Gå til innhold

Boliglån som ufør?

Anbefalte innlegg

Er det noe som tilsier at det er vanskeligere å få boliglån alene som ufør enn som vanlig arbeidstaker? Jeg vil få en inntekt på ca 720000 i året pga forsikringer, ca 800000 om jeg regner med barnetrygd og stønader. Usikker på det siste da disse vel må deles og mulig jeg må betale bidrag til exen, han har lavere inntekt.

Jeg har egenkapital på 3 millioner  og skulle da lånt ca 2 millioner. Har to barn på barneskolen. Er det håp? 

Anonymkode: 7e9f4...030

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448053-boligl%C3%A5n-som-uf%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er håp. Uføretrygd regnes som fast inntekt, og med såpass greit med egenkapital skal det ikke være noe problem.

Bidrag og barnetrygd regnes ikke med i inntektsgrunnlaget da, for det er midlertidige inntekter.

Søsteren min er ufør på minstesats, og hun fikk låne 1,5 mill. Hun hadde ca 150.000 i egenkapital.

Anonymkode: aedb3...134

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er håp. Uføretrygd regnes som fast inntekt, og med såpass greit med egenkapital skal det ikke være noe problem.

Bidrag og barnetrygd regnes ikke med i inntektsgrunnlaget da, for det er midlertidige inntekter.

Søsteren min er ufør på minstesats, og hun fikk låne 1,5 mill. Hun hadde ca 150.000 i egenkapital.

Jo, noen banker regner barnebidrag som fast inntekt, spesielt hvis det er gjennom nav

Anonymkode: eb2f8...82c

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Åh, takk! Det var godt å høre. 

Anonymkode: 7e9f4...030

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo, noen banker regner barnebidrag som fast inntekt, spesielt hvis det er gjennom nav

Anonymkode: eb2f8...82c

Jada, de ser på betalingsevne, og tar noen valg som er personlige. Men hovedregelen er at de ikke tar med slike stønader.

Akkurat som at søsteren min hadde fått avslag på alle lånekalkulatorer som ligger på nett, men siden hun hadde en så god historie i banken, de så hvor fornuftig hun var med penger over tid, at hun hadde spart osv og tok sjansen på henne.

Hi, prøv lånekalkulatoren for sikkerhets skyld, jeg regner med selv den vil innvilge lån til deg med såpass grei inntekt og sikkerhet, og om ikke ber du om et møte med saksbehandler. De risikerer jo ingenting ved å låne til deg som skal låne mindre enn 50% av verdien på det du skal kjøpe.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Vet du hvilken bank hun fikk lån i`?

Anonymkode: 8a9fc...3e0

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...