Gå til innhold

Ang feriepenger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får du 63000 i feriepenger i år, betyr det at du tjente mer i fjor enn året før.  Grunnen er at du enten har jobbet mer eller at du har steget kraftig i lønn.  Om du får skattesmell nå eller ikke, kommer helt an på hva du betaler i skatt nå og om det stemmer med inntekten din.  Fikk du baksmell i fjor? 

Anonymkode: 8faf9...e9b

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Får du 63000 i feriepenger i år, betyr det at du tjente mer i fjor enn året før.  Grunnen er at du enten har jobbet mer eller at du har steget kraftig i lønn.  Om du får skattesmell nå eller ikke, kommer helt an på hva du betaler i skatt nå og om det stemmer med inntekten din.  Fikk du baksmell i fjor? 

Nei, har alltid fått igjen. I år får jeg igjen 16000. Tenkte på neste år, men det har selvsagt ikke noe å si 🙈

Anonymkode: a99ec...849

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, har alltid fått igjen. I år får jeg igjen 16000. Tenkte på neste år, men det har selvsagt ikke noe å si 🙈

Jo, det kan strengt talt ha noe si. Feriepenger ikke skattefrie, de er trekkfrie.  Dvs vi trekkes mer skatt de andre månedene sånn at vi slipper å trekke skatt av feriepengene når de utbetales.  Men det skal mye til at det er feriepengene som "velter lasset".  Men går man kraftig opp i lønn er det alltid lurt å ta en sjekk om man har høyt nok skattetrekk. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du kan når som helst sjekke status på kalkulatoren til Skatteetaten ved å logge deg inn. Er du bakpå, kan du trekke litt ekstra, be om vanlig skatt i desember eller sette av til restskatt. 

Anonymkode: 36331...9ff

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du kan når som helst sjekke status på kalkulatoren til Skatteetaten ved å logge deg inn. Er du bakpå, kan du trekke litt ekstra, be om vanlig skatt i desember eller sette av til restskatt. 

Anonymkode: 36331...9ff

Det kan jeg ikke ha gjort riktig. Fikk at jeg skal betale 0 i skatt.🙈 La inn inntekt. Tror ikke jeg har noe annet å legge til, separert i begynnelsen av året og har ikke lån lenger. Leier kun hus.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...