Gå til innhold

Sjelden å få 6 i standpunkt matte ungdomsskolen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mattelærer her sier at det ofte er ingen eller kun en til to elever pr klasse som oppnår 6 i standpunkt matte. Er det virkelig så få? 

Anonymkode: 12c93...9b7

Ja, vanligvis 1-3 per klasse

Anonymkode: de44b...642

Annonse

ReneRene skrev (3 timer siden):

Tenker at det er ganske vanlig. Det skal være vanskelig å få topp karakter, så jeg undres litt over at foreldre såpass ofte stiller spørsmål ved det? 

Men er det nå så ofte du får spørsmål om det? 

Anonymkode: aaf42...377

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men er det nå så ofte du får spørsmål om det? 

Jeg syns det stadig er spørsmål om hvorfor det kreves så mye for å få seksere, og også om å klage for at ungene ikke fikk det..

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Jeg syns det stadig er spørsmål om hvorfor det kreves så mye for å få seksere, og også om å klage for at ungene ikke fikk det..

Åja. Det har jeg sjelden sett. 

Begge mine fikk 6-ere i standpunkt i matte fra ungdomsskolen, men det var ikke akkurat mange som fikk det i de to klassene, 3 eller 4 i junior sin klasse, 2 eller kanskje 3 i minstens klasse. Eldstemann her jobba hardt for karakteren, yngste sklei lettere gjennom. Begge gikk også ut av vgs med 6-ere i matte, da jobba de hardt for det. 
6-eren skal ikke være enkel å få. Du skal vise bred og veldig god forståelse for faget for å oppnå denne karakteren. 

Jeg er utrolig bortskjemt med mine. Begge har hatt lyst til å jobbe med fagene, og er vel i tillegg utstyrt med relativt gode evner. Begge ble også ufattelig skoleleie etter 13 år, så eldste har nå jobbet et år før studier venter nå til høsten, yngste ønsker seg en karriere i forsvaret. 

Anonymkode: f46b1...a6c

Annonse

Ja, det høres riktig ut. Min yngste, som nå går i 9.klasse, ligger på en solid 6-er så langt som den eneste i sin klasse. Det er to til, i følge henne, som av og til får 6- eller 6/5 på en og annen prøve, men ingen andre som bare får rene 6-ere. Av de eldre barna mine har de fått 4 og 5 da de gikk ut av ungdomsskolen. Han som fikk 5 gikk opp til 6 på vgs, men måtte rett og slett modnes litt mer først. Jeg jobber også som lærer selv, i vgs, men ikke mattelærer, og generelt sett er det som regel bare 0-3 som får 6-ere i en klasse i et fag. Det finnes selvsagt unntak, noen skoler eller klasser består gjerne av elever som er mer akademiske enn andre. I år har jeg en klasse der snittet for å komme inn var 5.3, så der har jeg uvanlig mange 6-ere i mine fag.

Anonymkode: edc08...25b

ReneRene skrev (8 timer siden):

Dette er nok forskjellig fra skole til skole . I noen skoler oppnår barna ofte høye karakterer, mange 6 og 5 . Så kommer de på vgs ( f eks studie), og faller helt sammen, da kravet er mye vanskeligere. 
Så er mye bedre at skolen har et høyt krav, slik at det går greit i samme fag videre og.

Ungdomsskole snitt, er ikke det viktigeste her, men at barna klarer seg videre

Anonymkode: c45be...e62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...