Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #1 Skrevet 4. juni 2024 Dere som har tenåringsjenter, har dere på noe tidspunkt grepet inn overfor bekledningen deres? Og hva er eventuelt grensen for dere? Jeg har en på 15 år som gjerne kan gå i topper som er tettsittende, har en del utringning og/eller viser litt av magen, altså stopper ved midjen slik at det kan bli noen cm glipp mellom den og buksen. Selv tenker jeg at det er helt innafor på den alderen, men en venninne mente jeg burde gi beskjed til henne om at det ikke var greit. Med en del utringning mener jeg at man kan se litt kløft, men ikke BH-en eller at noe velter ut, mer som i en vanlig singlet. Hva tenker dere? Anonymkode: 833b4...e8c
Kira Skrevet 4. juni 2024 #2 Skrevet 4. juni 2024 Det er svært sjelden jeg legger meg borti ungdommen sin bekledning. Jeg synes det du beskriver er helt innafor når man er 15 år. Litt BH, litt kløft og litt mage er greit på den alderen. De får nyte det mens de kan 🤪
amandine Skrevet 4. juni 2024 #3 Skrevet 4. juni 2024 Jeg var 15 midt på 80-tallet, gikk med Levi’s 501 som var så lappet og hullet at den nesten ikke hang sammen.. I tillegg var jeg nok inspirert av Madonna (Desperately seeking Susan) og hadde kort topp. Nei, jeg bør nok ikke si noe.
sug lut Skrevet 4. juni 2024 #4 Skrevet 4. juni 2024 Det høres helt normalt ut. Så lenge de lærer å kle seg etter anledning er din jobb gjort.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juni 2024 #5 Skrevet 4. juni 2024 Kua har vært kalv- jeg bodde i korte topper den gangen jeg hadde sixpack og ikke badeball.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #6 Skrevet 4. juni 2024 Høres ut som om datteren din er godt innenfor normalen, du må selvsagt ikke snakke med henne om noe som helst, langt mindre gripe inn. Venninnen din derimot, kunne trenge en realitetsorientering. Anonymkode: 4d3fa...aa4
amandine Skrevet 4. juni 2024 #7 Skrevet 4. juni 2024 Og det verste av alt med din datters bekledning er ikke klærne men at hun antakelig er på det nydeligste i sitt liv og hun aner det ikke selv☺️ Jeg skulle ønske jeg skjønte og satte pris på hvor vakker jeg var da jeg var på mitt mest sårbare som tenåring…
ReneRene Skrevet 4. juni 2024 #8 Skrevet 4. juni 2024 (endret) For en ekkel tråd! Just saying. Her er utseendet i fokus ja, og unge jenter må jo vise frem hvor vakre og... sårbare de er!? Seriøst dere? Det sagt, så syns jeg venninnen din er en smule frekk hi. Og det kan du godt si, og så lar du jenta di kle seg akkurat som hun vil. Men jeg blir noe skeptisk til om voksne menn også sitter med tanker som damene her. .og, venninnen din, åpenbart. Endret 4. juni 2024 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #9 Skrevet 4. juni 2024 Så lenge ikke pupper og rompeballer syns har jeg latt ting gå. Og så må de kle seg etter anledningen Anonymkode: 231fb...550
amandine Skrevet 4. juni 2024 #10 Skrevet 4. juni 2024 ReneRene skrev (1 time siden): For en ekkel tråd! Just saying. Her er utseendet i fokus ja, og unge jenter må jo vise frem hvor vakre og... sårbare de er!? Seriøst dere? Det sagt, så syns jeg venninnen din er en smule frekk hi. Og det kan du godt si, og så lar du jenta di kle seg akkurat som hun vil. Men jeg blir noe skeptisk til om voksne menn også sitter med tanker som damene her. .og, venninnen din, åpenbart. Du har ikke skjønt noe som helst. Det jeg skrev, og som jeg tror veldig mange av oss har til felles, er at i tenårene er vi på vårt mest sårbare og usikre, selvtilliten er gjerne ikke på topp selv om man liker å gi inntrykk av det. Tenårene hvor man på alle måter er så utrolig mye finere enn man gjerne gir seg selv kred for. Og du ser det først senere, i voksen alder. Du har helt feil forståelse av det jeg skrev og det jeg vet mange av oss tenker, det handler overhodet ikke om fokus på utseende, utnyttelse eller gamle griser eller hva i alle dager du tenker.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #11 Skrevet 4. juni 2024 Jeg tenker at man kler seg etter anledning. Jeg har sagt til min ungdom at på skolen har man ikke minimale magetopper eller skjørt/shorts som så vidt dekker rumpa. Fritiden er noe annet, men også her har jeg et par ganger sagt i fra, men oftere da hun var yngre. Jeg har også nektet henne å ha stringbikini da hun var 13. Heldigvis er ikke det noe hun har lyst på nå som 15-åring. Anonymkode: af17b...79a
ReneRene Skrevet 4. juni 2024 #12 Skrevet 4. juni 2024 amandine skrev (10 minutter siden): Du har ikke skjønt noe som helst. Det jeg skrev, og som jeg tror veldig mange av oss har til felles, er at i tenårene er vi på vårt mest sårbare og usikre, selvtilliten er gjerne ikke på topp selv om man liker å gi inntrykk av det. Tenårene hvor man på alle måter er så utrolig mye finere enn man gjerne gir seg selv kred for. Og du ser det først senere, i voksen alder. Du har helt feil forståelse av det jeg skrev og det jeg vet mange av oss tenker, det handler overhodet ikke om fokus på utseende, utnyttelse eller gamle griser eller hva i alle dager du tenker. Eller kanskje jeg skjønner noe, helt fullstendig uavhengig av at dere er "veldig mange" som har erfaringer felles? Eller er det utelukket at man skjønner ting 20 andre ikke forstår? Eller ser? Nå seksualiserer venninnen til hi datteren hennes, og jeg reagerer på ytringer her som går på utseendet, som om det er hva klesstil på unge jenter handler om! Det gjør ikke det, og om hun må "nyte det mens hun kan", at sånn gikk man kledd da man "hadde magemuskler", at de som er så unge ikke skjønner hvor vakre de er på sitt mest sårbare.. og derfor må få vise kropp, vel. Det ER fokus på utseendet, som om det er det unge jenter bør ha og som de har i hodet når de kler seg. De har ikke det, nettopp fordi de er for usikre mange ganger, og de kler seg i plagg fordi det er mote og for å passe inn. Du må bare unnskylde om du ble støtt, men jeg syns du og andre her absolutt bør se poenget mitt.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #13 Skrevet 4. juni 2024 Jeg har ei på 15 selv. Enig med anonym her, så lenge det dekker intime kroppsdeler som rumpeballer osv, for akkurat det trenger man ikke dele med omverden. Kle seg for anledning. Synes det er litt gøy, min snudde omtrent over natten. Fra å gå i store gensere, omtrent gjemme seg for omverden. Plutselig er det full emostil. Hullete strømpebukser, smykker i mengder, farge håret og rene teatersminken. La de slå seg løs nå, det kommer en tid med både kleskode på jobb og en kropp som begrenser litt hva som sitter bra. De årene er det mange nok av. Jeg var slik selv, sydde klær, hatter, smykker, farger, sminke og linser i alle mulige fasonger. Anonymkode: 8605f...4e3
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #14 Skrevet 4. juni 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dere som har tenåringsjenter, har dere på noe tidspunkt grepet inn overfor bekledningen deres? Og hva er eventuelt grensen for dere? Jeg har en på 15 år som gjerne kan gå i topper som er tettsittende, har en del utringning og/eller viser litt av magen, altså stopper ved midjen slik at det kan bli noen cm glipp mellom den og buksen. Selv tenker jeg at det er helt innafor på den alderen, men en venninne mente jeg burde gi beskjed til henne om at det ikke var greit. Med en del utringning mener jeg at man kan se litt kløft, men ikke BH-en eller at noe velter ut, mer som i en vanlig singlet. Hva tenker dere? Anonymkode: 833b4...e8c At du burde IKKE lytte til denne dama. Herregud. Hva hun har på seg har vel ikke denne dama noe med. Høres ut som en helt vanlig tenåring. Ikke noe galt. Anonymkode: 298a3...4ef
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #15 Skrevet 4. juni 2024 ReneRene skrev (22 minutter siden): Eller kanskje jeg skjønner noe, helt fullstendig uavhengig av at dere er "veldig mange" som har erfaringer felles? Eller er det utelukket at man skjønner ting 20 andre ikke forstår? Eller ser? Nå seksualiserer venninnen til hi datteren hennes, og jeg reagerer på ytringer her som går på utseendet, som om det er hva klesstil på unge jenter handler om! Det gjør ikke det, og om hun må "nyte det mens hun kan", at sånn gikk man kledd da man "hadde magemuskler", at de som er så unge ikke skjønner hvor vakre de er på sitt mest sårbare.. og derfor må få vise kropp, vel. Det ER fokus på utseendet, som om det er det unge jenter bør ha og som de har i hodet når de kler seg. De har ikke det, nettopp fordi de er for usikre mange ganger, og de kler seg i plagg fordi det er mote og for å passe inn. Du må bare unnskylde om du ble støtt, men jeg syns du og andre her absolutt bør se poenget mitt. Igjen, du mistolker helt det vi snakker om. Vi er alle enige i det du sier om utseende og kropp, det vi andre mener her er at mange av oss ikke så hvor bra vi var da vi var unge. Jeg syns jeg alltid var stygg, ikke pen nok, ikke tynn nok osv. Ser bilder og tenker tilbake , jo, jeg var jo bra nok. Utvendig og innvendig. Trengte ikke gå med digre college gensere på sommern. Vi mener bare at hvis man ønsker å gå med magetopp når man er ungdom, så gjør det! Anonymkode: 298a3...4ef
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #16 Skrevet 4. juni 2024 Svaret på spørsmålet ditt er Ja, det har jeg. Har 2 jenter, den yngste høres ut som din, og det tenker jeg er helt ok. Den eldste derimot, hun ser ikke helt sitt eget speilbilde. Skjønner ikke konsekvensen av for mye kropp. Eller hun gjør det nå (18) men vi har hatt et par år nå der det ikke helt har hengt sammen. Hun har i tillegg fantastisk figur, så det tiltrekker seg jo oppmerksomhet. Som regel har hun fått gå i det hun vil, men jeg har snakket mye om anledning og hva som passer seg når. Et par ganger har jeg måttet gripe inn, og da har hun forstått det etterpå. Det som er komisk er at eldste nå er veldig opptatt av at yngste ikke skal kle seg for utfordrende. Men hun har ikke i nærheten samme utfordrende stil Anonymkode: 5a509...e48
ReneRene Skrevet 4. juni 2024 #17 Skrevet 4. juni 2024 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Igjen, du mistolker helt det vi snakker om. Vi er alle enige i det du sier om utseende og kropp, det vi andre mener her er at mange av oss ikke så hvor bra vi var da vi var unge. Jeg syns jeg alltid var stygg, ikke pen nok, ikke tynn nok osv. Ser bilder og tenker tilbake , jo, jeg var jo bra nok. Utvendig og innvendig. Trengte ikke gå med digre college gensere på sommern. Vi mener bare at hvis man ønsker å gå med magetopp når man er ungdom, så gjør det! Anonymkode: 298a3...4ef Kan dere slutte å si at jeg mistolker og ikke skjønner? Jeg ser utmerket godt hva dere skriver, og det ER utseendetfokusert! Jeg forstår ikke hvorfor dere nekter, når du attpåtil understreker poenget mitt! Ja, man var nok usikker i tenårene, og mange ser ikke objektivt på seg selv! Men det handler da om mye mer enn utseendet, og jeg kledde meg overhodet ikke for å se bra ut som 15- åring. Jeg var opptatt av stil, punktum. Å uttrykke noe. Senere, da jeg begynte å gå på byen da jeg var ca 18- DA ble jeg opptatt av sånt. Mulig uttalelsene her kommer av mer misnøye med utseendet og kropp i mer voksen alder. Det er mulig, men det gjør ikke saken bedre akkurat. Uansett bør alle huske på hvorfor tenåringer kler seg som de gjør, og det er nok en dypere mening med at ungdom ikke tenker som en gjør i voksen alder.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #18 Skrevet 4. juni 2024 ReneRene skrev (15 minutter siden): Kan dere slutte å si at jeg mistolker og ikke skjønner? Jeg ser utmerket godt hva dere skriver, og det ER utseendetfokusert! Jeg forstår ikke hvorfor dere nekter, når du attpåtil understreker poenget mitt! Ja, man var nok usikker i tenårene, og mange ser ikke objektivt på seg selv! Men det handler da om mye mer enn utseendet, og jeg kledde meg overhodet ikke for å se bra ut som 15- åring. Jeg var opptatt av stil, punktum. Å uttrykke noe. Senere, da jeg begynte å gå på byen da jeg var ca 18- DA ble jeg opptatt av sånt. Mulig uttalelsene her kommer av mer misnøye med utseendet og kropp i mer voksen alder. Det er mulig, men det gjør ikke saken bedre akkurat. Uansett bør alle huske på hvorfor tenåringer kler seg som de gjør, og det er nok en dypere mening med at ungdom ikke tenker som en gjør i voksen alder. Da min datter var 15 var hun absolutt ikke ute etter å utrykke noe. Hun var opptatt av å se ut som ei doje. Nå er hun snart 20 og er opptatt av å kle seg sømmelig Anonymkode: 231fb...550
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #19 Skrevet 4. juni 2024 Det går seg til med alderen. Det er vi som overdriver det seksuelle i antrekket. Det er vi som er seksuelle i hodet. Anonymkode: 4a336...cbf
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #20 Skrevet 4. juni 2024 Jeg har to jenter, på 15 og 17 år. Jeg har aldri trengt å gripe inn, men vi har snakket om ting. Yngste elsker kort korte skjuler og skjørt, som man ikke kan bøye seg i uten at trusa synes (nesten). Så hun har fått flere korte "sykkelbukser" som hun bruker under. Så når hun sitter og beveger seg rundt er det i tilfelle bare shortsen under som synes. Der du beskriver tenker jeg at er helt innafor Pupper og rumpe må på innsiden, og man må kle seg etter anledning, men selvfølgelig skal jentene få gå i singlet om sommeren. Anonymkode: 5b5e4...4fc
ReneRene Skrevet 4. juni 2024 #21 Skrevet 4. juni 2024 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Da min datter var 15 var hun absolutt ikke ute etter å utrykke noe. Hun var opptatt av å se ut som ei doje. Nå er hun snart 20 og er opptatt av å kle seg sømmelig Anonymkode: 231fb...550 Du tenker jo veldig enkelt her. HVORFOR ville hun se sånn ut tror du?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #22 Skrevet 4. juni 2024 ReneRene skrev (18 minutter siden): Du tenker jo veldig enkelt her. HVORFOR ville hun se sånn ut tror du? Fordi hun er lettpåvirkelig og vil se ut som alle andre. Jeg tror ikke det, jeg vet det. Anonymkode: 231fb...550
ReneRene Skrevet 4. juni 2024 #23 Skrevet 4. juni 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Fordi hun er lettpåvirkelig og vil se ut som alle andre. Jeg tror ikke det, jeg vet det. Anonymkode: 231fb...550 Ja, da går det inn under det jeg skrev om å ville passe inn. Ungdom vil nettopp uttrykke blant annet samhørighet og at de tilhører et miljø. Det er kun det de oftest vil.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #24 Skrevet 4. juni 2024 ReneRene skrev (35 minutter siden): Ja, da går det inn under det jeg skrev om å ville passe inn. Ungdom vil nettopp uttrykke blant annet samhørighet og at de tilhører et miljø. Det er kun det de oftest vil. Ikke sant… du syns ikke du drar ting litt langt og overanalyserer en smule? Anonymkode: 231fb...550
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå