Gå til innhold

Meninger og frustrasjon om Pride

Anbefalte innlegg

Dette er Pride måneden, man flagger med regnbueflagg og viser mangfoldet i kjærligheten.
Etter min mening er det det Pride handler om, mangfoldet i kjærligheten.
Retten til å elske den man selv føler for å elske uavhengig av kjønn, og uavhengig av hvilket kjønn man føler man er.
Dette angår alle, også heterofile som føler de er det kjønnet de er født inn i. Riktignok tar vi heterofile den retten for gitt siden vi er vandt med å ha den. Pride er en markering av at man skal være stolt av den man er uavhengig av legning, og alle skal ha de samme rettighetene som heterofile tar for gitt. Litt som likestilling innen kjærligheten.
Dette er hva JEG mener Pride handler om.

Så til min frustrasjon.
Jeg har et par bekjente, de fant sine menn, var så forelsket, giftet seg/ble samboere, fikk et par barn og levde tilsynelatende det perfekte familieliv. Litt det samme som jeg gjør nå.
Så nå barna ble litt større, like før tenårene for minste, brøt de begge ut, fant kjærligheten på nytt med en kvinne som de flyttet sammen med.
Det har jeg ikke noe problem med, bare for å ha sagt det.
Det jeg sliter litt med, og som frustrerer meg er at i Pride måneden proklamerer de så veldig hvor bra dette valget var for dem, og oppfordrer andre medsøstre (som de kaller oss) å gjøre det samme.
Veldig fint å se at de har det bra, og lever med en de elsker, men blir frustrert over at de ikke skjønner at det der ikke er noe for meg.

Anonymkode: bd8e4...9de

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448065-meninger-og-frustrasjon-om-pride/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiller den noen rolle og hvilken effekt har dette egentlig på ditt liv? Folk tjater i vet om Herbalife, keto-dietter, forkynner om el-biler og Samsung vs. iPhone, at den ene hageplanten er MYE bedre enn den du selv har kjøpt, det er flyskam, vi bør spise mer eller mindre fisk, det er veganer-mas osv. Og så velger vi selv hva vi gidder å ta innover oss og hva vi velger å bruke tid på.

Ja, så har dine venner sett lyset i homofile forhold. Fint for dem :) Du velger selv om deres lykke, og forkynnelse av denne, skal prege deg og i hvor stor grad. Eventuelt bare be dem om å holde kjeft, så er du ferdig med det. 

Anonymkode: cc087...c02

ReneRene skrev (13 minutter siden):

Jeg kan tenke meg at det har vært mye klaging og syting på mennene deres, så derfor de oppfordrer. At de oppfordrer uten grunn og når de vet at folk lever i ok forhold tror jeg neppe. 

Jeg er veldig fornøyd med mannen min, og respekterer han soppas mye at jeg ikke driver og syter og klager på han bak hans rygg. De mener at vi "medsøstre" har det mye bedre med en kvinnelig partner enn en mannlig en når vi først har fått de barna vi ønsker, og de har vokst litt til  

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er veldig fornøyd med mannen min, og respekterer han soppas mye at jeg ikke driver og syter og klager på han bak hans rygg. De mener at vi "medsøstre" har det mye bedre med en kvinnelig partner enn en mannlig en når vi først har fått de barna vi ønsker, og de har vokst litt til  

Tror de at alle kvinner er homofile? Så dumme kan jeg ikke tro at de er. 

Anonymkode: e1859...df5

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vel. Nå er det ikke uvanlig at både kvinner og menn klager på partner og forhold, og det skal vel også være lov siden de fleste skjønner at det er opp og ned i alle relasjoner. Noen legger kanskje mer i det siden de sliter mer alvorlig selv, som muligens disse to gjorde. Men hvorfor blir du frustrert fordi de ikke skjønner? Det er vel bare å blåse av egentlig..

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det har jo ikke med Pride å gjøre at dine venner er tullinger.

Anonymkode: 772a5...e0d

Fordi de bruker Pride til å prøve å få oss andre til å få mot nok til å "komme ut av skapet"..

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Dette er Pride måneden, man flagger med regnbueflagg og viser mangfoldet i kjærligheten.
Etter min mening er det det Pride handler om, mangfoldet i kjærligheten.
Retten til å elske den man selv føler for å elske uavhengig av kjønn, og uavhengig av hvilket kjønn man føler man er.
Dette angår alle, også heterofile som føler de er det kjønnet de er født inn i. Riktignok tar vi heterofile den retten for gitt siden vi er vandt med å ha den. Pride er en markering av at man skal være stolt av den man er uavhengig av legning, og alle skal ha de samme rettighetene som heterofile tar for gitt. Litt som likestilling innen kjærligheten.
Dette er hva JEG mener Pride handler om.

Så til min frustrasjon.
Jeg har et par bekjente, de fant sine menn, var så forelsket, giftet seg/ble samboere, fikk et par barn og levde tilsynelatende det perfekte familieliv. Litt det samme som jeg gjør nå.
Så nå barna ble litt større, like før tenårene for minste, brøt de begge ut, fant kjærligheten på nytt med en kvinne som de flyttet sammen med.
Det har jeg ikke noe problem med, bare for å ha sagt det.
Det jeg sliter litt med, og som frustrerer meg er at i Pride måneden proklamerer de så veldig hvor bra dette valget var for dem, og oppfordrer andre medsøstre (som de kaller oss) å gjøre det samme.
Veldig fint å se at de har det bra, og lever med en de elsker, men blir frustrert over at de ikke skjønner at det der ikke er noe for meg.

Jeg forstår ikke helt at det frustrerer deg. Det er jo ikke av interesse å leve med en kvinne om man er kvinne selv og ikke er bifil eller homofil. Jeg tipper jeg hadde synes slik prat var morsom og/eller interessant. Kanskje litt masete og kjedelig om den ble gjentagende og de ikke klarte å snakke om noe annet. Jeg ville synes det er mye mer frustrerer å bli mast på om noe som var mulig, som jeg ikke hadde lyst til (som å bli med ut om jeg var trøtt)

Anonymkode: 1c9d5...f97

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Fordi de bruker Pride til å prøve å få oss andre til å få mot nok til å "komme ut av skapet"..

Men hvordan prøver de å få deg personlig ut av skapet? Sender de mld eller maser når dere møtes? Eller poster de på some til alle som kan se det der? 
Hvis det er den siste, hvorfor plager det deg? Det er da selvsagt ikke ment til deg, da du ikke er i målgruppen. 

Anonymkode: 7f8f8...20d

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tror de at alle kvinner er homofile? Så dumme kan jeg ikke tro at de er. 

https://www.forskning.no/sex-kjonn-og-samfunn/heterofile-kvinner-tenner-ogsa-pa-damer/449649

Anonymkode: 76507...48d

Min mening er at folk må få velge selv, og ta konsekvensene selv. Og valgene skal respekteres av alle. Men det er ikke noe å flagge for av offentlige myndigheter. Det er ikke en mening alle skal tvinges til å mene. Det er heller ingen menneskerett å få barn. Hvem du elsker bestemmer du selv, også hvem du velger å dele livet med. Det angår bare deg selv. Men du kan ikke kreve at det angår oss andre, og at vi skal være med og betale for at to kvinner eller to menn skal ha barn "sammen". 

Anonymkode: ee0ef...94d

Annonse

Det vil alltid være noen som har meninger de trykker på andre. Akkurat det er ikke unikt for Pride. 

Når det er sagt, synes jeg Pride er i ferd med å bli bare nok en kommersialisert hype. I min verden ville det vært ideelt om vi kom dit hen at det ikke var noe skap å komme ut av. Aksept er en selvfølge. Skal jeg fokusere på noe denne måneden er nok menns mentale helse noe jeg er mer opptatt av. 

Anonymkode: e2da2...5c4

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg klipper litt for deg. 

Selv om de heteroseksuelle kvinnene følte seg opphisset av å se kvinner ha sex med hverandre, betyr ikke det at de nødvendigvis ønsker å gjøre det selv.

– De er ikke nødvendigvis lesbiske. På ingen måte. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Skal jeg fokusere på noe denne måneden er nok menns mentale helse noe jeg er mer opptatt av. 

Anonymkode: e2da2...5c4

Det er da ikke mens mental health month i Norge? Eller forsåvidt, det er så allment akseptert å "låne" høytider fra USA at vi kan nok ta denne også. Selv om vi ikke har det, og Danmark har det vel i november.

Anonymkode: 7d6c4...a49

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Min mening er at folk må få velge selv, og ta konsekvensene selv. Og valgene skal respekteres av alle. Men det er ikke noe å flagge for av offentlige myndigheter. Det er ikke en mening alle skal tvinges til å mene. Det er heller ingen menneskerett å få barn. Hvem du elsker bestemmer du selv, også hvem du velger å dele livet med. Det angår bare deg selv. Men du kan ikke kreve at det angår oss andre, og at vi skal være med og betale for at to kvinner eller to menn skal ha barn "sammen". 

Men vi skal være med på å betale for at heterofile som ikke klarer å lage barn på egenhånd skal få hjelp?

Og skal vi også godta rasisme da? At folk må få mene at brune folk eller muslimer er mindre verdt og dårligere mennesker en hvite? 

For øvrig kan man ikke tvinge noen til å mene noe. Men msn kan jobbe for kunnskap, toleranse og respekt- det gjør vi med andre minioritetsgrupper som opplever hat, hets og vold.

ulenissen skrev (1 time siden):

Men vi skal være med på å betale for at heterofile som ikke klarer å lage barn på egenhånd skal få hjelp?

Så lenge de er gift, ja. Barn trenger en mor og en far. All forskning på temaet beviser det. 

Anonymkode: 76507...48d

Her var det mange som var utrygg på legningen sin! 😳

Jeg er 100% trygg på min legning (er heterofil) og har derfor bare kjærlighet om empati mot homofile og lesbiske og ønsker dem alt godt. Og heier på Pride og kjærligheten 🥰❤️

Anonymkode: 9cf3f...15b

Jeg har full forståelse for at folk ønsker å feire pride. 
det er ikke mer enn 50 år siden det var forbudt å være homofil. 
Slik jeg ser det i dag kan homofile både adoptere og gifte seg i kirka, så stor fremgang der. 
fortsatt er det behov for at homofile skal bli akseptert. 
jeg for min del har ingenting i mot pride og feiringen. 
det jeg er skeptisk på er motstandere som oppsøker forlkemengder og blir voldelig.. 

Anonymkode: 9a78f...da1

ulenissen skrev (På 9.6.2024 den 13.16):

Og skal vi også godta rasisme da? At folk må få mene at brune folk eller muslimer er mindre verdt og dårligere mennesker en hvite? 

For øvrig kan man ikke tvinge noen til å mene noe. Men msn kan jobbe for kunnskap, toleranse og respekt- det gjør vi med andre minioritetsgrupper som opplever hat, hets og vold.

1 Det er naturlig at heterofile får barn sammen, ikke homofile. Så ja, heterofile skal vi hjelpe. Vi trenger ikke overprøve naturen for å være snille, de flest burde ha kunnskap til å skjønne forskjellen.

2 Hva har dette med rasisme å gjøre? 95% av rasismeanklagene går på at folk ikke aksepterer kulturforskjeller som representerer et helt annet verdisyn enn eget. Det skal vi akseptere og respektere. Forskjell i meninger er også mangfold. 

3 Vår oppgave er ikke å invitere og omfavne alle minoriteter bare fordi vi har overflod av oljepenger. Vi er selv en minoritet i verden. Og vårt samfunn er bygd av blod, svette og tårer, av mange fattige hardtarbeidende generasjoner før oss. Det er respektløst å kaste alt dette på havet bare fordi vi plutselig har fått en masse oljepenger og har råd til det meste over en kort periode i historien. Pengene kunne vi heller sendt til de som trenger dem, ikke hente dem hjem til oss og ødelegge egen kultur, som er mye mer verdt enn penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...