Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Min lege har sagt at jeg kan begynne å jobbe til høsten, men jeg har store skader fra fødsel. Ganske store skader som gjør meg helt ufør. På bakgrunn av at min tilstand så er jeg ikke oppegående nok til å lage noen form for plan med min arbeidsplass. Jeg klarer så vidt å komme meg opp av sengen. Hva bør jeg gjøre eller svare? Føler at legen har overkjørt meg litt her, og en bytte av avdeling vil selvfølgelig ikke løse noe som helst for meg. Din lege har opplyst i sykemeldingen; Regner med at hun kan begynne å jobbe noe fra høsten, men umulig å si noe med sikerhet. Man må også planlegge å bytet avdeling for henne med mindre løft". Dett er grunn til at jeg har vurdert dialogmøte 2. For å høre hva som kan gjøres på arbeidsplassen. Planlegge muligheter til tilrettelegging til høsten. Det er ikke nødvendig å ha med lege da. Det finnes ikke noen oppfølgingsplan fra deg og arbeidsgiver, slik at jeg har ingen informasjon om hva som kan gjøres på arbeidsplassen. Det hadde vært fint om du og arbeidsgiver kunne utarbeide en oppfølgingsplan og dele med NAV og lege. Det er ikke et dialogmøte for å legge plan om jobb nå, men til høsten. Anonymkode: f2fb5...776
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 Dette ble litt rotete…. Anonymkode: e22b0...dac
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette ble litt rotete…. Anonymkode: e22b0...dac Hva er rotete ? Anonymkode: f2fb5...776
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #4 Skrevet 6. juni 2024 Min tilstand: Min lege har sagt at jeg kan begynne å jobbe til høsten, men jeg har store skader fra fødsel. Ganske store skader som gjør meg helt ufør. På bakgrunn av at min tilstand så er jeg ikke oppegående nok til å lage noen form for plan med min arbeidsplass. Jeg klarer så vidt å komme meg opp av sengen. Spørsmål: Hva bør jeg gjøre eller svare? Føler at legen har overkjørt meg litt her, og en bytte av avdeling i jobben vil selvfølgelig ikke løse noe som helst for meg. Fra Nav: Din lege har opplyst i sykemeldingen; Regner med at hun kan begynne å jobbe noe fra høsten, men umulig å si noe med sikerhet. Man må også planlegge å bytet avdeling for henne med mindre løft". Dett er grunn til at jeg har vurdert dialogmøte 2. For å høre hva som kan gjøres på arbeidsplassen. Planlegge muligheter til tilrettelegging til høsten. Det er ikke nødvendig å ha med lege da. Det finnes ikke noen oppfølgingsplan fra deg og arbeidsgiver, slik at jeg har ingen informasjon om hva som kan gjøres på arbeidsplassen. Det hadde vært fint om du og arbeidsgiver kunne utarbeide en oppfølgingsplan og dele med NAV og lege. Det er ikke et dialogmøte for å legge plan om jobb nå, men til høsten. Anonymkode: f2fb5...776
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #5 Skrevet 6. juni 2024 Du kan jo ikke vite allerede nå at du ikke kan jobbe til høsten selv om arbeidsgiver tilrettelegger. Anonymkode: 207af...d80
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #6 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du kan jo ikke vite allerede nå at du ikke kan jobbe til høsten selv om arbeidsgiver tilrettelegger. Anonymkode: 207af...d80 De vil at jeg legger en plan nå, og det klarer jeg ikke Anonymkode: f2fb5...776
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #7 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): De vil at jeg legger en plan nå, og det klarer jeg ikke Anonymkode: f2fb5...776 Hvorfor klarer du ikke det? Det er en plan, ikke en lovpålagt aktivitet som straffbar å bryte. Det kan være litt tungt, men det er viktig å se framover. Og selv om du legger en plan sammen med arbeidsgiver, NAV og lege så kan den både fravikes og justeres når det nærmer seg. Jeg skjønner at det kan føles tungt nå, men det er likevel viktig å tenke framover. Anonymkode: 87b98...b46
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #8 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor klarer du ikke det? Det er en plan, ikke en lovpålagt aktivitet som straffbar å bryte. Det kan være litt tungt, men det er viktig å se framover. Og selv om du legger en plan sammen med arbeidsgiver, NAV og lege så kan den både fravikes og justeres når det nærmer seg. Jeg skjønner at det kan føles tungt nå, men det er likevel viktig å tenke framover. Anonymkode: 87b98...b46 Men jeg er ikke fysisk eller psykisk istand til det nå. Hva er alternativet da. ? Anonymkode: f2fb5...776
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #9 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men jeg er ikke fysisk eller psykisk istand til det nå. Hva er alternativet da. ? Anonymkode: f2fb5...776 Planen kan være så enkel som at du skal begynne med å stikke innom arbeidsplassen i lunsjen en gang i uka eller annen hver uke. Eller at du kommer innom x ganger i måneden når det er fint vær, og sitter på en stol (ute eller inne) en halvtimes tid og snakker litt med ungene om du jobber med barnehagebarn. Eller andre småting som du kan klare å gjøre. Det kan være planer for samtaler med arbeidsplassen, eller rett og slett bare å holde kontakten med arbeidsplassen. Jobber du på skole, kan du kanskje besøke klassen du jobbet i eller en annen klasse du kjenner godt, en time nå og da. Finnes det små enkle ting som du kan komme innom å gjøre en gang i uka, om det så "bare" er å sortere noen papirer eller brette sammen håndklær. En venninne av meg begynte med å komme innom til lunsj en gang i uka - gjerne en litt lang lunsj sånn at hun fikk snakket med både de som hadde tidlig pause og de som hadde sein pause. Etter pausen satte hun på oppvaskmaskina og tørket over bordene. Så dro hun hjem. Noen ganger dro hun bare hjem. Det er mange muligheter som ikke nødvendigvis går på det å begynne med vanlige arbeidsoppgaver, men som får deg tilbake i miljøet. Det kan gjøre godt både for kropp og sjel det. All forskning viser at jo lenger man er borte fra arbeidsplassen, jo vanskeligere er det å komme tilbake. Derfor er det så viktig med kontakten. Derfor er det så viktig med å plan for å ikke miste kontakt med arbeidsplassen. Så vil jo planen justeres opp etter hvert som man er klar for det. I stede for å si til NAV at du ikke kan / orker å lage noen plan, så velg noe på absolutt laveste nivå som en start. Og er det helt umulig å klare det når høsten kommer, så må planen justeres eller utsettes litt. Lykke til! Anonymkode: 87b98...b46
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2024 #10 Skrevet 7. juni 2024 Legen din har IKKE sagt at du skal begynne å jobbe igjen til høsten. H#n har sagt at du MULIGENS kan begynne å jobbe litt tilrettelagt til høsten, men at det er umulig å si med sikkerhet på nåværende tidspunkt. Men uansett så krever NAV en aktivitetsplan og du må ta et møte med jobben din selv om du tenker at du overhodet ikke skal tilbake dit allerede til høsten. Fake it til u make it. Denne planen er ikke bindende og kan justeres etterhvert, men nAV må ha en plan nå. God bedring. Det høres vondt ut å ha det sånn som du. Anonymkode: a86a7...cdc
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2024 #11 Skrevet 7. juni 2024 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Men jeg er ikke fysisk eller psykisk istand til det nå. Hva er alternativet da. ? Anonymkode: f2fb5...776 Det er mange alternativer, dere kan ha et møte hos fastlegen hvor både nav og arbeidsgiver kommer f.eks. Kravet er i utgangspunktet at alle skal møtes og det legges en plan, men om det er umulig å få til et møte kan planen lages uten å møtes fysisk. Du må kommunisere da, fortelle hva du klarer og ikke klarer pr nå så de kan lage en plan utfra det. Anonymkode: 7b8d2...174
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2024 #12 Skrevet 7. juni 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er mange alternativer, dere kan ha et møte hos fastlegen hvor både nav og arbeidsgiver kommer f.eks. Kravet er i utgangspunktet at alle skal møtes og det legges en plan, men om det er umulig å få til et møte kan planen lages uten å møtes fysisk. Du må kommunisere da, fortelle hva du klarer og ikke klarer pr nå så de kan lage en plan utfra det. Anonymkode: 7b8d2...174 Nettopp! Og planen kan ende med at planen blir å ikke legge noen plan, men å møtes enten live eller digitalt alt ettersom. Jeg snakker og har snakket i hovedsak med NAV-kontakten min via chatt, og det samme med legen for det meste. Og det er en del av planen vi har lagt, men planen inneholder også ett fysisk møte med noen måneders mellomrom. Det møtet kan være på NAV, hos legen eller hos arbeidsgiver. Anonymkode: 87b98...b46
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2024 #13 Skrevet 7. juni 2024 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Men jeg er ikke fysisk eller psykisk istand til det nå. Hva er alternativet da. ? Anonymkode: f2fb5...776 Kanskje endre innstillingen? V i l du jobbe? Anonymkode: ade4e...799
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2024 #14 Skrevet 7. juni 2024 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Min lege har sagt at jeg kan begynne å jobbe til høsten, men jeg har store skader fra fødsel. Ganske store skader som gjør meg helt ufør. På bakgrunn av at min tilstand så er jeg ikke oppegående nok til å lage noen form for plan med min arbeidsplass. Jeg klarer så vidt å komme meg opp av sengen. Hva bør jeg gjøre eller svare? Føler at legen har overkjørt meg litt her, og en bytte av avdeling vil selvfølgelig ikke løse noe som helst for meg. Din lege har opplyst i sykemeldingen; Regner med at hun kan begynne å jobbe noe fra høsten, men umulig å si noe med sikerhet. Man må også planlegge å bytet avdeling for henne med mindre løft". Dett er grunn til at jeg har vurdert dialogmøte 2. For å høre hva som kan gjøres på arbeidsplassen. Planlegge muligheter til tilrettelegging til høsten. Det er ikke nødvendig å ha med lege da. Det finnes ikke noen oppfølgingsplan fra deg og arbeidsgiver, slik at jeg har ingen informasjon om hva som kan gjøres på arbeidsplassen. Det hadde vært fint om du og arbeidsgiver kunne utarbeide en oppfølgingsplan og dele med NAV og lege. Det er ikke et dialogmøte for å legge plan om jobb nå, men til høsten. Anonymkode: f2fb5...776 Hvordan får du tatt deg av babyen om du nesten ikke klarer komme deg ut av sengen? Anonymkode: e1dbe...3fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå