Gå til innhold

Helg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på kino, kafé, ballettforestilling, fotballkamp, konsert, teater og musikal alene. Er ikke noe glad i bar/pub så der har jeg ikke vært alene.

Anonymkode: 1cb57...db9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Går dere på kaffe, kino, bar eller konsert alene? 

Anonymkode: 93ebc...066

Ja. Ikke bar eller konsert,men kino og cafe besøker jeg gjerne alene.

Da sier jeg Hei,hei og smiler til personen bak kassen på cafeen ( og etterhvert kjenner de meg igjen som kunde, det er hyggelig) og setter meg ved et bord med utsikt. Der sitter jeg og titter på folk og lager meg historier om hvilke liv de lever. Koser meg. ;) Faktisk var det en psykolog som tipset meg om denne aktiviteten for å komme meg litt mer ut blandt folk.

Kino alene er jo bare hyggelig, En er der for å se filmen, ikke for å skarve med andre. ;)

Anonymkode: 5d36d...5c9

Skrevet

På en del cafeer så har de nå noen grønne kopper det står "skravlekopp" på. Den koppen kan du velge å bruke om du ønsker å komme i kontakt med andre mennesker. Da ser folk at her sitter det en person som er åpen for kontakt fra fremmende og om de selv er likedan så treffes dere. :)

Og det er IKKE et nederlag eller noe en må ta personlig  om noen ikke tar kontakt selv om du har en sånn kopp, det betyr bare at akkurat DEN dagen var der ingen som hadde den naturen at de ønsket å ta kontakt med fremmede. Prøv igjen.

Hvor i landet bor du , HI?

Anonymkode: 5d36d...5c9

Skrevet

Jeg har snart noen feriedager og skal utfordre meg selv litt på dette og se om det kan bli kjekt. Er vel ikke super positiv for jeg tenker det blir alene og synes vel det er det som er kjipt. Kino er dyrt og må holde ting billig her, 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har snart noen feriedager og skal utfordre meg selv litt på dette og se om det kan bli kjekt. Er vel ikke super positiv for jeg tenker det blir alene og synes vel det er det som er kjipt. Kino er dyrt og må holde ting billig her, 

Men hva med å faktisk SPØR noen om de vil finne på noe? Ballen ligger hos deg hvis du vil endre livet ditt. Det er det kun du som kan gjøre.

Anonymkode: 9b1fd...f8c

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Men hva med å faktisk SPØR noen om de vil finne på noe? Ballen ligger hos deg hvis du vil endre livet ditt. Det er det kun du som kan gjøre.

Anonymkode: 9b1fd...f8c

Jeg gjør det av og til, men lenge siden nå. Det er sant så klart. Skal se om jeg får meg til å gjøre det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Om du skal holde ting billig bør du kutte ut alkohol først og fremst. 

Anonymkode: 9325a...b1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Om du skal holde ting billig bør du kutte ut alkohol først og fremst. 

Ja, nå er planen å holde meg unna det. Og tenkte da å ta det å gjøre noe annet kjekt for dem. Så noen hundrelapper. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, nå er planen å holde meg unna det. Og tenkte da å ta det å gjøre noe annet kjekt for dem. Så noen hundrelapper. 

God plan👏🏻👏🏻

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

God plan👏🏻👏🏻

Takk! Hyggelig sagt av deg. 

Skrevet

Takk til alle dere som har tatt dere tid til å komme med gode innspill til meg. Setter pris på det! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.6.2024 den 17.45):

Det er sant. Blir mer lei meg/nedstemt av å drikke alene. Skal prøve å bare drikke om jeg er sosial med noen om jeg skal. Må ha pause nå ihvertfall. 

Du tukler til nervesystemet ditt når du bruker helgen til å drikke rundt. Det gjør at du føler deg mer nedstemt, selv om det kanskje virker som en liten pause der og da. Men den følelsen du sitter med søndag kveld? Ønsker du å ha den? Unner du ikke deg selv bedre? 

Neste helg, ta sats, møt opp på et møte for AA. De tar i mot alle, der vil du nok se at det er mange som har tråkket den stien før deg og at det faktisk er håp å komme seg over på en bedre sti. 

Anonymkode: eca98...b4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Går dere på kaffe, kino, bar eller konsert alene? 

Sjelden på kafé,  det har jeg ikke så sansen for, men jeg tar gjerne med meg noe godt og spise og en bok og setter meg på stranda, i en park eller på et fint sted i skofen. Konsert er jeg rett som det er på alene. Jeg spiller ikke selv, men jeg har avtale med et orkester om å hjelpe til med transport ol og da får jeg med meg mange av deres konserter. Kino blir av og til.

Anonymkode: 8c897...4c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du tukler til nervesystemet ditt når du bruker helgen til å drikke rundt. Det gjør at du føler deg mer nedstemt, selv om det kanskje virker som en liten pause der og da. Men den følelsen du sitter med søndag kveld? Ønsker du å ha den? Unner du ikke deg selv bedre? 

Neste helg, ta sats, møt opp på et møte for AA. De tar i mot alle, der vil du nok se at det er mange som har tråkket den stien før deg og at det faktisk er håp å komme seg over på en bedre sti. 

Jeg har ikke noe alkoholproblem. Sist jeg drakk nå er 6 uker siden. Selvom jeg noe ganger har drukket når jeg har vært lei meg/nedstemt. Nå skal jeg ikke drikke i sånne sammenhenger er planen her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke noe alkoholproblem. Sist jeg drakk nå er 6 uker siden. Selvom jeg noe ganger har drukket når jeg har vært lei meg/nedstemt. Nå skal jeg ikke drikke i sånne sammenhenger er planen her. 

Trtor du at folk her inne er dumme? Du skriver stadig vekk at du drikker.

Anonymkode: dc430...11a

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Trtor du at folk her inne er dumme? Du skriver stadig vekk at du drikker.

Anonymkode: dc430...11a

Nei, tror ikke folk er dumme. Hvorfor sier du det? Tror du ikke på at jeg ikke sliter med alkohol eller at det er 6 uker siden jeg drakk sist? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ok, det er opp til deg. Det er du som sitter alene i helgen, drikker og skriver destruktive tråder gjentatte ganger på et forum. Jeg opplever det som destruktivt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ok, det er opp til deg. Det er du som sitter alene i helgen, drikker og skriver destruktive tråder gjentatte ganger på et forum. Jeg opplever det som destruktivt. 

Ja, det er jeg klar over. Som en skrev hun har ikke noe liv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Ja, det er jeg klar over. Som en skrev hun har ikke noe liv. 

Du har absolutt er liv, men man kan noen ganger bli frustrert over valgene du tar. Du har jobb og kollegaer, du har foreldre, du har enda noen venner du ikke har jaget bort og ikke minst så har du et barn du har ansvar for. Du har mer enn mange andre, men velger kun å fokusere på alt du ikke har og hvor fælt alt er for deg. Det er godt å høre at du vil legge inn en innsats for å endre på innstillingen din, for alt du klager på er det faktisk bare du som kan gjøre noe med. Og så foreslår jeg at du i tillegg prøver å være rausere med vennene dine uten å hele tiden utsette dem for tester de ikke vet at de stryker på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har absolutt er liv, men man kan noen ganger bli frustrert over valgene du tar. Du har jobb og kollegaer, du har foreldre, du har enda noen venner du ikke har jaget bort og ikke minst så har du et barn du har ansvar for. Du har mer enn mange andre, men velger kun å fokusere på alt du ikke har og hvor fælt alt er for deg. Det er godt å høre at du vil legge inn en innsats for å endre på innstillingen din, for alt du klager på er det faktisk bare du som kan gjøre noe med. Og så foreslår jeg at du i tillegg prøver å være rausere med vennene dine uten å hele tiden utsette dem for tester de ikke vet at de stryker på. 

Tusen takk! Suger til meg dette og skal prøve å gjøre en innsats her. 

Ønske dere en fin dag 🌺

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Takk! Hyggelig sagt av deg. 

Og så slutter du med alle disse trådene dine. 

Anonymkode: 5ef4d...69f

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Og så slutter du med alle disse trådene dine. 

Kan jeg spørre. Hvilke tråder sikter du til? Og hvorfor? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kan jeg spørre. Hvilke tråder sikter du til? Og hvorfor? 

Ikke spill dum. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...