Gå til innhold

Ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål. Har rett på 5 uker ferie 25 dager, men hvordan blir dette om man jobber helg? Blir det da 6 dager de ukene med arbeidshelg? 

Anonymkode: 0ce75...3ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

25 dager = 4 uker + 1 dag. En ferieuke er 6 virkedager

Anonymkode: 08d7a...946

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

25 dager = 4 uker + 1 dag. En ferieuke er 6 virkedager

Anonymkode: 08d7a...946

Supert. Takk. Så det regnes alltid 6 dager selvom man har fri lørdag i turnus da? 

Skrevet

Hvis dere regner 25 dager er det som nevnt over 4 uker + 1 dag. Lørdag regnes som arbeidsdag. 

en uke er en uke, uavhengig av antall arbeidsdager. Du kan ikke velge å ta ferie kun der du har 6 arbeidsdager feks 

Anonymkode: ec963...f70

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvis dere regner 25 dager er det som nevnt over 4 uker + 1 dag. Lørdag regnes som arbeidsdag. 

en uke er en uke, uavhengig av antall arbeidsdager. Du kan ikke velge å ta ferie kun der du har 6 arbeidsdager feks 

Men hvordan blir det om man plukker dager? Jeg skal ha 3 uker sammenhengende blir det da 18 dager ferie da. Og resten  tenkte jeg enkelt dager og ikke en hel uke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men hvordan blir det om man plukker dager? Jeg skal ha 3 uker sammenhengende blir det da 18 dager ferie da. Og resten  tenkte jeg enkelt dager og ikke en hel uke. 

Kommer an på stillingsprosenten din. Har du 100% stilling? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kommer an på stillingsprosenten din. Har du 100% stilling? 

Nei, har 80 % stilling. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Nei, har 80 % stilling. 

Da har du i snitt 4 dagers uke og kan derfor ta 4 enkeltdager 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Akkurat det må du avtale med arbeidsgiveren din. Man kan ikke kreve å få dele opp ferien i enkeltdager, så sant man ikke er over 60 og har fått en sjette uke, den har man rett til å dele opp. Men normalt er det sånn at om du får lov til å dele opp ferien din, har du fem dager ferie pr uke.  For selv om man ferie formelt telles fra mandag til lørdag, så får du ikke 6 dager om du ikke jobber lørdager til vanlig.   

Anonymkode: e7ebd...08e

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er kun 1 uke av ferien kan kan dele opp i enkeltdager. Resten regnes i hele uker. 

Anonymkode: 44077...96f

Skrevet

Takk for svar her. Da er jeg litt klokere her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...