Gå til innhold

Hvor mye penger ville dere hatt til en uke i Frankrike?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En person. Mat og litt shopping. 

Anonymkode: e12ed...b6d

Skrevet

10 laken

Anonymkode: a4885...3d6

Skrevet

20k. 

Anonymkode: 6e582...120

Skrevet

VILLE hatt?? Masse, masse!! Noen millioner, kanskje? 😉 

Anonymkode: feda7...c68

Skrevet

Minst 10 000, er ikke billig i frankrike, så når en først skal kose seg der en uke, kan det bli dyrt

Anonymkode: 8ad71...bef

Skrevet

Det budsjett og økonomi tillater? 

"Mat og litt shopping" kan bety rimelige spisesteder til middag, kjøpe brød og pålegg på vanlig butikk til frokost, smøre niste til lunsj på stranda el.l. og shoppe noen småting som armbånd og nips fra rimelige boder og butikker.

"Mat og litt shopping" kan også bety å gå for gode mat-, drikke- og kulturopplevelser, kjøpe fine klær, nye sko, kanskje en veske man har ønsket seg, noe hudpleie og parfyme osv...

De to ovennevnte budsjettene er veldig ulike. Jeg hadde nok gått for en mellomting, gode mat-, drikke- og kulturopplevelser, men ikke shopping om det ikke er noe jeg faktisk trenger og har planlagt å kjøpe.

Anonymkode: cd333...931

Skrevet

Mat, klær etc i franske butikker er med dagens høye euro-kurs omtrent det samme som her hjemme. Ville nok regnet med å bruke det samme som jeg ville brukt på en ukes ferie i Oslo.

Anonymkode: 178cd...967

Skrevet

Mellom 20000 og 25000

Anonymkode: ccfb1...908

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mellom 20000 og 25000

På en person i en uke? Hva trenger du så mye til?

Hvis jeg er på ferie alene har jeg enten frokost på hotellet eller så kjøper jeg noe på butikken eller et bakeri og spiser på rommet, i en park eller på stranda. Lunsj blir ofte ferskt brød, ost og litt frukt fra butikken. Middag koster jo litt, men jeg går ikke på fine restauranter alene. Da koser jeg meg mer på litt mer hverdagslige steder. 

Hjemme har jeg stort sett det jeg trenger så det er ingen vits i å shoppe en masse. Innganger på museer og andre biletter må jeg ha nok til, men det blir jo ikke all verden. Med 1000 kr dagen ville jeg hatt mye å gå på om jeg ikke skulle noe helt spesielt.

Anonymkode: e872d...5f3

Skrevet

Hvor mye koster en bil? 

Anonymkode: 2b2e5...f5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

På en person i en uke? Hva trenger du så mye til?

Hvis jeg er på ferie alene har jeg enten frokost på hotellet eller så kjøper jeg noe på butikken eller et bakeri og spiser på rommet, i en park eller på stranda. Lunsj blir ofte ferskt brød, ost og litt frukt fra butikken. Middag koster jo litt, men jeg går ikke på fine restauranter alene. Da koser jeg meg mer på litt mer hverdagslige steder. 

Hjemme har jeg stort sett det jeg trenger så det er ingen vits i å shoppe en masse. Innganger på museer og andre biletter må jeg ha nok til, men det blir jo ikke all verden. Med 1000 kr dagen ville jeg hatt mye å gå på om jeg ikke skulle noe helt spesielt.

Fordi det går alltid med penger enn man tror og det er alltid kjekt å ha ekstra penger. Det betyr ikke at man MÅ bruke alt, men jeg ville ikke reist til Frankrike uten minst 20000 disponibelt på konto. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Fordi det går alltid med penger enn man tror og det er alltid kjekt å ha ekstra penger. Det betyr ikke at man MÅ bruke alt, men jeg ville ikke reist til Frankrike uten minst 20000 disponibelt på konto. 

Det er en annen sak. Jeg liker også å ha noe i bakhånd i tilfelle krise, men som budsjett for hva jeg ville forventet å bruke er det alt for høyt for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...