Gå til innhold

Små barn kaller meg tjukka bolla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg blir sur så ler de.  De går etter meg og roper. 

Jeg er virkelig overvektig og føler voksne her i leilighetene rundt ser også rart på meg.

De skjøt med vannpistol men noen voksne gjorde ingenting.

Jeg bor på et lite sted. Hver gang jeg kjøper noe usunt, ser de ansatte rart mot hverandre. 

Anonymkode: dfe6e...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er virkelig overvektig

Av helsemessige årsaker burde du gjøre noe med vekta. Få hjelp av fastlege, ernæringskonsulent el. Det er skadelig å være veldig overvektig

Anonymkode: c51c7...49a

Skrevet

Det er ikke greit ♥️ Og du føler deg nok ikke noe bedre av det ♥️ 

Jeg tror dessverre det er en tung kamp å endre lokalsamfunnet / folk rundt deg. Uansett vil det være både enklere, og bedre for deg, med endring av livsstil! 

Jeg heier på deg ! 
start med fastlege - så er du et skritt nærmere.

Anonymkode: fa2eb...318

Skrevet

Det er ikke greit og folka der du bor mangler åpenbart oppdragelse. 
Men du ser det jo her inne også, overvekt står lavest på rangstigen, folk tror automatisk at man er lat og dum. Som tidligere overvektig så vet jeg godt. 
Hvorfor er du så stor? Hva ligger bak? Årsak til overvekt er mange. For DIN skyld må du jo prøve å finne en løsning, kanskje sammen med legen din?

For min del var det selvmedisinering med mat. Jeg spiste ikke så usunt men jeg spiste mye og ofte. I voksen alder fikk jeg diagnose ADD, heter ikke det nå lengre. Med rett medisin forsvant min indre uro og behovet for å medisinere meg. Jeg mistet også matlyst på medisinen så den startet en vektnedgang reise. Ned 45 kg og et nytt liv. 
Hva som er din løsning og ditt mål vet jeg ikke, men din løsning finnes også. 
Kommentarer du får vitner bare om at folk er slemme og kunnskapsløse. Du er overvektig men heller det enn slem og uoppdragen. 

Anonymkode: 99312...996

Skrevet

jeg synes du har fått noen merkelige svar. Det er ikke ditt problem at andre mennesker ikke kan oppføre seg greit. Barn må oppdras, og dette er barn som mangler akkurat dette. Hvor gamle er disse barna? Det går fint an å si til dem at det er slemt å si sånne ting til andre mennesker, og at folk blir lei seg av det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg er virkelig overvektig og føler voksne her i leilighetene rundt ser også rart på meg.

Jeg bor på et lite sted. Hver gang jeg kjøper noe usunt, ser de ansatte rart mot hverandre. 

Jeg tror rett og slett alle som skiller seg mer ut, om det gjelder klesstil, hårfarger, høyde eller mangel på det, pluss kroppsfasong, må innse et faktum, og det er at de BLIR lagt merke til. Barn har ikke utviklet empati, og de kan opptre som små psykopater ( 🙃) Når det er sagt, så virker det som om du bor et sted hvor oppdragelse kanskje ikke er i sentrum. Ignorer barna. Blås i de voksne, og tenk heller : vel, jeg skiller meg ut, så det er naturlig at jeg vekker mer oppsikt. Nå skal du heller ikke se bort fra at du "ser" ting som ikke er reelle, men fordi du selv er usikker og litt paranoid. Jeg har opplevd svært overvektige som har hatt ekstrem lav terskel for å bli krenket, og de legger mye mer i blikk og også ytringer enn hva andre reelt viser og mener. Uansett- hev deg over og ignorer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Ikke bli sur. Snu på det, lær og opplys dem istedenfor. 

Blir skuffet når jeg hører at voksne ikke griper inn. 

Og oppførselen til de i butikken.. Grøss. 

Det første vi lærte på sykepleien, var å ikke dømme større personer på McDonalds. Ingen vet noe som helst om denne personen, eller hvorfor. Det kan være sykdom, traume, alt mulig. 

Skjønner det er sårt for deg. Prøv å ikke la det gå inn på deg, de som har problemer og er dumme.

Anonymkode: 485e1...d96

Skrevet

Dessverre er samfunnet ensidig opptatt av svart/hvitt når det gjelder toleranse og inkludering. Overvekt blir i mindre grad tolerert og inkludert.

Anonymkode: 473db...283

Skrevet

Du skal ikke endre deg slik at folk ikke skal legge merke til deg. 

Rett deg i ryggen og se tilbake om noen glor. Det er de som bør skamme seg, du er flott som du er. 

Anonymkode: edf49...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...