Gå til innhold

Noen her som har kuttet ut personer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Tok lang tid å forstå at det ikke var meg som var problemet. Jeg stiller alltid opp for familie og venner, får lite i retur-det går bra, men min søster er veldig sjalu på meg. Prøver å sette familien opp mot meg. Selvom vi aldri snakker sammen. 

Heldighvis begynner folk å se at hun er en stor narsisst. Men har vært vanskelige år. Men veldig deilig å ikke ha kontakt. Hun slo hånden av meg, helt uten grunn. Alle syns det hele er rart. Jeg krangler aldri med noen, er aldri uvenner med noen. 

Er godt likt. Det orker ikke min søster å se. 

Anonymkode: 64304...c69

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Ikke sånn bevisst at nå kutter jeg deg ut, men noen ganger blir det bare til at man ha mindre og mindre kontakt helt til det er slutt. Når ingen tar initiativ faser det ut av seg selv. 

Anonymkode: f35d0...649

Fordi ingen da ønsker kontakten? 

Anonymkode: 35967...0ce

Annonse

Ja, det har jeg. Personen sugde livslysten ut av meg. Alt var alltid negativt, alle andre var dumme og slemme og det ble aldri nok uansett hvor mye vi fant på. For ikke å snakke om hvis jeg våget meg å være sammen med andre uten å si fra til personen. 

Så da sa jeg rett og slett at vi ikke kan omgås mer. Vi snakkes når vi møtes og jeg føler alltid for å riste meg litt når vi skilles. Mørksinnet hennes virker til å smitte. 

Anonymkode: dbd8e...bc9

Nei jeg kutter helst ikke ut folk. Jeg er glad i alle jeg kjenner, med deres feil. Men noen velger jeg å ha mindre kontakt med, ofte fordi vi har forskjellige verdier og interesser. Ellers så leter jeg ikke etter folks feil, men jeg ser dem gjerne fort likevel. Da prøver jeg å unngå å komme i situasjoner sammen den personen, som gjør at de negative sidene kommer klart fram. Er det feks noen som drikker seg snydens på byen, så drar jeg ikke på byen med den personen. Eller er det noen jeg vet/mistenker nasker, så drar jeg ikke på shopping med vedkommende. Alle har jo positive sider også, og det fins alltid en årsak til at folk gjør dumme/rare ting.
Jeg har forresten kuttet ut en person! Hun bare utnyttet meg og det gidder jeg ikke. 
Jeg har mine feil jeg og, og jeg har blitt kuttet ut av andre. En venninne jeg hadde kjent i over 25 år, kuttet meg ganske tvert av. Hun var feig og ville ikke innrømme at det var det hun gjorde, og at det ikke var noe galt (jeg spurte om det var noe jeg hadde gjort). Jeg spilte ballen over til henne og sa at ja, da får du ta deg en tur en dag når du har tid. Det har hun ikke gjort de siste 10 årene. Det syns jeg er forkastelig oppførsel, og har ikke noe behov for å ha henne i livet mitt. Jeg kan jo uansett aldri stole på henne mer (jeg visste forresten fra før av at hun ikke var til å stole på, og at hun dømte folk som ikke tenkte som henne, men var naiv nok til å tro at hun ikke var sånn mot meg… Så jeg kan jo bare skylde meg selv😅). 

Anonymkode: f5d4e...28a

Jeg har kuttet ut en barndomsvenninne. Vi var venner fra vi gikk på barneskolen. Hun ble dessverre alvorlig psykisk syk og var etter hvert bare interessert i å være sammen med meg når det hadde nytte for henne. At jeg kjørte eller hentet henne, ble med på Ikea, til legen, på en film hun ville se osv. Hun stilte aldri spørsmål om hvordan jeg hadde det, hva som skjedde i mitt liv el. Da babyen min ble alvorlig syk og nesten døde ble hun fornærmet over at jeg ikke ville dra fra sykehuset for å kjøre henne et sted. Jeg forlangte da at hun skulle tenke på hva som var mitt behov i den situasjonen jeg var i. Da la hun på og sendte meg en melding om at hun nok måtte skjerme seg for den negativiteten jeg påførte henne og at jeg ikke kunne regne med å høre fra henne på en stund og at jeg kunne gi beskjed når jeg klarte å løfte blikket og se andre enn meg selv. Da hadde jeg støttet og hjulpet henne ukentlig i nesten 4 år! 4 år med bare hennes behov, hennes plager, hennes ønsker og problemer. Da gadd jeg ikke mer og sendte svar tilbake om at hun kunne ta det helt med ro og at hun aldri kom til å høre fra meg igjen. Det har jeg holdt og har aldri angret. Hun har heller aldri kommet med noen unnskyldning. Om jeg ser henne på gaten går jeg forbi som om hun er en fremmed. 

Anonymkode: 26fb8...1f8

Jeg kuttet ut en tidligere venninne fordi hun fikk diagnose i voksen alder, og med det ble hun omtrent som et barn. Jeg har ikke mot mennesker med ulike diagnoser, men jeg forventer innsikt i egen psykdom og også at de ikke forventer å bli tatt ekstra hensyn til uten at de selv tar hensyn og forstår seg selv og andre. Jeg har hverken tålmodighet eller toleranse for å ha slike mennesker tett på. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nei jeg kutter helst ikke ut folk. Jeg er glad i alle jeg kjenner, med deres feil. Men noen velger jeg å ha mindre kontakt med, ofte fordi vi har forskjellige verdier og interesser. Ellers så leter jeg ikke etter folks feil, men jeg ser dem gjerne fort likevel. Da prøver jeg å unngå å komme i situasjoner sammen den personen, som gjør at de negative sidene kommer klart fram. Er det feks noen som drikker seg snydens på byen, så drar jeg ikke på byen med den personen. Eller er det noen jeg vet/mistenker nasker, så drar jeg ikke på shopping med vedkommende. Alle har jo positive sider også, og det fins alltid en årsak til at folk gjør dumme/rare ting.
Jeg har forresten kuttet ut en person! Hun bare utnyttet meg og det gidder jeg ikke. 
Jeg har mine feil jeg og, og jeg har blitt kuttet ut av andre. En venninne jeg hadde kjent i over 25 år, kuttet meg ganske tvert av. Hun var feig og ville ikke innrømme at det var det hun gjorde, og at det ikke var noe galt (jeg spurte om det var noe jeg hadde gjort). Jeg spilte ballen over til henne og sa at ja, da får du ta deg en tur en dag når du har tid. Det har hun ikke gjort de siste 10 årene. Det syns jeg er forkastelig oppførsel, og har ikke noe behov for å ha henne i livet mitt. Jeg kan jo uansett aldri stole på henne mer (jeg visste forresten fra før av at hun ikke var til å stole på, og at hun dømte folk som ikke tenkte som henne, men var naiv nok til å tro at hun ikke var sånn mot meg… Så jeg kan jo bare skylde meg selv😅). 

Anonymkode: f5d4e...28a

«Det finnes alltid en årsak til at folk gjør dumme/rare ting»… 

Ja, noen er bare idioter.

Anonymkode: 136e1...5ce

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Du har jo allerede gjort det. Noe som har vært målet ditt hele tiden. Endelig får du straffet henne. Hun som har vært så slem mot deg. I ditt hode. 

Anonymkode: de81f...898

Jeg har ikke ville gjøre noe sånt. Jeg har bare ville bli inkludert. 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har aldri sagt noe til dem bare blitt trist av det som har skjedd. 

Du trenger ikke å si noe for å være dramatisk og ekskludere deg selv.

Anonymkode: 72ec5...f71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...