Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Jeg er så frustrert over mannen som påtar seg ansvar. Skjønner så veldig godt at tanken hans er god, men når det er så mye greier han vil gjøre på fritiden og ofte er litt daff/lei seg/irritert over at han ikke har fått prioritert et det jo bedre at han bare gjør det enn å sutre hjemme. Det er trening i studio, løping i skog, bandøving, eksamen, lesing til skole.. vi har jo ellers et supert ekteskap så det går jo stort sett greit. Men vi har nettopp fått barn og samtidig begynte han i en frivillig organisasjon som krevde en del kurs. Han har reist endel med jobb, og privat fordi han har turné. Det går naturlig nok endel øving til det. Men nå har han i tillegg fått, og sagt ja til mer ansvar i denne organisasjonen og jeg kjenner bare at jeg er så lei 😮💨 Det går jo også ut over meg, som også er tilbake i full jobb men må ha baby alene når han skal gjøre alt dette så det er jo fullstendig overload fra jeg kommer hjem 🤯 Han er i pappaperm egentlig. Han ser ikke helt dette og mener det ikke opptar så mye tid. Men det handler like mye om at han blir litt deppa om han føler han ikke er ajour med ting (som også er forståelig) Dette blir liksom bare enda en greie han egentlig ikke kan vie 100% til å uansett går det også utover meg uansett utfall.. 🥴 Er jeg dritkjip? Noen råd? Anonymkode: 2dc2c...e07
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 Her må mannen ta grep! Han kan ikke bare overlate alt til deg. Han er i permisjon?? Da må han ha barnet altså. Han må si nei til det frivillige arbetet helt og holdent. Slik kan han ikke holde på. Anonymkode: 4f3e7...405
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 Du er ikke drittkjip. Han må våkne opp og forstå at han er blitt voksen. Du må også våkne opp og skjønne at dette ikke er sunt. Han dyrker utelukkende sine egne interesser og hobby - hvor er du i hans verden? høres ut som at hans liv består av jobb, reiser, band, trening, frivillig organisasjon.. er du en del av hans liv i hans timeplan? Anonymkode: 18471...0e5
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #4 Skrevet 6. juni 2024 Det var litt godt å høre! Selv om dette ikke er greier han gjør flere timer om dagen merkes det likevel godt når han blir borte et par timer på kveldstid for møter/trening/øving/lesing mens jeg må legge baby alene og har lyst til å slappe av 😅 Siden jeg ikke deler disse interessene eller har det samme behovet som han så blir det jo til at jeg er hjemme og trives med det etter jobb. Men han er jo støttende når det er ting jeg vil gjøre, og helst vil han jo ha meg med på trening feks. Han bare ser ikke at jeg er den som må ta jobben når han gjør disse tingene han liker fordi jeg må være med baby... tror jeg 🤔 Anonymkode: 2dc2c...e07
ReneRene Skrevet 6. juni 2024 #5 Skrevet 6. juni 2024 Ok. For å få et inntrykk av hvor mye tid dette tar, så hvor mange timer i uka er han opptatt av annet enn familie? For du ramser opp en masse greier, uten å si noe om hvor mye tid dette tar. Så?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #6 Skrevet 6. juni 2024 ReneRene skrev (7 minutter siden): Ok. For å få et inntrykk av hvor mye tid dette tar, så hvor mange timer i uka er han opptatt av annet enn familie? For du ramser opp en masse greier, uten å si noe om hvor mye tid dette tar. Så? Hun kan jo ikke ta tida på alt. Og hvis hun syns det er for mye så er det for mye. Jeg tolker det som at han tar på seg mye, men mangler gjennomføringsevne og derfor offer og akker seg hjemme og skaper dårlig stemning. HI, har du fortalt han dette? Forsøkt å sette noen grenser? Han er i permisjon, da er det hans «jobb». Han skal jo ikke få ha hver ettermiddag til seg og sitt mens du er hjemme med barnet. Anonymkode: 36029...0a6
ReneRene Skrevet 6. juni 2024 #7 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hun kan jo ikke ta tida på alt. Og hvis hun syns det er for mye så er det for mye. Jeg tolker det som at han tar på seg mye, men mangler gjennomføringsevne og derfor offer og akker seg hjemme og skaper dårlig stemning. HI, har du fortalt han dette? Forsøkt å sette noen grenser? Han er i permisjon, da er det hans «jobb». Han skal jo ikke få ha hver ettermiddag til seg og sitt mens du er hjemme med barnet. Anonymkode: 36029...0a6 Ja, sant nok. Det at hun tenker ta det blir for mye er jo det vesentlige. Men jeg vet ikke hvorfor hun spør om hun er dritkjip da... Men jeg henger kanskje ikke med her.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #8 Skrevet 6. juni 2024 ReneRene skrev (4 minutter siden): Ok. For å få et inntrykk av hvor mye tid dette tar, så hvor mange timer i uka er han opptatt av annet enn familie? For du ramser opp en masse greier, uten å si noe om hvor mye tid dette tar. Så? Det er ikke så lett å ta tiden på alt dette, altså. Men siste mnd går det jo i eksamen fra etter middag til over midnatt. Trening/tur/jogg tar kjapt halvannen time hver gang. Møter i denne organisasjonen og kurs tar noen timer hver gang. Band tar noen timer hver gang. Da har jeg baby og må stå for feks legging selv når man egentlig er sliten, og føler mannen har påtatt seg mer ansvar ute av huset enn han "må". Summa summarum går det mye tid på alt dette selv om han ikke holder på med sitt fra 16-23 hver dag. Så går det endel tid på at han blir lei/rastløs fordi han ikke får gjort alt dette 🙄 Hi Anonymkode: 2dc2c...e07
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #9 Skrevet 6. juni 2024 ReneRene skrev (1 minutt siden): Ja, sant nok. Det at hun tenker ta det blir for mye er jo det vesentlige. Men jeg vet ikke hvorfor hun spør om hun er dritkjip da... Men jeg henger kanskje ikke med her. Kanskje for å søke støtte? Høre om hun er urimelig som ønsker at han tilbringer mer tid hjemme. Kanskje hun ønsker å høre med andre hva de syns så hun kan moderere seg etter det… mange muligheter Anonymkode: 36029...0a6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #10 Skrevet 6. juni 2024 Mannen mener selv at jeg jo får lov til å gjøre det jeg vil eller trenger også, så han ser derfor ikke Problemet.. Men det er heller ikke problemet. Problemet er jo egentlig at han ikke skjønner at det er jeg som "betaler" for at han skal få gjøre disse tingene. Så bare fløt det litt over når jeg hørte snakk om verv 😵💫 Hi Anonymkode: 2dc2c...e07
ReneRene Skrevet 6. juni 2024 #11 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke så lett å ta tiden på alt dette, altså. Men siste mnd går det jo i eksamen fra etter middag til over midnatt. Trening/tur/jogg tar kjapt halvannen time hver gang. Møter i denne organisasjonen og kurs tar noen timer hver gang. Band tar noen timer hver gang. Da har jeg baby og må stå for feks legging selv når man egentlig er sliten, og føler mannen har påtatt seg mer ansvar ute av huset enn han "må". Summa summarum går det mye tid på alt dette selv om han ikke holder på med sitt fra 16-23 hver dag. Så går det endel tid på at han blir lei/rastløs fordi han ikke får gjort alt dette 🙄 Hi Anonymkode: 2dc2c...e07 Ja, det blir mye... Veldig mye egentlig.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #12 Skrevet 6. juni 2024 Du kan jo spørre ham hvem som skal se etter babyen mens han er på kurs og du har lyst til å jogge en tur. Anonymkode: 892a0...fd1
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #13 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Mannen mener selv at jeg jo får lov til å gjøre det jeg vil eller trenger også, så han ser derfor ikke Problemet.. Men det er heller ikke problemet. Problemet er jo egentlig at han ikke skjønner at det er jeg som "betaler" for at han skal få gjøre disse tingene. Så bare fløt det litt over når jeg hørte snakk om verv 😵💫 Hi Anonymkode: 2dc2c...e07 Har dere noen tid sammen som familie, alle tre? Han må få beskjed i klartekst om at han ikke kan kjøre sololøp når dere er en familie. Anonymkode: dafa8...2cd
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #14 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Har dere noen tid sammen som familie, alle tre? Han må få beskjed i klartekst om at han ikke kan kjøre sololøp når dere er en familie. Anonymkode: dafa8...2cd Joda, vi har det. Men selv om vi har 3 dager i uka sammen syns jeg likevel det er frustrerende at han velger å ta på seg flere ting (frivillig organisasjon) som ikke kan gjøres 100% når han også er rastløs/lei/småirritert fordi han har mange andre ting han vil og trenger å prioritere for å føle seg bra. Om det ga mening 🧐 Det er ikke veldig gøy å komme hjem fra jobb, sliten og lei, og så må han enten gjøre en eller flere av disse tingene før baby sovner, slik at vi ikke får vært sammen vi 3. Eller, gjøre det når baby skal sove, men det betyr også at det er jeg som står for legging og vi får ikke noe tid sammen etter det for da er jeg knust 😅 Hi Anonymkode: 2dc2c...e07
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2024 #15 Skrevet 7. juni 2024 Her må du sette deg ned å be han ta et valg. For mye å gjøre og det blir gjort halvveis. Anonymkode: 594af...889
Pobie Skrevet 7. juni 2024 #16 Skrevet 7. juni 2024 Han er i permisjon, da skal brorparten av foreldreansvaret falle på han, dvs han burde legge barnet minst 3-4 kvelder i uka, sørge for at middag er klar til du er hjemme og ta mesteparten av husarbeidet. Hvis en mor vil ta seg en joggetur må hun ha meg seg barnet, hun kan ikke bare ta seg fri og sette avgårde. Hvorfor tar han ikke med seg barnet på slike ting? Er barnet i barnehage? Da er det enda mer hårreisende. Hvis han er hjemme med barnet hele dagen har han litt mer "rett" til å drive med ting om kvelden mens du er hjemme, men det burde likevel være mindre enn halvparten av kveldene.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2024 #17 Skrevet 7. juni 2024 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Joda, vi har det. Men selv om vi har 3 dager i uka sammen syns jeg likevel det er frustrerende at han velger å ta på seg flere ting (frivillig organisasjon) som ikke kan gjøres 100% når han også er rastløs/lei/småirritert fordi han har mange andre ting han vil og trenger å prioritere for å føle seg bra. Om det ga mening 🧐 Det er ikke veldig gøy å komme hjem fra jobb, sliten og lei, og så må han enten gjøre en eller flere av disse tingene før baby sovner, slik at vi ikke får vært sammen vi 3. Eller, gjøre det når baby skal sove, men det betyr også at det er jeg som står for legging og vi får ikke noe tid sammen etter det for da er jeg knust 😅 Hi Anonymkode: 2dc2c...e07 Du er tålmodig pluss litt til altså. Dere må snakke sammen. Baby er hovedprioritet. Så enkelt. Det er det ene ansvaret i livet man ikke kan løpe fra eller sette på vent, alt annet kan en avslutte hvis det blir for meget. Han var jo med å beslutte at det skulle være en del av livet, nå må han lære å prioritere at det er en del av livet. Det er ikke noe vi gjør for hverandre som ektepar, det er noe vi gjør sammen for barnet. Begge må ta sin del av det ansvaret. Anonymkode: c098c...0a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå