Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #26 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, jeg har ikke tenkt til å roe ned dramaet. Dette er faktisk alvorlig, og jeg er møkk lei myndighetenes råd om det ene og det andre, og så viser det seg at de er en gjeng korrupte amatører som synser om en hel masse de ikke har peiling på. Og vi i Norge, naive, blåøyde, lydige nordmenn, går på limpinnen hver eneste gang. Hver. Gang. Hvis man formodning prøver å protestere på noe disse ekspertene uttaler seg om, dømmes man hardt av likemenn (som deg) for å være sinna, konspirasjonsteoretiker eller Karen eller whatever. Jeg er møkkalei, og det må jeg få lov til å være. Anonymkode: ad5ec...b72 Er så enig med deg. Jeg har vært der lenge, lenge før korona. Og under korona fikk vi virkelig bekreftet hvor alvorlig det er, og hvilken makt myndighetene har til å mobbe og trakassere oss som tenker selv og gjør egne valg på tross av såkalte eksperter. Vi opplever nøyaktig det samme rundt klimadebatten, og den debatten vi ikke har lov til å ta angående fremmede mennesker som strømmer til velferdsstaten. Sensur, intoleranse, fornektelser og trakassering gjennom et propagandaapparat (tv og aviser) som en ikke skulle tro eksisterte i et fritt demokratisk samfunn. Anonymkode: 4a21c...e01
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #27 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Med din logikk burde jo myndighetene rådet oss til å røyke og drikke sprit. Det er jo der penga ligger. Anonymkode: 741c7...30a Er det egentlig det? Tenk deg om litt. Hvorfor gjør ikke myndighetene noe med inaktiviteteten? F.eks. Hvorfor er det viktigere for legene å skrive ut slankemedisinen enn å få folk til å gå seg en tur hver dag? Hva med alle lykkepillene som skrives ut? En tur i skogen er det beste for kropp og sinn, hvorfor blir ikke det nevnt under konsultasjonen? Og hva med alle opioidene vi får kastet etter oss? Jeg hadde en enkel operasjon for to måneder tilbake, og fikk utskrevet mengder med oksycontin. Jeg trengte ikke en eneste pille, men folk tar dette blindt fordi de stoler på «de som kan dette.» Se på usa. De ligger noen år foran oss og de har et kjempeproblem med opioid-avhengige. Poenget mitt er at det må være lov å være litt kritisk og tenke selv. Eller er du ikke enig i det? Anonymkode: ad5ec...b72
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #28 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Er så enig med deg. Jeg har vært der lenge, lenge før korona. Og under korona fikk vi virkelig bekreftet hvor alvorlig det er, og hvilken makt myndighetene har til å mobbe og trakassere oss som tenker selv og gjør egne valg på tross av såkalte eksperter. Vi opplever nøyaktig det samme rundt klimadebatten, og den debatten vi ikke har lov til å ta angående fremmede mennesker som strømmer til velferdsstaten. Sensur, intoleranse, fornektelser og trakassering gjennom et propagandaapparat (tv og aviser) som en ikke skulle tro eksisterte i et fritt demokratisk samfunn. Anonymkode: 4a21c...e01 Akkurat! Jeg valgte med vilje, frem til nå, å ikke nevne koronaen. Det er det verste eksempelet på maktmisbruk og at penga rår. Vaksinen, og hvordan vi ble «tvunget» til å injisere oss med en, til da, eksperimentell vaksine, og hetsen fra andre rundt som blindt stolte på myndighetene, var ille. Det var som å oppleve 30-tallet og massesuggesjonen som må ha vært i førtids-Tyskland. Å åpent si at man ikke ville ta en uutprøvd vaksine, var sosialt selvmord. Jeg har så mange eksempler på folk som døde eller har fått vaksineskader at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. For ikke å snakke om lockdownen og hvordan ungdomsgenerasjonen fikk sine beste år rasert, helt unødvendig. Anonymkode: ad5ec...b72
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #29 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Er det egentlig det? Tenk deg om litt. Hvorfor gjør ikke myndighetene noe med inaktiviteteten? F.eks. Hvorfor er det viktigere for legene å skrive ut slankemedisinen enn å få folk til å gå seg en tur hver dag? Hva med alle lykkepillene som skrives ut? En tur i skogen er det beste for kropp og sinn, hvorfor blir ikke det nevnt under konsultasjonen? Og hva med alle opioidene vi får kastet etter oss? Jeg hadde en enkel operasjon for to måneder tilbake, og fikk utskrevet mengder med oksycontin. Jeg trengte ikke en eneste pille, men folk tar dette blindt fordi de stoler på «de som kan dette.» Se på usa. De ligger noen år foran oss og de har et kjempeproblem med opioid-avhengige. Poenget mitt er at det må være lov å være litt kritisk og tenke selv. Eller er du ikke enig i det? Anonymkode: ad5ec...b72 Men det er jo ikke anbefalingen. Om legene skriver ut medikamenter før livsstilsintervenjoner, følger de jo ikke anbefalingen? Anonymkode: a9ee9...f00
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #30 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men det er jo ikke anbefalingen. Om legene skriver ut medikamenter før livsstilsintervenjoner, følger de jo ikke anbefalingen? Anonymkode: a9ee9...f00 Legen sier til pasienten: «Begynn med å mosjonere. En halvtime hver dag er flott.» Pasienten svarer: «Men å nei a, det kan jeg ikke pga vondt i kneet / vondt i hofta / vondt i ankelen / har ikke tid / har ikke skog / gidder ikke / orker ikke. Dessuten har jeg prøvd og det funka ikke.» Legen svarer: «Neivel, da så, da skriver jeg ut xxx til deg.» Jeg tok en gjennomgang av pappas medisinliste. Det var massevis der han ikke trengte. Han fikk medisiner mot bivirkninger av andre medisiner. Flere ganger. Ikke rart pappa var dårlig. Da han sluttet med alle de unødvendige medisinene, ble han i mye bedre form. Det skrives ut mengder med medisiner hver dag som er helt unødvendig. Anonymkode: ad5ec...b72
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #31 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du vet ingenting om hva jeg vet eller ikke, så du trenger ikke prøve deg på dårlige hersketeknikker. Du hadde blitt sjokkert hadde du visst hva jeg jobbet med. Anonymkode: ad5ec...b72 Garantert ikke så sjokkert som over at du jobber i det hele tatt. Hva du vet eller ikke... vel. Du er målgruppen til Pope. A little learning is a dangerous thing ; Drink deep, or taste not the Pierian spring : There shallow draughts intoxicate the brain, And drinking largely sobers us again. Anonymkode: e2e15...a61
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2024 #32 Skrevet 6. juni 2024 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Garantert ikke så sjokkert som over at du jobber i det hele tatt. Hva du vet eller ikke... vel. Du er målgruppen til Pope. A little learning is a dangerous thing ; Drink deep, or taste not the Pierian spring : There shallow draughts intoxicate the brain, And drinking largely sobers us again. Anonymkode: e2e15...a61 Hadde du et argument, eller var det bare nye hersketeknikker? Anonymkode: ad5ec...b72
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2024 #33 Skrevet 8. juni 2024 Anonym bruker skrev (På 6.6.2024 den 12.19): Er det egentlig det? Tenk deg om litt. Hvorfor gjør ikke myndighetene noe med inaktiviteteten? F.eks. Hvorfor er det viktigere for legene å skrive ut slankemedisinen enn å få folk til å gå seg en tur hver dag? Hva med alle lykkepillene som skrives ut? En tur i skogen er det beste for kropp og sinn, hvorfor blir ikke det nevnt under konsultasjonen? Og hva med alle opioidene vi får kastet etter oss? Jeg hadde en enkel operasjon for to måneder tilbake, og fikk utskrevet mengder med oksycontin. Jeg trengte ikke en eneste pille, men folk tar dette blindt fordi de stoler på «de som kan dette.» Se på usa. De ligger noen år foran oss og de har et kjempeproblem med opioid-avhengige. Poenget mitt er at det må være lov å være litt kritisk og tenke selv. Eller er du ikke enig i det? Anonymkode: ad5ec...b72 Hvorfor påstår du at tur og aktivitet ikke blir nevnt? Det blir jo svært ofte trukket frem som et tillegg til både slankemedisin og såkalte lykkepiller. Det er så rart at dere som hevder å stadig tenke selv er så unisont aggressive og arrogante. Anonymkode: a3e4f...7ec
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2024 #34 Skrevet 8. juni 2024 Anonym bruker skrev (På 6.6.2024 den 11.46): Du vet ingenting om hva jeg vet eller ikke, så du trenger ikke prøve deg på dårlige hersketeknikker. Du hadde blitt sjokkert hadde du visst hva jeg jobbet med. Og hvorfor fyrer du deg opp over at jeg blir provosert over å bli lurt gang på gang? Det er da helt legitimt? Anonymkode: ad5ec...b72 Men hvis du er god på dette området, hvorfor gjør du ikke en innsats der du har mulighet til å påvirke de råd som gis? Hjelper det å sitte online å bli sinna? Anonymkode: 50d35...688
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2024 #35 Skrevet 8. juni 2024 Anonym bruker skrev (På 5.6.2024 den 1.34): Haff. I går var kjøtt farlig, i dag er fisk farlig. Spis variert, så får du sånn ca. passe av det meste. Slike råd, og trådene om dem, blir alltid altfor polariserte. Anonymkode: bb497...cc2 Dette! Anonymkode: 92755...181
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2024 #36 Skrevet 8. juni 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Men hvis du er god på dette området, hvorfor gjør du ikke en innsats der du har mulighet til å påvirke de råd som gis? Hjelper det å sitte online å bli sinna? Anonymkode: 50d35...688 Jeg er ikke sint Anonymkode: ad5ec...b72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå