på mandag før de kan svare. Kanskje de har spurt barnehagen, men ikke fått svar enda? Jeg har en mer bekreftende måte å spørre på om jeg vet noen er dårlig på å svare. Jeg gjør det samme om jeg vet de er veldig travel og jeg tror jeg har forstått det riktig. En slik måte å spørre på gjør at de må svare om du tar feil, men at de slipper ellers. Om du har tatt feil/misforstått pleier de fleste å svare relativt raskt. I ditt tilfelle kunne de skrevet noe slikt: "I fjor kunne vi ta med 8 gjester pr. barn. I år kommer vi 7 stykker. Gi beskjed om noe er endret, hvis ikke kommer vi alle sammen. Vi gleder oss" . Anonymkode: 17c7e...756 Hi sitt spørsmål var da like klart som ditt, men med færre unødvendige ord. Hi, spør ved levering i barnehagen i morgen du. Selv om mye går digitalt er direkte kommunikasjon ofte det beste. Anonymkode: 96d56...2a2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448076-%C2%ABbare-%C3%A5-sp%C3%B8rre-om-noe-du-lurer-p%C3%A5%C2%BB-spond-barnehage-ingen-svar%F0%9F%99%83/#findComment-150106617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Del Skrevet 9. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hi sitt spørsmål var da like klart som ditt, men med færre unødvendige ord. Hi, spør ved levering i barnehagen i morgen du. Selv om mye går digitalt er direkte kommunikasjon ofte det beste. Anonymkode: 96d56...2a2 Det er forskjell på HI sitt spørsmål og mitt. Du kan selvsagt kutte ut unødvendig ord i mitt spørsmål. De var ikke viktig. Man skriver selvsagt i sin egen stil. Forskjellen på mitt og HI sitt spørsmål er at HI må ha svar på spørsmålet før hun kan dra. Mitt spørsmål trenger kun svar om jeg ikke kan ha med gjestene. Da er ballen helt på de andres banehalvdel. Man ansvarliggjør mottaker mye klarere. Ved HI sitt spørsmål er ansvaret mindre tydelig og HI blir sittende med ansvaret for å følge det opp. Anonymkode: 17c7e...756 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448076-%C2%ABbare-%C3%A5-sp%C3%B8rre-om-noe-du-lurer-p%C3%A5%C2%BB-spond-barnehage-ingen-svar%F0%9F%99%83/#findComment-150106644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Del Skrevet 9. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er forskjell på HI sitt spørsmål og mitt. Du kan selvsagt kutte ut unødvendig ord i mitt spørsmål. De var ikke viktig. Man skriver selvsagt i sin egen stil. Forskjellen på mitt og HI sitt spørsmål er at HI må ha svar på spørsmålet før hun kan dra. Mitt spørsmål trenger kun svar om jeg ikke kan ha med gjestene. Da er ballen helt på de andres banehalvdel. Man ansvarliggjør mottaker mye klarere. Ved HI sitt spørsmål er ansvaret mindre tydelig og HI blir sittende med ansvaret for å følge det opp. Anonymkode: 17c7e...756 Men uansett. Om du Hi nettopp har spurt og det er en stund til sommerfesten så gi det tid i tilfelle de må ta noen avklaringer. Er det lenge siden du spurte eller det snart er sommerfest kan du følge det opp med et nytt spørsmål. Om mange foreldre har svart at de kommer, kan ditt spørsmål ha druknet. Du kan skrive at du ikke ser å ha mottatt svar på spørsmålet ditt. Du kan også sende direktemeldinger slik at de ikke drukner i en felleschatt. Du kan, som en annen sier, også spørre i barnehagen når du leverer i morgen. Selv om barnehagen ikke står som arrangør kan de vite svaret eller spørre videre for deg. Da får du sikkert svaret når du henter. Anonymkode: 17c7e...756 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448076-%C2%ABbare-%C3%A5-sp%C3%B8rre-om-noe-du-lurer-p%C3%A5%C2%BB-spond-barnehage-ingen-svar%F0%9F%99%83/#findComment-150106652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå