Gå til innhold

Hva er forskjellen på takk for det og tusen takk for det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sier "tusen takk" når det er noe jeg er mer takknemlig for, sånn når noen går forbi å kun være høflige når de gir og hjelper eller yter service. Fks når taxisjåføren går ut av bilen og venter ved kassene for å hjelpe når de vet du ikke bør bære tungt der og da, eller når betjeningen i en butikk faktisk går til stedet hvor vare du etterspør er, og også henter den ned fordi jeg er fem cm for lav til å rekke opp. "Tusen takk" kommer alltid spontant i sånne situasjoner. 

Jeg kan bare svare for meg selv. Det er litt tilfeldig. Noen ganger sier jeg takk, andre ganger tusen takk, mange takk, hjertelig takk, takk og takk, eller noe annet. Jeg håper virkelig ikke at de jeg har takket sitter etterpå og graderer takknemligheten min etter akkurat hvilke ord jeg bruker. 

Annonse

Himmel og hav skrev (19 minutter siden):

Jeg kan bare svare for meg selv. Det er litt tilfeldig. Noen ganger sier jeg takk, andre ganger tusen takk, mange takk, hjertelig takk, takk og takk, eller noe annet. Jeg håper virkelig ikke at de jeg har takket sitter etterpå og graderer takknemligheten min etter akkurat hvilke ord jeg bruker. 

Samme her. Varierer på hvilke ord og setninger jeg bruker og det er absolutt helt tilfeldig. 

Anonymkode: 53803...619

Himmel og hav skrev (39 minutter siden):

Nettopp! Så enkelt er det. 

Anonymkode: fe64a...326

Jeg innrømmer at jeg er en tenker. Så jeg tenker/tror at de er mer takknemlig når de sier tusen takk enn bare takk. 

Men ser jo her noen ikke tenker over om de sier det eller det så er jo ikke sikkert andre tenker over sånt. 

I dette tilfelle var det takk for bursdagshilsen på Facebook da. Noen fikk takk og noen tusen takk. Jeg fikk takk og trodde vi var nær. 

Anonymkode: a0ca6...789

ReneRene skrev (2 timer siden):

Jeg sier "tusen takk" når det er noe jeg er mer takknemlig for, sånn når noen går forbi å kun være høflige når de gir og hjelper eller yter service. Fks når taxisjåføren går ut av bilen og venter ved kassene for å hjelpe når de vet du ikke bør bære tungt der og da, eller når betjeningen i en butikk faktisk går til stedet hvor vare du etterspør er, og også henter den ned fordi jeg er fem cm for lav til å rekke opp. "Tusen takk" kommer alltid spontant i sånne situasjoner. 

Fikk lyst å kommentere dette. Jeg jobber i butikk og er ofte jeg viser folk hvor ting står eller henter til dem, men aldri fått takk eller tusen takk. Selv pleier jeg å takke for sånt. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fikk lyst å kommentere dette. Jeg jobber i butikk og er ofte jeg viser folk hvor ting står eller henter til dem, men aldri fått takk eller tusen takk. Selv pleier jeg å takke for sånt. 

Folk tar det gjerne som en selvfølge siden jeg jobber der, men det er hyggelig med et takk. 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg innrømmer at jeg er en tenker. Så jeg tenker/tror at de er mer takknemlig når de sier tusen takk enn bare takk. 

Men ser jo her noen ikke tenker over om de sier det eller det så er jo ikke sikkert andre tenker over sånt. 

I dette tilfelle var det takk for bursdagshilsen på Facebook da. Noen fikk takk og noen tusen takk. Jeg fikk takk og trodde vi var nær. 

Du er ikke en tenker, du er en overtenker 

Ta konsekvensen av det og slutt sende meldinger på Facebook til folk du er nære, send en sms eller ring isteden.

Anonymkode: c664a...8c5

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Høres utrolig slitsomt ut å overtenke alt mulig. 

Anonymkode: 1df77...926

Ikke vær så forutinntatt. Det er vel noen som ikke har norsk som morsmål som lurer, og det er forståelig.

Anonymkode: 4df3d...2f2

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

De fleste på Facebook sender én felles takk til alle gratulasjoner. 
Jeg liker å takke alle personlig. Da blir det tull å skrive "tusen takk" til alle - da kunne jeg jo spart meg for det. Jeg har derfor mange varianter jeg sirkulerer mellom å bruke. Noen inneholder takk, andre tusen takk, noen inneholder emoji og noen navnet på den som sendte. Noen inneholder ikke ordet takk en gang. 
Jeg er like takknemlig for alle meldingene. 

Er du nær så kan du jo også ringe og gratulere på telefon om du vil gjøre det mer personlig/nærere?

Anonymkode: 53803...619

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Som en annen sier, du er ikke en tenker, men en overtenker, jeg tilføyer: som har alt for lite aktiviteter i livet som opptar deg.

Anonymkode: 74a39...6bc

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

😱😱😱 å herregud er det sant??!?

Anonymkode: 7b2e7...33e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, stemmer det. Overtenker og lite aktiviteter i livet som opptar meg. Mye jobb, hjem og lite som skjer. 

Du bør virkelig ikke ha sosiale medier, de gjør deg ikke bra. 

Anonymkode: 5859a...668

Altså, noen sier Tusen takk til alt, andre sier alltid Takk.  Jeg sier for det meste "Takk", men om noen gjør noe  uventet, noe som virkelig er til stor hjelp for meg og som kanskje krever ganske mye av "avsender" bruker jeg Tusen takk. Det betyr ikke at jeg ikke er glad for det jeg sier "Takk" til. 

Anonymkode: fe64a...326

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...