Gå til innhold

Er ikea billigst på kjøkken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 595dd...a9f

Skrevet

Ikke nødvendigvis.

Power hadde veldig gode rabatter for litt siden.

Anonymkode: 5a742...3ea

Skrevet

Ikke alltid, men i forhold til pris synes jeg de har veldig god kvalitet på skrog, fronter og benkeplater. Har kjøpt ett nytt ikeakjøkken og ett nytt noremakjøkken. Noremakjøkkenet var nesten dobbelt så dyrt, men IKEA hadde best kvalitet....

Anonymkode: 0253d...733

Skrevet

Tusen takk for innspill 

Anonymkode: 595dd...a9f

Skrevet

Når vi pusset opp kjøkkenet i forrige huset få fant vi ut at Ikea ble dyrere enn kjøkken fra kvalitetsmerker som Alno og Smith. Det er fordi Ikea kommer flatpakket og skal du få noen til å montere så tar de timespris og det blir såpass mye mer at for oss ble Ikea flere titusener dyrere. 

Valgte ferdige fabrikk monterte skråg og monteringen kostet oss bare 6000kr. Ikea hadde nok blitt 20000 pluss i montering MINST. Også har du også merverdien i at kjøkkenet ikke er flatpakket men fabrikk montert (mye bedre kvalitet) 

Her vi bor nå har vi kvikk flatpakket ( tror kvikk kun har flatpakket, kjøkkenet sto her når vi kjøpte). Det er ikke like god kvalitet som det vi hadde og merkelig nok et prisen ikke langt fra hverandre. Siden kjøkkenet bare er rundt 5 år kommet vi jo ikke til å skifte det ut.

Kjøkkenet i gamle huset står enda og de som flyttet inn er kjempefornøyd med det og kommer ikke til å bytte det ut. Det er nå rundt 13 år gammelt, men enda holder det mye bedre enn det som er i nye huset som også er mye nyere. 

Anonymkode: b1027...3e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Når vi pusset opp kjøkkenet i forrige huset få fant vi ut at Ikea ble dyrere enn kjøkken fra kvalitetsmerker som Alno og Smith. Det er fordi Ikea kommer flatpakket og skal du få noen til å montere så tar de timespris og det blir såpass mye mer at for oss ble Ikea flere titusener dyrere. 

Valgte ferdige fabrikk monterte skråg og monteringen kostet oss bare 6000kr. Ikea hadde nok blitt 20000 pluss i montering MINST. Også har du også merverdien i at kjøkkenet ikke er flatpakket men fabrikk montert (mye bedre kvalitet) 

Her vi bor nå har vi kvikk flatpakket ( tror kvikk kun har flatpakket, kjøkkenet sto her når vi kjøpte). Det er ikke like god kvalitet som det vi hadde og merkelig nok et prisen ikke langt fra hverandre. Siden kjøkkenet bare er rundt 5 år kommet vi jo ikke til å skifte det ut.

Kjøkkenet i gamle huset står enda og de som flyttet inn er kjempefornøyd med det og kommer ikke til å bytte det ut. Det er nå rundt 13 år gammelt, men enda holder det mye bedre enn det som er i nye huset som også er mye nyere. 

Anonymkode: b1027...3e4

Men om en monterer selv, kommer IKEA svært godt ut. Montert 2 Ikea kjøkken og det er ikke vanskelig. Tar bare litt tid 😉

Anonymkode: 0253d...733

Skrevet

Har ett Huseby-kjøkken designet av personale på fabrikk og ett ikea designet av meg. Hadde jeg tenkt meg om første gang hadde jeg valgt ikea på første kjøkkenet. Det er 5 år gammelt, flasser av, skuffen tar borti oppvaskmaskin om vi ikke passer på… 

Anonymkode: 457c7...f98

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Har ett Huseby-kjøkken designet av personale på fabrikk og ett ikea designet av meg. Hadde jeg tenkt meg om første gang hadde jeg valgt ikea på første kjøkkenet. Det er 5 år gammelt, flasser av, skuffen tar borti oppvaskmaskin om vi ikke passer på… 

Anonymkode: 457c7...f98

Da justerer du skuffen sideveis👍

Anonymkode: f5332...1d0

Skrevet

Jeg vet ikke om de alltid er billigest, men min erfaring er at de er best av de billige. Vi har vårt på tiende året og det er ingen synlig slitasje eller slark. 

Anonymkode: 04e4d...997

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...