Gå til innhold

En kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier til meg at han tenker på meg når han har sex med konen 😬 ubehagelig. Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: e69b1...361

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortalt konen hans det!

Anonymkode: bdb7b...efd

Skrevet

Man trenger vel litt mer kontekst før man vet  hva man selv ville gjort. 

Det er jo ikke på noen måte greit, men blir det sagt i en gjensidig flørtende situasjon, eller opplever du han som slibrig og ubehagelig?

Skrevet

Hadde sagt fra i klartekst at det ikke er greit! 

Anonymkode: 38b72...bb8

Skrevet

"Hvorfor i alle dager fortalte du meg det, det trengte jeg ikke vite! Nå kommer jeg for alltid til å se på deg som slubrig og ekkel, så om det var målet ditt er det oppnådd."

Også hadde jeg gått fra han. 

Det er slett ikke uvanlig å fantasere litt om både den ene og andre, men forskjellen på fantasi og virkelighet er at fantasiene holder man for seg selv. At han ikke har forstått det sier mest om han

Anonymkode: 3642a...0fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

"Hvorfor i alle dager fortalte du meg det, det trengte jeg ikke vite! Nå kommer jeg for alltid til å se på deg som slubrig og ekkel, så om det var målet ditt er det oppnådd."

Det er slett ikke uvanlig å fantasere litt om både den ene og andre, men forskjellen på fantasi og virkelighet er at fantasiene holder man for seg selv. At han ikke har forstått det sier mest om han

Dette! 👆 

Slibrig og ekkel. 

Anonymkode: 97b8f...bb2

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Dette. Og så hadde jeg tilføyet at du vil ha deg frabedt seksuell trakassering på jobb, så om han ønsker å beholde sin bør han beklage og holde seg unna deg i fremtiden. Jeg ville også gitt beskjed til ledelsen sånn at du ikke blir satt på prosjekter eller annet sammen med ham.

Anonymkode: bbdc2...02c

Skrevet

Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke ønsker å høre det og at jeg ikke ønsker å være et problem i ekteskapet 

Anonymkode: e69b1...361

Skrevet

Innerst inne ville jeg vel helst sagt noe slikt som: Er du stokk, stein tett i pappen? Hvilken planet er du på som tenkte at det var noe jeg ville høre, din ekle dritt. 

Men som passiv-aggressiv nordmann ville jeg nok heller svart noe slikt som: Dette var informasjon jeg skulle vært foruten, kanskje du bør tenke deg om neste gang du deler sånt. 

Anonymkode: e6e15...c25

Skrevet

Dette er seksuell trakassering, og måten du formulerer deg på tyder på at det har skjedd mer enn en gang. Uansett, det holder med en gang, så her bør du faktisk varsle leder. Du får ikke gjort noe med det som allerede er blitt sagt, og slike ytringer kan også være så krenkende at man blir paralysert. Lederen din må derfor inn for å ta seg av dette.

Skrevet

Det er ganske vanlig tanker for en mann, men å fortelle det er høyst uvanlig og en bevisst handling fordi han tror han oppnår noe med deg ved å fortelle. Bare en tåpelig mann deler slikt. Be han holde det for seg selv. 

Anonymkode: 3ba35...122

Skrevet

Og slengt på ett "Er det bare meg du sier sånn til, eller er det andre som blir trakassert også?  Det må jeg jammen meg sjekke" Så kan han jo gå å lure på om du kommer til å gjøre det og til hvem og når....  Hilsen den slemmeste damen på jobb.  

Anonymkode: 34ac0...6a0

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Fortalt konen hans det!

Anonymkode: bdb7b...efd

Og du tror ikke at mannen vil nekte og HI fremstå som en innbilsk kjerring 😂?

Anonymkode: 8bc8e...e00

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Dette. Og så hadde jeg tilføyet at du vil ha deg frabedt seksuell trakassering på jobb, så om han ønsker å beholde sin bør han beklage og holde seg unna deg i fremtiden. Jeg ville også gitt beskjed til ledelsen sånn at du ikke blir satt på prosjekter eller annet sammen med ham.

Anonymkode: bbdc2...02c

Dette

Skrevet

Hadde sagt, "å ja, så fint da..." så hadde jeg tenkt, "jøss, for en tufs, han får aldri noe så bra som meg likevel..."

Skrevet (endret)

Dette kan fint gi grunnlag for oppsigelse, og det er flere svar her som tyder på at kvinner ikke skjønner hvor grensene går, og hva som er akseptabelt. Ts skriver at dette oppleves ubehagelig så svar som i #3, #11, #13 og #15 er åpenbare signal om at man ikke har opplevd slik trakkasering, og heller ikke viser det et snev av innlevelse ( også kalt empati ) siden det ser ut som at det blir oppfattet som et kompliment. Det handler ikke om hvor "fin" ts er, og det handler ikke om hva han vil oppnå, ei heller "kontekst"  eller at noen blir innbilske av sånne ytringer. Det handler om å ydmyke, krenke og å nedverdige andre, ikke annet. Sett dere inn i situasjonen før dere svarer på slike innlegg.

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (4 minutter siden):

Dette kan fint gi grunnlag for oppsigelse, og det er flere svar her som tyder på at kvinner ikke skjønner hvor grensene går, og hva som er akseptabelt. Ts skriver at dette oppleves ubehagelig så svar som i #3, #11, #13 og #15 er åpenbare signal om at man ikke har opplevd slik trakkasering, og heller ikke viser det et snev av innlevelse ( også kalt empati ) siden det ser ut som at det blir oppfattet som et kompliment. Det handler ikke om hvor "fin" ts er, og det handler ikke om hva han vil oppnå, ei heller "kontekst"  eller at noen blir innbilske av sånne ytringer. Det handler om å ydmyke, krenke og å nedverdige andre, ikke annet. Sett dere inn i situasjonen før dere svarer på slike innlegg.

Åh, så heldige vi er som har deg til å mansplaine til oss. 

Anonymkode: c0168...da1

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det var på ingen måte nedlatende, men kritikk. Slike ytringer er både idiotiske og også hårreisende- alt etter hvor ignorante eller alvorlige de er. Å bli tatt for å være mann har jeg opplevd før, og der må jeg si meg enig med Inga Strumpke i at det iblant er et kompliment! Og jeg kommer ikke til å diskutere dette videre, da det ikke er noe å diskutere ut over det jeg har skrevet.

Skrevet
ReneRene skrev (31 minutter siden):

Det var på ingen måte nedlatende, men kritikk. Slike ytringer er både idiotiske og også hårreisende- alt etter hvor ignorante eller alvorlige de er. Å bli tatt for å være mann har jeg opplevd før, og der må jeg si meg enig med Inga Strumpke i at det iblant er et kompliment! Og jeg kommer ikke til å diskutere dette videre, da det ikke er noe å diskutere ut over det jeg har skrevet.

Ingen trenger din kritikk eller godkjennelse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er nå riktig at dette ikke hører hjemme på en profesjonell arbeidsplass. Om ikke grunnlag for oppsigelse, uten tvil skriftlig advarsel og samtale. 

Lett å kun tenke, hvordan ville jeg respondert. Om du selv er relativt trygg og takler det godt, er det ikke sikkert alle gjør det. En arbeidsplass skal være fri for den type trakassering. Så her er jeg enig med RR. Ta det videre til leder er riktig ting å gjøre her, uavhengig hvor mye det går innpå en. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er nå riktig at dette ikke hører hjemme på en profesjonell arbeidsplass. Om ikke grunnlag for oppsigelse, uten tvil skriftlig advarsel og samtale. 

Lett å kun tenke, hvordan ville jeg respondert. Om du selv er relativt trygg og takler det godt, er det ikke sikkert alle gjør det. En arbeidsplass skal være fri for den type trakassering. Så her er jeg enig med RR. Ta det videre til leder er riktig ting å gjøre her, uavhengig hvor mye det går innpå en. 

Er det noen som har antydet at det er grei oppførsel? Én etterspurte kontekst, ellers er vel resten enig om at det ikke er greit. 

Skrevet

Han snakker seg inn i en tradisjon som setter kvinner opp mot hverandre for å undertrykke og kontrollere dem. Han er også smart. Forskning viser at ingenting tenner kvinner så mye som menn som forteller oss rett ut at de vil ha oss. Enda mer om de vil ha oss mer enn en annen kvinne.

De fleste ser ut til å anta at dette kom helt ut av det blå, at han trakk henne til side på kopirommet uten noen form for forspill. Det stemmer nok ikke, de har nok en relasjon som har utviklet seg og som er på vei til å bli en affære.

Jeg vet ikke om du har en partner selv HI. Jeg tenker du bør tenke deg godt om. Ingen kan nekte deg å ligge med denne mannen, men om poenget for deg er at du vil ha «pakken» som konen har så er det ikke spesielt sansynlig at han bryter ut for din skyld. Veldig få menn gjør det.

Hilsen medsøster som har blitt bedratt og som etterhvert også gjorde det samme.

Anonymkode: 100ea...11a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er det noen som har antydet at det er grei oppførsel? Én etterspurte kontekst, ellers er vel resten enig om at det ikke er greit. 

Overhodet ikke, men de fleste, inkludert meg, tok den ut fra respons. Ikke videre handling. Sånn sett er jo svaret, meld det til leder, mest korrekt. Jeg og du kan nå tenke at han er dust og gå videre, men hva med de yngre og mer sårbare jentene? 

Skrevet
ReneRene skrev (7 timer siden):

Den eneste som tar alt bokstavelig her i tråden og forsøker å briljere med det som soleklart er manglende faglig kunnskap, er du. 

Skrevet
ReneRene skrev (8 timer siden):

Du skjønner jo ikke den minste ting, så kanskje DU skal la være å svare.

Anonymkode: ef203...f4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...