Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #26 Skrevet 3. juni 2024 LME1001 skrev (44 minutter siden): Hva hjelper det om vi svarer? Du sier at det er lettere for deg å planlegge om det trengs to eller tre trenere. Ja, klart, jeg ser den, men om jeg svarer en søndag at han kommer på torsdag, så kan det jo like gjerne være at svaret mitt endrer seg innen den dato. Det handler faktisk om å forplikte seg. Har man meldt at man kommer så er det kun sykdom som er grunn nok til å avlyse. Lærer dere ikke barna deres å ta ansvar og hensyn? Det er jo er lite under at noen gidder å stille som trenere i det hele når man ser holdninger som i denne tråden! Anonymkode: a352d...9df
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #27 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Wow, for en inkluderende holdning 🙄 i barneidretten…som foreldre betaler for .. det er langt mellom barneidretten og landslaget. Jeg forventer ikke at trenerne skal ta hensyn til mine «unnskyldninger» - jeg pleier å si ifra i god tid, men det er ikke alltid det går. Og som du sikkert la merke til, så skrev jeg at mine to barn driver med to idrett hver, så noe må ha fungert?… «at folk lever i kaos» er bare en motbydelig kommentar til en som oppdrar to barn alene. Anonymkode: e3adf...d04 Foreldrene betaler, ja, men trenerne jobber som regel gratis. Men de skal ha full forståelse for at andre ikke klarer å organisere livet slik at de klarer å følge opp forpliktelsene? Om barna har for mange treninger til at man klarer å følge opp så må man vel se på om man må kutte ut noe heller enn å forvente at trenerne skal lage opplegg for alle eventualiteter. Anonymkode: a352d...9df
LME1001 Skrevet 3. juni 2024 #28 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Det handler faktisk om å forplikte seg. Har man meldt at man kommer så er det kun sykdom som er grunn nok til å avlyse. Lærer dere ikke barna deres å ta ansvar og hensyn? Det er jo er lite under at noen gidder å stille som trenere i det hele når man ser holdninger som i denne tråden! Anonymkode: a352d...9df Jeg har vært leder for turngruppa her et år. Vi klarte oss helt fint uten Spond. Det var helt uproblematisk om noen var syke. Mine barn vet veldig godt at man er forpliktet til å gå på trening. Det er kun sykdom som kan endre på det. Noe annet du ville ta meg for?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. juni 2024 #29 Skrevet 3. juni 2024 Helt utrolig at det skal være så vanskelig. Her hjalp det mye at gutta innførte bøtesystem i laget og hvor det ble bøter hvis de ikke svarte innenfor svarfristen. Det ble faktisk lettere å overlate sparing på Spond til gutta når de forstod at det kun går utover dem selv hvis de ikke svarer. Tidligere har vi endt opp med å stille til kamp uten keeper eller med nesten kun ving spillere.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #30 Skrevet 3. juni 2024 Jeg kan med en gang si at det er holdningen til flere trenere her det er noe galt med. Dere må først av alt slutte å mase sånn på foreldre, og uavhengig av om det er sløvt eller ikke i deres syn om de ikke gir beskjed, så må dere være på tilbudssiden og positive, klare å innse at dette er det dere har å forholde dere til. Hvis dere ikke klarer dette så må dere overlate trenerjobben til andre. Dere yter en tjeneste, og da må dere ha mer guts og positivitet enn dere viser her. Her kommer ikke alle på trening hver gang, men trenerne har sagt de tar mot de som kommer og ingen får vise sure miner eller mase som det skrives her. De som kommer, de kommer og de er glade for de som stiller. Hvis de blir en trener ekstra så blir han sammen med dem, eller han kan dra hjem. Like blid. Anonymkode: 56343...2b0
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #31 Skrevet 3. juni 2024 mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden): Helt utrolig at det skal være så vanskelig. Her hjalp det mye at gutta innførte bøtesystem i laget og hvor det ble bøter hvis de ikke svarte innenfor svarfristen. Det ble faktisk lettere å overlate sparing på Spond til gutta når de forstod at det kun går utover dem selv hvis de ikke svarer. Tidligere har vi endt opp med å stille til kamp uten keeper eller med nesten kun ving spillere. Det er jo helt uakseptabelt! Anonymkode: 5473a...082
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. juni 2024 #32 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo helt uakseptabelt! Anonymkode: 5473a...082 Dette er snakk om ungdommer i slutten av ungdomsidretten som selv ønsket å innføre et slikt system. Bøtekassa skal brukes til sosiale tiltak for gutta.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #33 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg kan med en gang si at det er holdningen til flere trenere her det er noe galt med. Dere må først av alt slutte å mase sånn på foreldre, og uavhengig av om det er sløvt eller ikke i deres syn om de ikke gir beskjed, så må dere være på tilbudssiden og positive, klare å innse at dette er det dere har å forholde dere til. Hvis dere ikke klarer dette så må dere overlate trenerjobben til andre. Dere yter en tjeneste, og da må dere ha mer guts og positivitet enn dere viser her. Her kommer ikke alle på trening hver gang, men trenerne har sagt de tar mot de som kommer og ingen får vise sure miner eller mase som det skrives her. De som kommer, de kommer og de er glade for de som stiller. Hvis de blir en trener ekstra så blir han sammen med dem, eller han kan dra hjem. Like blid. Anonymkode: 56343...2b0 Foreldre med primadonnanykker som deg fortjener ikke anner enn å måtte trene egne barn. «Yter en tjeneste»… er det mulig. Trenere påtar seg et ulønnet oppdrag, og som takk er det minste foreldre kan gjøre å rette seg etter det treneren ber om. Anonymkode: 766bb...d6a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #34 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Foreldre med primadonnanykker som deg fortjener ikke anner enn å måtte trene egne barn. «Yter en tjeneste»… er det mulig. Trenere påtar seg et ulønnet oppdrag, og som takk er det minste foreldre kan gjøre å rette seg etter det treneren ber om. Anonymkode: 766bb...d6a DERFOR kjøper mange klubber profesjonelle trenere - koster faktisk ikke så mye mer, men en unngår hele problemstillingen med sure og maktsyke foreldre som «påtar seg et ulønnet oppdrag» Anonymkode: e3adf...d04
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #35 Skrevet 3. juni 2024 LME1001 skrev (50 minutter siden): Jeg har vært leder for turngruppa her et år. Vi klarte oss helt fint uten Spond. Det var helt uproblematisk om noen var syke. Mine barn vet veldig godt at man er forpliktet til å gå på trening. Det er kun sykdom som kan endre på det. Noe annet du ville ta meg for? Turn og lagidrett er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt! Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Jeg kan med en gang si at det er holdningen til flere trenere her det er noe galt med. Dere må først av alt slutte å mase sånn på foreldre, og uavhengig av om det er sløvt eller ikke i deres syn om de ikke gir beskjed, så må dere være på tilbudssiden og positive, klare å innse at dette er det dere har å forholde dere til. Hvis dere ikke klarer dette så må dere overlate trenerjobben til andre. Dere yter en tjeneste, og da må dere ha mer guts og positivitet enn dere viser her. Her kommer ikke alle på trening hver gang, men trenerne har sagt de tar mot de som kommer og ingen får vise sure miner eller mase som det skrives her. De som kommer, de kommer og de er glade for de som stiller. Hvis de blir en trener ekstra så blir han sammen med dem, eller han kan dra hjem. Like blid. Anonymkode: 56343...2b0 Ja, for det er kø med foreldre som står i kø for å jobbe gratis som trener! Yter en tjeneste, er du seriøs? De jobber dugnad for VÅRE barn, og så skal de ikke kunne forvente at vi tar oss 15 sekund til å trykke deltar eller avslår på en app?? Anonymkode: a352d...9df
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #36 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Foreldre med primadonnanykker som deg fortjener ikke anner enn å måtte trene egne barn. «Yter en tjeneste»… er det mulig. Trenere påtar seg et ulønnet oppdrag, og som takk er det minste foreldre kan gjøre å rette seg etter det treneren ber om. Anonymkode: 766bb...d6a At du ikke forstår at det er denne holdningen du demonstrerer her som gjør at du og andre ikke får respekt. Trenerne her blir verdsatt høyt og det vet de veldig godt. De blir ikke krenka for at ikke alle stiller opp, de trener med glede de som kommer. Alle her liker og respekterer trenerne fordi de også viser det samme tilbake. Anonymkode: 56343...2b0
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #37 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): At du ikke forstår at det er denne holdningen du demonstrerer her som gjør at du og andre ikke får respekt. Trenerne her blir verdsatt høyt og det vet de veldig godt. De blir ikke krenka for at ikke alle stiller opp, de trener med glede de som kommer. Alle her liker og respekterer trenerne fordi de også viser det samme tilbake. Anonymkode: 56343...2b0 Ikke får respekt? Laget jeg trente ble oppløst da jeg slutta som trener, og jentene mista tilbudet sitt. De trygla om å få meg tilbake, men jeg hadde null motivasjon, og ingen andre ville overta min oppgave. Det er faktisk først og fremst foreldrene og barna som skylder treneren respekt. Foreldre og spillere som ikke retter seg etter det treneren ber om kan jo bare glemme å få noe respekt for treneren. Foreldre som - som et minimum - gidder å trykke «deltar» eller «deltar ikke» på en app, slipper i hvert fall å skape frustrasjon hos treneren. Det er forresten ingen her som har skrevet at de blir «krenka» (dårligste hersketeknikken som finnes, for øvrig), og heller ikke for at noen ikke deltar på trening. Det er ikke det som er tema, men foreldre som ikke gidder å gi beskjed om ungen kommer på trening eller ikke. Det er ikke bare folk som ikke stiller krav til deg og som bare er nikkedukke di som fortjener din respekt, skjønner du. Det gjør alle som bruker av sin tid og energi på å gi ungene dine et tilbud. Så får du bare tåle at du må gi 2% innsats tilbake. Anonymkode: 766bb...d6a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #38 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ikke får respekt? Laget jeg trente ble oppløst da jeg slutta som trener, og jentene mista tilbudet sitt. De trygla om å få meg tilbake, men jeg hadde null motivasjon, og ingen andre ville overta min oppgave. Det er faktisk først og fremst foreldrene og barna som skylder treneren respekt. Foreldre og spillere som ikke retter seg etter det treneren ber om kan jo bare glemme å få noe respekt for treneren. Foreldre som - som et minimum - gidder å trykke «deltar» eller «deltar ikke» på en app, slipper i hvert fall å skape frustrasjon hos treneren. Det er forresten ingen her som har skrevet at de blir «krenka» (dårligste hersketeknikken som finnes, for øvrig), og heller ikke for at noen ikke deltar på trening. Det er ikke det som er tema, men foreldre som ikke gidder å gi beskjed om ungen kommer på trening eller ikke. Det er ikke bare folk som ikke stiller krav til deg og som bare er nikkedukke di som fortjener din respekt, skjønner du. Det gjør alle som bruker av sin tid og energi på å gi ungene dine et tilbud. Så får du bare tåle at du må gi 2% innsats tilbake. Anonymkode: 766bb...d6a Takk. Det er kun det jeg ønsker - at foreldre skal gidde å bruke 10 sekunder for å svare på om ungen kommer eller ikke. Men det er tydeligvis for mye for enkelte, som også krever at jeg skal gi dem respekt for latskapen. Jeg blir matt og får lyst til å slutte umiddelbart. Hi Anonymkode: 8a823...284
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #39 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det må da gå an å ha så mye respekt for dem man trener med at man møter på trening med mindre man er syk eller det skjer noe veldig spesielt? Anonymkode: ea029...a8c Skulle tro det. Men nei. Jeg følger med på spond om når det er trening selv om gutten er 15 år. Men han elsker trening og er med hver gang utenom når han er syk Anonymkode: d7e25...41d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #40 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Gjør det enkelt. De som ikke møter på trening, uten god grunn, får ikke spille kamper. Hvis de som skal spille kamp ikke møter opp må laget spille med færre spillere og skulderen får bare være reserver de neste ukene. Hvis de egentlig ikke er interessert i å spille er det like greit at de slutter. Sansynlig vis blir de fleste flinkere til å møte opp etter å ha fått med seg at Per ikke fikk være med på Norway Cup fordi han ikke møtte på alle treninger og Ole måtte sitte tre kamper på benken etter å ha droppet en kamp uten god grunn. Anonymkode: ea029...a8c Sånn er det her nå. Var ikke sånn før da fedre var trenere. Nå har vi en trener uten tilknytning til noen på laget og nå er alt på stell Anonymkode: d7e25...41d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #41 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): DERFOR kjøper mange klubber profesjonelle trenere - koster faktisk ikke så mye mer, men en unngår hele problemstillingen med sure og maktsyke foreldre som «påtar seg et ulønnet oppdrag» Anonymkode: e3adf...d04 Maktsyke? De finnes sikkert, men de aller fleste foreldre som stiller opp som trenere er alt annet enn det etter min erfaring. Og de fortjener at folk sier fra om de kommer eller ikke. Da blir treningene bedre for alle. Anonymkode: 31c09...3bf
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #42 Skrevet 3. juni 2024 Fordi det burde ikke være nødvendig å gi beskjed om man kommer, det burde holde i massevis å gi beskjed dersom barnet IKKE kan komme, slik andre apper med samme formål nøyer seg med. Treneren her tok forøvrig å avlyste en trening fordi kun 3 hadde meldt at de kommer, viste seg at de fleste hadde glemt å svare. Etter det har vi fleste husket å melde tilbake. Men syns fortsatt ingenting om det. De fleste har det travelt i hverdagen og å svare at man kommer på trening flere ganger i uken er virkelig ikke fremst i pannebrasken….. Anonymkode: e51a0...0a1
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #43 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Fordi det burde ikke være nødvendig å gi beskjed om man kommer, det burde holde i massevis å gi beskjed dersom barnet IKKE kan komme, slik andre apper med samme formål nøyer seg med. Treneren her tok forøvrig å avlyste en trening fordi kun 3 hadde meldt at de kommer, viste seg at de fleste hadde glemt å svare. Etter det har vi fleste husket å melde tilbake. Men syns fortsatt ingenting om det. De fleste har det travelt i hverdagen og å svare at man kommer på trening flere ganger i uken er virkelig ikke fremst i pannebrasken….. Anonymkode: e51a0...0a1 Men at treneren skal ha det fremst i pannebrasken opptil flere ganger i uken, det er å forvente? Man må jo begynne å lure på de kognitive evnene rundt om. Det tar virkelig ikke mer enn 10 sekund. Hva med å gi barna ansvar for å svare selv? Alle med egen mobil klarer å ta ansvar for det. Anonymkode: a352d...9df
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #44 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ikke får respekt? Laget jeg trente ble oppløst da jeg slutta som trener, og jentene mista tilbudet sitt. De trygla om å få meg tilbake, men jeg hadde null motivasjon, og ingen andre ville overta min oppgave. Det er faktisk først og fremst foreldrene og barna som skylder treneren respekt. Foreldre og spillere som ikke retter seg etter det treneren ber om kan jo bare glemme å få noe respekt for treneren. Foreldre som - som et minimum - gidder å trykke «deltar» eller «deltar ikke» på en app, slipper i hvert fall å skape frustrasjon hos treneren. Det er forresten ingen her som har skrevet at de blir «krenka» (dårligste hersketeknikken som finnes, for øvrig), og heller ikke for at noen ikke deltar på trening. Det er ikke det som er tema, men foreldre som ikke gidder å gi beskjed om ungen kommer på trening eller ikke. Det er ikke bare folk som ikke stiller krav til deg og som bare er nikkedukke di som fortjener din respekt, skjønner du. Det gjør alle som bruker av sin tid og energi på å gi ungene dine et tilbud. Så får du bare tåle at du må gi 2% innsats tilbake. Anonymkode: 766bb...d6a Du skriver -ble oppløst da jeg slutta som trener -de trygla om å få meg tilbake -ingen andre ville overta min oppgave Her setter du deg selv på pidestall og blir martyr i samme slengen. Videre skriver du at de først og fremst skylder deg respekt, og at de må rette seg etter deg for å få respekt selv. Som det også ante meg så har det ikke noe å si hvor mange som kommer, bare foreldrene gir beskjed. Du ser det naturlig å stille krav til foreldre, og du mener at du fortjener respekt. Nei, du gjør ikke det ut fra innstillingen du har her. Og jo du viser at du er krenket gjennom det jeg siterer deg på nå. Du ofrer deg og for det skal du stille krav, få respekt og folk må rette seg etter deg. Jeg forstår fremdeles ikke hvordan noen kan unngå å forstå at det er feil innstilling. Anonymkode: 56343...2b0
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #45 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Du skriver -ble oppløst da jeg slutta som trener -de trygla om å få meg tilbake -ingen andre ville overta min oppgave Her setter du deg selv på pidestall og blir martyr i samme slengen. Videre skriver du at de først og fremst skylder deg respekt, og at de må rette seg etter deg for å få respekt selv. Som det også ante meg så har det ikke noe å si hvor mange som kommer, bare foreldrene gir beskjed. Du ser det naturlig å stille krav til foreldre, og du mener at du fortjener respekt. Nei, du gjør ikke det ut fra innstillingen du har her. Og jo du viser at du er krenket gjennom det jeg siterer deg på nå. Du ofrer deg og for det skal du stille krav, få respekt og folk må rette seg etter deg. Jeg forstår fremdeles ikke hvordan noen kan unngå å forstå at det er feil innstilling. Anonymkode: 56343...2b0 Nope. Feil. Hun er verken matyr eller setter seg på pidestall. Hun forventer normal oppførsel og forpliktelse fra andre foreldre. Man skal selvsagt få respekt for oppgaven man har tatt på seg. Det som er utrolig at du og andre ikke forstår at dere ikke er universets senter og at det ikke er umenneskelig forventninger å regne med at foreldre eller barn kan bruke 10 sekund et par ganger i uka på å trykke på en app. Det er mulig at det å åpne Spond ikke er den enste funksjonen dere bruker på mobilen i løpet av en dag. Anonymkode: a352d...9df
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #46 Skrevet 3. juni 2024 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Du skriver -ble oppløst da jeg slutta som trener -de trygla om å få meg tilbake -ingen andre ville overta min oppgave Her setter du deg selv på pidestall og blir martyr i samme slengen. Videre skriver du at de først og fremst skylder deg respekt, og at de må rette seg etter deg for å få respekt selv. Som det også ante meg så har det ikke noe å si hvor mange som kommer, bare foreldrene gir beskjed. Du ser det naturlig å stille krav til foreldre, og du mener at du fortjener respekt. Nei, du gjør ikke det ut fra innstillingen du har her. Og jo du viser at du er krenket gjennom det jeg siterer deg på nå. Du ofrer deg og for det skal du stille krav, få respekt og folk må rette seg etter deg. Jeg forstår fremdeles ikke hvordan noen kan unngå å forstå at det er feil innstilling. Anonymkode: 56343...2b0 Snakk om å se ned på folk. Her tar du grundig feil, rett og slett. Anonymkode: 229f9...c66
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2024 #47 Skrevet 3. juni 2024 Å trykke deltar/ deltar ikke er veldig lett. Vi glemmer det aldri. Vi skjønner at det er viktig for de som har opplegget, og vite hvor mange som kommer. Anonymkode: 18d51...79b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #48 Skrevet 4. juni 2024 Vi har lært våre barn at sykdom er gyldig fravær fra trening eller kamp, på samme måte som i arbeidslivet. Kan ikke droppe trening en dag fordi det regner eller man ikke har lyst akkurat den dagen. I utgangspunktet har de selvsagt valgt aktiviteten selv og trives med den. Og er det utfordring med logistikk samarbeides det med andre foreldre. For meg er det selvfølge at det svares i Spond og når barna er klare for det, bør de få ansvar selv for å svare. Takk til foreldrene som stiller opp som trenere. Synes det er feil å tenke at man kjøper en tjeneste og at det ikke er så nøye med oppmøte, da gjør man barna en bjørnetjeneste synes jeg. Anonymkode: b8c70...73b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #49 Skrevet 4. juni 2024 Fordi det er så innmari mye MAS på Spond, og fordi det burde være helt unødvendig å bekrefte hver bidige uke at man kommer. Man kommer med mindre man gir beskjed om det motsatte. Husker dere ikke hvordan dette fungerte i gamle dager, da dere selv var barn? Jeg ga aldri beskjed til fotballtreneren at jeg kom iallefall - ga kun beskjed de gangene man ikke kunne komme. Og det funket helt fint! Alt gjøres så fryktelig komplisert nå for tiden. Anonymkode: 2595d...f79
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2024 #50 Skrevet 4. juni 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Fordi det er så innmari mye MAS på Spond, og fordi det burde være helt unødvendig å bekrefte hver bidige uke at man kommer. Man kommer med mindre man gir beskjed om det motsatte. Husker dere ikke hvordan dette fungerte i gamle dager, da dere selv var barn? Jeg ga aldri beskjed til fotballtreneren at jeg kom iallefall - ga kun beskjed de gangene man ikke kunne komme. Og det funket helt fint! Alt gjøres så fryktelig komplisert nå for tiden. Anonymkode: 2595d...f79 Dette! Ved å forlange svar i spond for hver eneste trening pålegger du foreldre en ekstra, helt unødvendig oppgave hver uke. Bare bytt til automatisk oppmøte om ikke noe annet er sagt. Mulig du får noen påmeldte barn som ikke kommer likevel, men dette er sannsynlig barn av foreldre som ignorerer spondforespørselen uansett eller barn som har blitt syke i siste liten (det skjer). Kamper er noe annet, men det er lettere å kjempe kampen om påmelding på kamper om du dropper kampen om påmelding på trening. Anonymkode: d763b...d95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå