Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å svare på Spond om barnet kommer eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

For å planlegge treningen og antall trenere. Er det sju stykker som melder seg på, trenger jeg bare én trener, og de to andre kan gjøre andre ting. Er det 24 påmeldte 8-9 åringer, trenger jeg minst tre trenere. Trenerne er mammaer og pappaer som alle har flere barn, og de trenger også forutsigbarhet med tanke på familiene sine.

Hi

Anonymkode: 8a823...284

Det er jo akkurat det samme i kampidrett.

Anonymkode: ea029...a8c

Fortsetter under...

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Trener planlegger trening utifra hvor mange som kommer. Vet trener feks at det kommer kun 10 stykker så planlegges opplegg utifra det.

Men om 10 stk svarer på søndag at de kommer på torsdag, treneren lager et himla gjennomtenkt og nøye planlagt opplegg for disse 10, hva skjer da når Ole, Per og Odin melder avbud på onsdag? 
Treneren er jo da like langt. Ergo er det ingen vits i å svare på Spond. 

Skrevet
MissSaigon skrev (10 timer siden):

I kampsport er det jo heller ikke så viktig å vite hvor mange som kommer som det er i lagidrettene?

Jeg skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å skjønne, egentlig. Jeg tror neppe at de fleste trenere har så lite å gjøre at de sitter og sender ut informasjon og påmeldinger de føler at de ikke har behov for. Så om pappa'n til Odin som er trener føler at det er greit å vite hvor mange som kommer på trening neste mandag så skal jammen jeg ta den bittelille jobben det er å trykke på en knapp på mobilen!

Både i fotball og kampsport er det viktig å vite hvor mange som kommer, der mangler du nok innsikt. I kampsport er det kanskje ennå viktigere, da øvelser planlegges ut fra antall deltakere i ulike vektklasser og ferdighetsnivå, ikke bare antall påmeldte. 

Man vet jo hvor mange som kommer, hvis alle står som påmeldt by default. Alle som ikke har meldt avbud kommer. Arrangøren i Spond velger om foreldre eller ungdommen selv må melde seg på, eller om de er påmeldt automatisk. 

Virker ikke som om folk som diskuterer her forstår forskjellen på de to alternativene🙄

Anonymkode: 00c6c...c95

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Både i fotball og kampsport er det viktig å vite hvor mange som kommer, der mangler du nok innsikt. I kampsport er det kanskje ennå viktigere, da øvelser planlegges ut fra antall deltakere i ulike vektklasser og ferdighetsnivå, ikke bare antall påmeldte. 

Man vet jo hvor mange som kommer, hvis alle står som påmeldt by default. Alle som ikke har meldt avbud kommer. Arrangøren i Spond velger om foreldre eller ungdommen selv må melde seg på, eller om de er påmeldt automatisk. 

Virker ikke som om folk som diskuterer her forstår forskjellen på de to alternativene🙄

Anonymkode: 00c6c...c95

Det mange ikke skjønner er at hvilken måte man skal kommunisere på innad i laget blir opplyst på foreldremøter. Da er det jo rimelig spesielt at såpass mange som man får inntrykk av i tråden her faktisk mener at reglene ikke gjelder for dem, fordi det er en dum regel😅jeg får litt sånn seksårstrass og ‘du bestemmer ikke over meg’ vibber her. 

Anonymkode: a352d...9df

Skrevet
LME1001 skrev (På 3.6.2024 den 17.29):

Jeg kan ikke skjønne hvorfor man trenger å svare på noe man betaler for å delta på. Om mitt barn IKKE blir med, så sier jeg fra. 

Helt tullete med den appen. Hos oss bruker vi i tillegg den gamle messengergruppa, så det blir dobbelt opp og instihelvetes mye mas.

Selv om DU betaler så får ikke JEG betalt for trenerjobben. Jeg bruker mellom 10-12 timer i uken på å lage treningsopplegg og gjennomføre trening og kamper. Det er småfrekt at foreldre ikke kan bruke 30 sekunder i uka på å svare om barnet kommer eller ikke.

Anonymkode: 2abeb...047

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.6.2024 den 20.34):

Jeg kan med en gang si at det er holdningen til flere trenere her det er noe galt med. Dere må først av alt slutte å mase sånn på foreldre, og uavhengig av om det er sløvt eller ikke i deres syn om de ikke gir beskjed, så må dere være på tilbudssiden og positive, klare å innse at dette er det dere har å forholde dere til. Hvis dere ikke klarer dette så må dere overlate trenerjobben til andre. Dere yter en tjeneste, og da må dere ha mer guts og positivitet enn dere viser her. Her kommer ikke alle på trening hver gang, men trenerne har sagt de tar mot de som kommer og ingen får vise sure miner eller mase som det skrives her. De som kommer, de kommer og de er glade for de som stiller. Hvis de blir en trener ekstra så blir han sammen med dem, eller han kan dra hjem. Like blid.

Anonymkode: 56343...2b0

Overlate trenerjobben til hvem? Tror du det står en ivrig rekke med foreldre som er villig til å overta jobben? Trenere skal ha forståelse for andre foreldres liv, men det er tydeligvis ikke så viktig med respekt for de som stiller opp uke etter uke på bekostning av andre ting i hverdagslivet.

Anonymkode: 2abeb...047

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...